Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kukaan kerkeää tekemään kaikki ruuat, siis ettei käytä koskaan eineksiä?

Vierailija
09.01.2021 |

Tuntuu että keittiössä saa viettää kaikki työn jälkeen jäävät tunnit. Ai niin ja edeltävät kun tekee vielä aamupalankin. Mulla on menossa elämäntaparemontti ja pyrin panostamaan itse tehtyyn puhtaaseen kotiruokaan jossa pääpaino kasviksissa. Mutta onhan tää pelkkää kuorimista ja pilkkomista, lisäksi vielä salaatti kylkeen silloin kun ei ole keittopäivä. Ennen elin valmispizzoilla ja tyyliin ranskalaisilla ja nugeteilla/kalapuikoilla joten ei ihmekään että kiloja on kertynyt.

Täytynee siirtyä siihen, että tekee vaikka sunnuntaina pari ruokalajia valmiiksi pakkaseen. Ei tarvitsis tehdä kuin tuoresalaatti ja välipalat jotka mulla on smoothie/munakas/voileipä yms

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
42/47 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko päivä aikaa aamu- ja iltatöiden välissä. Crock pot on käytössä joka viikko. Sinne vaan heittää ainekset ja ruoka on valmis silloin kun kotijoukot haluaa syödä, ruoanlaittoon menee 5min-vartti, sen jälkeen ruoka valmistuu itsekseen muhien. Eikä siihen ruoanlaittoon nyt niin hirveästi aikaa mene muutenkaan, vaikka ihan alusta asti itse tekeekin. Joku munakas on valmis muutamassa minuutissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makaa vähemmän palstalla 

Mä oon tosi monta kertaa kysynyt tätä samaa asiaa, saamatta kertaakaan vastausta: mitä on tämä "palstalla makaaminen"? Käyttääkö tätä samaa ilmaisua monikin ihminen, vai ainoastaan yksi henkilö? Onko tämä sama asia kuin "kotona makaaminen" eli siis lasten kanssa kotona oleminen? Olen tästä jälkimmäisestäkin ilmaisusta kysellyt, mutta sitäkään ei kukaan ole suostunut tarkentamaan.

En ole varmaan ilmaisua käyttänyt, mutta tunnustan kyllä makaavani palstalla. Lopetin puoli tuntia sitten neulomisen, kun telkkariohjelma loppui ja meinasin mennä nukkumaan. Nyt röhnötän sohvalla kutimet sylissä ja selaan palstaa, vaikka voisin käyttää ajan paremmin nukkumiseen tai vaikka sämpylätaikinan tekemiseen toisen palstalaisen tavoin.

Meillä ei hirveästi eineksiä käytetä, mutta ollaan jauhelihan suurkuluttajia. Siitä saa tehtyä nopean ruuan niillä kerroilla, kun turvautuisi eineksiin. Joskus vaihtelun vuoksi ostetaan pinaattilättyjä tai eineslihapullia lounaaksi lasten kanssa syötäväksi.

Vierailija
44/47 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän viikolla pakastevihanneksia, ei tarvitse pilkkoa ja on paljon monipuolisempaa apetta. Salaatin pilkkomiseen ei montaa sekuntia mene.

Vierailija
45/47 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosikymmen sitten ruoanlaittajalla oli kotona tehtävänä monta kertaa päivässä ruoat, kannettava vedet kaivolta, pestävä astiat ja hoidettava navettahommat sekä 5 lasta siinä samalla. Nykyään ei kukaan ehdi tekemään ruokaa itse, vaikka homma on helpompi ja työtä vähemmän?

Vierailija
46/47 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosikymmen sitten ruoanlaittajalla oli kotona tehtävänä monta kertaa päivässä ruoat, kannettava vedet kaivolta, pestävä astiat ja hoidettava navettahommat sekä 5 lasta siinä samalla. Nykyään ei kukaan ehdi tekemään ruokaa itse, vaikka homma on helpompi ja työtä vähemmän?

Usein oli myös nainen kotiäiti tai kotirouva silloin, kun nyt kokopäivätöissä kodin ulkopuolella.

Vierailija
47/47 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein oli myös nainen kotiäiti tai kotirouva silloin, kun nyt kokopäivätöissä kodin ulkopuolella.

Meinaatko todella, että nykyisillä kokopäivätöissä kodin ulkopuolella käyvillä työpäivä on pidempi kuin navetan, lapsikatraan, vedenkanniskelun, ruoanlaiton, tiskauksen ja siivouksen keskellä eläneillä "kotirouvilla"? Mitä sähkökäyttöisiä välineitä noilla kotirouvilla oli työtaakkaansa helpottamassa? Oliko edes ruokakaupassa käyntiä varten autoa.

Mutta ottaahan se alapeukuttajia pattiin, kun ei rehellisesti voikaan väittää nykyajan ruoanlaiton olevan yhtä rankkaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan