Aion lopettaa juomisen - tulossa yksinäiset ajat :(
Tajusin juuri, että kaikki mun läheiset kaverisuhteet perustuu alkoholin nauttimiseen. Oma elämäntilanne on nyt se, että pitäisi keskittyä juomisen sijasta laihtumiseen, terveyteen ja jaksamiseen. Töissä on tulossa rankka kevät ja teen pitkää päivää. Viikonloppuisin ei jaksa enää sekoittaa unirytmiään tai tehdä univelkaa juomisen takia. Eikä jaksaisi käyttää vähäistä vapaa-aikaa krapulaankaan. Lisäksi huomaan, miten vaikeaa nykyään on pysyä normaalipainossa, jos juo usein. Olo on turvonnut ja väsynyt.
Nyt huomasin, että mun yritykset nähdä ystäviä viinin nauttimisen sijasta esim. kahvittelun merkeissä eivät ikinä toteudu. :(
Tsempatkaa joku nyt mua ja sanokaa, että se terveellisempi elämä ja parempi olo on tämän yksinäisyyden arvoista!
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Kun lopetin juomisen 8-vuotta sitten, niin olen ollut siitä asti täysin yksin ilman minkäänlaisia sosiaalisia suhteita. T. 46-v valkoinen heteromies
Itse lopetin pari kk sitte about saman ikäsenä ku sä. Aika yksinäistä juu :'( Netti on kaveri. Korona-aikana säästyneillä rahoilla vois tehä vaikka mitä, mutta eipä oo mitään mitä tehdä. Nyyh :'(
jeejeejeejee kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lopetin juomisen 8-vuotta sitten, niin olen ollut siitä asti täysin yksin ilman minkäänlaisia sosiaalisia suhteita. T. 46-v valkoinen heteromies
Itse lopetin pari kk sitte about saman ikäsenä ku sä. Aika yksinäistä juu :'( Netti on kaveri. Korona-aikana säästyneillä rahoilla vois tehä vaikka mitä, mutta eipä oo mitään mitä tehdä. Nyyh :'(
Missä korvessa te oikein asutte? Menkää vaikka Kotkassa Katariinan maauimalaan, siellä on juuri niin paljon seuraa kuin tarvitte ja kaikki selvin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä uusia ystäviä tulee! Alku on vaikein. Ehkä juovista ystävistä joku raitistuu myös, kun olet inspiroivana esimerkkinä.
Kiitos tästä!
Uusia ystäviä on kyllä vaikeaa löytää. Nyt on monet ryhmätkin tauolla koronarajoitusten vuoksi. Yritän vielä jonkin aikaa houkutella vanhoja kavereita mukaan juttuihin ilman alkoholia, mutta en odota liikoja...
Harvemmin on edes mitään "bileitä", joihin olisikin ihan ok mennä "leikkimään juovaa" oman pullon kaa. Silloin kukaan tuskin huomaisikaan, vaikka joisi alkoholitonta. Mutta kun tapana on ollut istua iltaa yömyöhään jonkun kaverin kanssa kahdestaan, niin kyllä se hyvä ystävä huomaa, juonko vai en.
-ap
Tiedätkö, luulen että yllättävän monella se ainoa syy juomiseen on juurikin se yksinäisyyden pelko. Voi ihan hyvin olla että esimerkkisi sysää jonkun muunkin nykyisistä kavereista paremmalle tielle. Jos ei heti, niin ehkä sitten kunterveemmän elämän ulkoiset muutokset sinussa alkavat todenteolla näkyä. Voi jollain toisellakin syttyä se lammpu että eihän se jatkuva juominen ole mitään kunnon elämää, ja se oikea elämä valuu yhä etäämmälle mitä pidempään juomista jatkaa. Jos nykyiset ystäväsi kuitenkaan eivät tätä ymmärrä, löydät kyllä ajan mittaan uusia. Hanki harrastuksia, mieti jo etukäteen erilaisia kivoja tekemisiä ja ajanvietettä niihin hetkiin kun tekee tiukkaa ja usko itseesi horjuu. Onnistut varmasti, sehän on lopultakin ihan itsestäsi kiinni. Mieti miten ihana elämäsi on tasan vuoden kuluttua tästä hetkestä! Kirjoita vaikka päiväkirjaa, sekin voi helpottaa.
Miesystäväni on hullu kännissä mutta aivan sairaanloisen vittumainen selvänä.