korvareikien tekeminen kotona
14v tyttö, haluisin ekat korvareiät, en kuitekaa lävistäjöl haluis siit maksaa nii paljo. jos hommaisin perus pienet parin euron korvikset ja desinfioisin päivittäin pysyiskö hyvänä? ja oon kuullu et apteekis myytäis niit hyvii lävistysneuloi ja viel halval nii kuinka paksu ois hyvä korvareikii varte ja mitä luulette myydääks näin nuorel et onko niis joku ikäraja
Kommentit (35)
Älä ole typerä. Jos sinulla ei ole varaa ostaa nuorelle kunnollista lävistäjää eikä kunnollisia korvakoruja, niin parempi jättää homma tekemättä.
Äitikö se on vai isä, joka omin käsin lävistää tyttärensä korvalehdet?
Se sattuu, tiedät kai sen?
Älä missään nimessä tee itse. Et kuitenkaan saa niitä laitettua suoraan tai symmetrisesti, et saa korua steriilisti paikalleen ja jälkihoidosta sinulla ei näy olevan paljoakaan käsitystä (lävistystä ei desinfioida!). Saattaa viimeistään aikuisena harmittaa rei'istä jäävät arvet.
Lukekaa aloitus ennenkuin vastaatte. Tää kysyjä on ite se 14-vuotias ja ihan ite varmaan ajatteli homman hoitaa.
Älä tee sitä, koruliikkeessä ampumalla ei maksa paljoa, ainakin hygieenisempää kuin itse.
Tein itse neulalla nuorena, aika vinoon meni. En suosittele.
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa aloitus ennenkuin vastaatte. Tää kysyjä on ite se 14-vuotias ja ihan ite varmaan ajatteli homman hoitaa.
Älä tee sitä, koruliikkeessä ampumalla ei maksa paljoa, ainakin hygieenisempää kuin itse.
Varmasti hygienisempää kuin kotona, mutta paras vaihtoehto on mennä lävistäjälle ottamaan korvakorut. Heillä on parhaat ja puhtaimmat välineet ja paras ammattitaito. Heiltä saa myös parhaat hoito-ohjeet ja apua, jos lävistyksen kanssa tulee ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Ei missään koruliikkeessä, vaan lävistäjällä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti hygienisempää kuin kotona, mutta paras vaihtoehto on mennä lävistäjälle ottamaan korvakorut. Heillä on parhaat ja puhtaimmat välineet ja paras ammattitaito. Heiltä saa myös parhaat hoito-ohjeet ja apua, jos lävistyksen kanssa tulee ongelmia.
No joo, varmaan lävistäjällä paras, mutta jos aloittaja miettii tekevänsä kotona kun lävistäjä on liian kallis, niin kyllä koruliike sitä parempi vaihtoehto on.
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan, suosittelisin menemään vain lävistäjälle, ne koruliikkeiden työntekijät niillä pyssyillään eivät tiedä periaatteessa mitään ihmiskorvan anatomista (verrattuna lävistäjän koulutukseen) ja puhumattakaan siitä, että niistä pyssyistä voi pahimmillaan saada tauteja, sillä niitä ei voi autoklaavata kunnolla asiakkaiden välillä muoviosien vuoksi.
Ap, suosittelen sinua puhumaan vaikka vanhemmillesi, että haluat korvikset, mutta painota että menisi lävistäjälle, kyllähän se maksaa, mutta on parempaa ammattitaitoa kuin koruliikkeissä ja ei tule hutiloitua itse miten sattuu
Korvakorujen ampuminen on hyvä ja edullinen tapa myös, ne ekat reiät ei osu rustoon ja parenee nopeasti, pienillä paikkakunnalla ei välttämättä lävistäjää niin vaan löydy, mutta jokainen kultasepänliike melkeinpä ampuu noita koruja ja kauneushoitolat myös. Me valittiin reikien ampuminen koska lapsi halusi nää jo 5 vuotiaana enkä halunnut ottaa riskiä että koru tulee vaan toiseen korvaan kun lävistys on kuitenkin hitaampi ja neula voi olla pelottava lapsesta.
Vierailija kirjoitti:
Korvakorujen ampuminen on hyvä ja edullinen tapa myös, ne ekat reiät ei osu rustoon ja parenee nopeasti, pienillä paikkakunnalla ei välttämättä lävistäjää niin vaan löydy, mutta jokainen kultasepänliike melkeinpä ampuu noita koruja ja kauneushoitolat myös. Me valittiin reikien ampuminen koska lapsi halusi nää jo 5 vuotiaana enkä halunnut ottaa riskiä että koru tulee vaan toiseen korvaan kun lävistys on kuitenkin hitaampi ja neula voi olla pelottava lapsesta.
OT, mutta ei sitä neulaa lapselle tai muulle lävistettävälle näytetä.
Lävistäjälle neulan alle, onhan se varmasti hieman pelottavampaa, mutta se korvareiät paranee paljon paremmin ja siistimmin, mitä ammutut korvareiät, joissa se tylppä koru runnotaan korvalehden kudoksesta läpi ja sitten vielä se perhosklipsi (jotka ovat kaikista pahimpia keksintöjä koskaan) jää tosi jumiin kiinni ja pahimmillaan puristaa korvaa. Puhdistaminenkin on hankalampaa noilla, koska sitä korvista ei voi valita pidempää mallia, yms, kun taas lävistäjä laittaa kunnollisen titaanikorun, jossa on reippaasti turpoamisvaraa.
Vierailija kirjoitti:
sitten vielä se perhosklipsi (jotka ovat kaikista pahimpia keksintöjä koskaan) jää tosi jumiin kiinni ja pahimmillaan puristaa korvaa.
Tai pahimmillaan korvanlehti kasvattaa kudosta klipsin ympärille ja se pitää leikata ulos.
Ehdottomasti kannattaa lävistäjällä käydä ottamassa. Ne kuitenkin on ikuiset ja voi tehdä vain kerran, niin siitä voi maksaa sen alla 30e per reikä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sitten vielä se perhosklipsi (jotka ovat kaikista pahimpia keksintöjä koskaan) jää tosi jumiin kiinni ja pahimmillaan puristaa korvaa.
Tai pahimmillaan korvanlehti kasvattaa kudosta klipsin ympärille ja se pitää leikata ulos.
Se on aika ikävän näköistä, kun poistetaan korvalehden sisältä koru, joka on nimenomaan ampumalla tehty
Eräs veti itse, ja meni vinoon. Leikkasi saksilla ihoa pois mutta itse tehty reikä aina umpeutui valkoisella mömmöllä... Meni kuitenkin lopulta koruliikkeeseen ja tehtiin uudet reiät - nyt 2 reikää korvalehdessä, ja välillä koru menee siihen vinoon reikään! Se myös usein kuulemma tulehtuu, mätii ja kutiaa.
Jos ei oo varaa reikiä teettää, kattais ehkä ruveta jokunen euro säästämään....
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti kannattaa lävistäjällä käydä ottamassa. Ne kuitenkin on ikuiset ja voi tehdä vain kerran, niin siitä voi maksaa sen alla 30e per reikä.
No jopas on hinta noussut, huh huh!
Ei todellakaan reikiä ampumalla! Hitto tuntuu tyhmältä, että tästä edes tarvitsee sanoa.
"Yhyy, ei oo varaaaaaa." No sit et hommaa niitä ennen kuin on varaa. Tai no samapa se kai mulle on, jos mahdolliset komplikaatiot ja sairaudet kuulostaa sulle olevan ok niin anna mennä.
P.S. älä todellakaan desinfioi reikiä!
Älä hanki mitään muutaman euron halpiskorvakoruja. Niissä on nikkeliä ja muita allergiaa aiheuttavia metalleja.
Jos kerran allergisoidut, olet lopun ikäsi niille allerginen.
Ei kannata.