korvareikien tekeminen kotona
14v tyttö, haluisin ekat korvareiät, en kuitekaa lävistäjöl haluis siit maksaa nii paljo. jos hommaisin perus pienet parin euron korvikset ja desinfioisin päivittäin pysyiskö hyvänä? ja oon kuullu et apteekis myytäis niit hyvii lävistysneuloi ja viel halval nii kuinka paksu ois hyvä korvareikii varte ja mitä luulette myydääks näin nuorel et onko niis joku ikäraja
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa aloitus ennenkuin vastaatte. Tää kysyjä on ite se 14-vuotias ja ihan ite varmaan ajatteli homman hoitaa.
Älä tee sitä, koruliikkeessä ampumalla ei maksa paljoa, ainakin hygieenisempää kuin itse.
Sen sijaan, suosittelisin menemään vain lävistäjälle, ne koruliikkeiden työntekijät niillä pyssyillään eivät tiedä periaatteessa mitään ihmiskorvan anatomista (verrattuna lävistäjän koulutukseen) ja puhumattakaan siitä, että niistä pyssyistä voi pahimmillaan saada tauteja, sillä niitä ei voi autoklaavata kunnolla asiakkaiden välillä muoviosien vuoksi.
Ap, suosittelen sinua puhumaan vaikka vanhemmillesi, että haluat korvikset, mutta painota että menisi lävistäjälle, kyllähän se maksaa, mutta on parempaa ammattitaitoa kuin koruliikkeissä ja ei tule hutiloitua itse miten sattuu
Lävistäjän koulutus 😂👍👍
Niin, lävistäjät opiskelevat työtä kokeneemman lävistäjän opissa ja käymällä kursseja.
juu no ihan kaikille tiedoks et tiiän ettei tää ny ihq se paras idea oo mut siis hommaha on tää, oon lesta eli vanhemmat ei ikin hyväksyis lävistäjälle menoo ja sitä eet ne maksais mul ne reiät. eihä ne korviksii ylipäätää hyväksyis mut ei kiinnosta ni tekisi salaa:D mut jos tekisin sillee et säästäisi rahaa lävistäjäl menemisee ni voisko ne hommaa vaik oon alaikäne nii yksi?
"Älä hanki mitään muutaman euron halpiskorvakoruja. Niissä on nikkeliä ja muita allergiaa aiheuttavia metalleja.
Jos kerran allergisoidut, olet lopun ikäsi niille allerginen."
millaset korvikset sit pitäs ostaa?
Vierailija kirjoitti:
Äitikö se on vai isä, joka omin käsin lävistää tyttärensä korvalehdet?
Se sattuu, tiedät kai sen?
ite tekisin reiät tai sit joku kaveri, mun monet kaverit tehny ite lävistyksii nii ne varmaa tekis mul:)
Käyttäjä37349 kirjoitti:
"Älä hanki mitään muutaman euron halpiskorvakoruja. Niissä on nikkeliä ja muita allergiaa aiheuttavia metalleja.
Kunnolliset korvikset. Kirurginterästä tai kultaa.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä37349 kirjoitti:
Kirurginteräksessä on nikkeliä. Turvallisia materiaaleja ovat kulta ja titaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä37349 kirjoitti:
Kirurginteräksessä on nikkeliä. Turvallisia materiaaleja ovat kulta ja titaani.
eiks jotku kultakorvikset sit oo iha sairaa kalliita? tai luulis ainaki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukekaa aloitus ennenkuin vastaatte. Tää kysyjä on ite se 14-vuotias ja ihan ite varmaan ajatteli homman hoitaa.
Älä tee sitä, koruliikkeessä ampumalla ei maksa paljoa, ainakin hygieenisempää kuin itse.
Sen sijaan, suosittelisin menemään vain lävistäjälle, ne koruliikkeiden työntekijät niillä pyssyillään eivät tiedä periaatteessa mitään ihmiskorvan anatomista (verrattuna lävistäjän koulutukseen) ja puhumattakaan siitä, että niistä pyssyistä voi pahimmillaan saada tauteja, sillä niitä ei voi autoklaavata kunnolla asiakkaiden välillä muoviosien vuoksi.
Ap, suosittelen sinua puhumaan vaikka vanhemmillesi, että haluat korvikset, mutta painota että menisi lävistäjälle, kyllähän se maksaa, mutta on parempaa ammattitaitoa kuin koruliikkeissä ja ei tule hutiloitua itse miten sattuu
kaikki tääl puhuu siit et kannattas lävistää eikä pyssyllä tehä nii mitä eroo niil ees o ja paljo lävistäjäl reiät maksais?
Käyttäjä37349 kirjoitti:
juu no ihan kaikille tiedoks et tiiän ettei tää ny ihq se paras idea oo mut siis hommaha on tää, oon lesta eli vanhemmat ei ikin hyväksyis lävistäjälle menoo ja sitä eet ne maksais mul ne reiät. eihä ne korviksii ylipäätää hyväksyis mut ei kiinnosta ni tekisi salaa:D mut jos tekisin sillee et säästäisi rahaa lävistäjäl menemisee ni voisko ne hommaa vaik oon alaikäne nii yksi?
Reijät umpeutuu jos kotona pitää ottaa korut pois. Odota että oot niin vanha että saat muuttaa kotoa ja panostat sitten omaan ulkonäköön.
Käyttäjä37349 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kaikki tääl puhuu siit et kannattas lävistää eikä pyssyllä tehä nii mitä eroo niil ees o ja paljo lävistäjäl reiät maksais?
Ero on jo siinä, että lävistäjä tekee ne korvareiät hygieenisemmin, neulat ovat yksittäispakattuja, korut ovat myös yksittäispakattuja ja niihin kosketaan kertakäyttöhanskoin. Kaikki on steriiliä siellä ja neulalla tehdyt perus korvareiät paranee paremmin ja nätimmin ja jos tulee ongelmia, niin sieltä saa apua.
Kun taas nämä pyssyt, niitähän ei voi desinfioida hyvin, koska niissä on muoviosia ja autoklaavissa esim ne sulaa, joten ne vain pintapuolisesti pyyhitään jotenkuten jos sitäkään ja se koru itsessään ammutaan korvanlehden kudoksesta läpi, mikä ei ole kaikista mukavin kokemus, koska se koru ei ole tarpeeksi terävä, vaan lähes tylppäpäinen esine. Ihan jo hepatiitin vaaran vuoksi ei kannata mennä koruliikkeisiin ottamaan ampumalla, ne pyssyt eivät ole hygieenisiä millään tapaa
Tein 80-luvulla reiät itse tyttärelle, työkaverille ja itselleni. Hyvin meni. Neula oli varmaan joku parsinneula, keittämällä steriloitu, korvalehti puhdistettu ja asiallinen jälkihoito päälle. Ihan höpöhöpöä puhua jostain lävistäjän koulutuksesta. Jos on normaalit perustiedot hygieniasta, homma onnistuu. Eikä korvalehdessä ole kovin tuntoa, ei paljoa koske.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti kannattaa lävistäjällä käydä ottamassa. Ne kuitenkin on ikuiset ja voi tehdä vain kerran, niin siitä voi maksaa sen alla 30e per reikä.
Mulle ollaan tehty kaks kertaa ku ekat meni umpeen. Onks mulla sit isot korvat tai jtn
hei aloittaja täällä. tosiaan loppujenlopuksi kaverini teki perus neulalla mulle reiät. kaikki meni hyvi, ei sattunu ja korvikset ihan täydellisessä kunnossa. sain hopeakorvikset jotka sitte laitoin:)
Mulla on kahdeksan korvista. Kaikki otettu kultasepän liikkeessä. Ei koskaan mitään ongelmia.
Lävistäjän koulutus 😂👍👍