Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pettämisen jälkeen ei anteeksipyyntöä tai pahoittelua

Vierailija
09.01.2021 |

Miehen sivusuhde paljastui.
Olen muuttamassa pois mutta vielä joudumme saman katon alla olemaan.
Sivusuhde paljastui muita reittejä kuin mieheltä itseltään. Olisin ollut kyllä valmis asiasta puhumaan ja selvittämään. Mutta ..
Mies ei ole tuon paljastumisensa jälkeen asiasta puhunut. Aluksi meni paniikkiin. Sen jälkeen ollut vain hiljaa tai vaihtoehtoisesti syytellyt minua asiasta. Kaivanut vanhoja juttuja esiin, todella turhiakin. Kun yritän kertoa kuinka rikki olen, saan syyttelyä vastaani. Tästä olen eniten yllättynyt.
Ei huolehdi miten voin, ei halaa, ei välitä.
En siis muuta voi kuin lähteä.

Tällä tavallako kaatuu vuosien suhde?
Lapset, perhe.
Järkyttävää.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin jäätävää olla saman katon alla aivan hiljaa. Itse jos olisin toiminut noin niin olisin oikeasti pahoillani. Olen hoitanut arkea voimieni äärirajoilla. Eikä toinen edes kysy miten jaksan.

ap

Kultaseni, häntä ei kiinnosta!

Mikä tarve ihmisillä on kirjoitella tällaisia tylyjä viestejä. Niin, ihmisistä on outoja pimeitä puolia, niin ap:n puolisossa kuin ketjuun kommentoineissa. Ihminen on monisyinen otus, jonka syitä ja vaikuttimia on joskus vaikea arvailla.

Ap:lle tsemppiä.

Vierailija
22/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin olisin kai kuvitellut ja toivonut, että haluaisi taistella perheensä puolesta. Että katuisi ja edes haluaisi yrittää.

Mutta vain hiljaisuus.

Syyllistäminen asiasta, johon en ole syyllinen millään tavalla. Omasta uskottomuudesta. Suhteemme oli ok eikä mikään viitannut tämmöiseen.

Jotenkin pelottavaa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydät vielä uuden rakkauden.

Vierailija
24/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin olisin kai kuvitellut ja toivonut, että haluaisi taistella perheensä puolesta. Että katuisi ja edes haluaisi yrittää.

Mutta vain hiljaisuus.

Syyllistäminen asiasta, johon en ole syyllinen millään tavalla. Omasta uskottomuudesta. Suhteemme oli ok eikä mikään viitannut tämmöiseen.

Jotenkin pelottavaa.

ap

Jos hän haluaisi taistella tai välittäisi, ei hän olisi pettänyt. Olen pahoillani. 🙁

Vierailija
25/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta vain hiljaisuus.

Jotenkin pelottavaa.

ap

Millä tavoin se on hänestä sinun syy?

Vierailija
26/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te olette eronneet, joten ei ole hänen vastuullaan enää pitää sinua kädestä kiinni. Nyt on aika olla se rohkea itsenäinen nainen.

Ei se tarkoita etteikö toista voi kohdella inhimillisesti. Puoliso on kuitenkin myös hänen lastensa äiti, miksei tätä voisi kohdella kunnioituksella vaikka ero tulisikin?

Vierailija
27/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä sitä taas näkee...mies on koittanut puhua mutta sinä pidät turhina puheina.

Missä näin sanotaan?

Vierailija
28/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei ollut pahoillaan sitä tehdessään ja jos nyt olisikin niin se olisi siksi että jäi kiinni.

Vierailija
29/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pettää kaikkia kirjoitti:

Mitä ihmettä . Kaikki pettää . Sitä vaan on yhdessä ja erikseen tai elää yksin sitten . Yleensä yhdessä ollaan rahan takia puoliksi vuokrat . Mies ei halua erota maksaa elatusmaksuja mutta elää silti omaa elämäänsä . Tää on yleistä . Nainen miettii toimeentuloa samoin . Kaikki pettää ja niin tulee lapset pettämään ja heitä petetään . Monet lapset luulee ettei heidän vanhemmilla ole muita mutta se on vaan kulissi. Myös heidän kaverit pettää ja kaikki esittää kaikki hyvin roolia. Julkkikset myös samassa veneessä keikkuu.

Ei petä. En minäkään petä, enkä varmasti ole ainoa uskollinen. Tuntuu kamalalta että kaltaisiasi ihmisiä on olemassa, jotka kuvittelevat muidenkin olevan yhtä surkeita olentoja kuin itse on.

Vierailija
30/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin jäätävää olla saman katon alla aivan hiljaa. Itse jos olisin toiminut noin niin olisin oikeasti pahoillani. Olen hoitanut arkea voimieni äärirajoilla. Eikä toinen edes kysy miten jaksan.

ap

Kultaseni, häntä ei kiinnosta!

Mikä tarve ihmisillä on kirjoitella tällaisia tylyjä viestejä. Niin, ihmisistä on outoja pimeitä puolia, niin ap:n puolisossa kuin ketjuun kommentoineissa. Ihminen on monisyinen otus, jonka syitä ja vaikuttimia on joskus vaikea arvailla.

Ap:lle tsemppiä.

Tuohan on vaan ikävä totuus. Ei sitä miestä kiinnosta laisinkaan 

Vierailija
31/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämisestä voi kyllä päästä yli jos molemmat tahtoo. Mutta kyllä se vaatisi pettäjältäkin asian läpikäymistä petetyn kanssa. Anteeksi on myös vaikea antaa jos ei edes pyydetä.

Jos ei puhuminen onnistu, mitä jos kirjoittais tuntemuksesi paperille? Annat sen miehelle. Tai lähetä sähköpostia. 

Jos ei siltikään miestä huvita käydä tapahtunutta läpi, ei suhteen tulevaisuus varmaan kummoinen ole.. 

Tsemppiä! 

Vierailija
32/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä on ongelma! Tottakai mies tarvitsee välillä vaihtelua!

Vierailija
33/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oma äijä jäi kiinni pettämisestä ja kiehuin ja vaadin selitystä, niin sanoi ett näitä nyt tulee ja menee välillä. Kysyin, että siis tämäkö ei ollut ainoa kerta. Ei ollut. Sitten karjuin miten voit tehdä tällaista. Vastas, että en ota mitään tosissaan muutenkaan ja olen sun kanssas, kun huolehdit ja parannat morkkiksen tietämättä mitä edes parannat. Olen aina ollut tällainen enkä oikein osaa olla yhden kanssa eikä ole tunteita ketään kohtaan. Meinasin seota.

Vierailija
34/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko miehellä olla suurempiakin henkilökohtaisia ongelmia? Pettäminen ei aina liity parisuhdeongelmiin vaan kyse voi olla myös henkilökohtaisesta kriisistä. Joku voi luvata, että ei tule ikinä pettämään, mutta itse en sellaisiin lupauksiin tule enää uskomaan. Mistä voi tietää, että onko omakaan mielenterveys kasassa viiden vuoden päästä?

Meilläkin on 22 vuotta kestänyt hyvä parisuhde ja niin vaan mies petti. Sain tämän myöhemmin itse selville, kun lyhyt suhde oli jo päättynyt. Meillä meni parisuhteessa silloinkin hyvin, mutta miehellä ns. hihna luisti. Tunsi olevansa kuolematon ja naimisissa oleva naisen kanssa totesivat, että elämä on lyhyt jne. Tuo sotku sisälsi niin paljon kaikkea utopista, että toiminta ei todellakaan tuntunut selväjärkisen tekemiseltä.

Mies oli katuvainen ja varasi meille terapian. Nyt parisuhde on jopa parempi kuin ikinä ennen. Laput ovat kuitenkin tippuneet silmiltä ja en luota 100 %:sti ikinä keneenkään muuhun kuin itseeni.

Vierailija
35/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko miehellä olla suurempiakin henkilökohtaisia ongelmia? Pettäminen ei aina liity parisuhdeongelmiin vaan kyse voi olla myös henkilökohtaisesta kriisistä. Joku voi luvata, että ei tule ikinä pettämään, mutta itse en sellaisiin lupauksiin tule enää uskomaan. Mistä voi tietää, että onko omakaan mielenterveys kasassa viiden vuoden päästä?

Meilläkin on 22 vuotta kestänyt hyvä parisuhde ja niin vaan mies petti. Sain tämän myöhemmin itse selville, kun lyhyt suhde oli jo päättynyt. Meillä meni parisuhteessa silloinkin hyvin, mutta miehellä ns. hihna luisti. Tunsi olevansa kuolematon ja naimisissa oleva naisen kanssa totesivat, että elämä on lyhyt jne. Tuo sotku sisälsi niin paljon kaikkea utopista, että toiminta ei todellakaan tuntunut selväjärkisen tekemiseltä.

Mies oli katuvainen ja varasi meille terapian. Nyt parisuhde on jopa parempi kuin ikinä ennen. Laput ovat kuitenkin tippuneet silmiltä ja en luota 100 %:sti ikinä keneenkään muuhun kuin itseeni.

Mitä väliä sillä on mikä miehellä on. Ap:ta tässä on rikottu ei miestä. Lopettakaa nyt jo naiset tällainen psykologisointi ja asioiden selittely itsellenne. Mies pettää silloin kun sillä ei ole mitään minkä pelkäisi menettävänsä tai uskoo että nainen on ympäripuhuttavissa joten vaaraa etujen menetykseen ei ole kuin hetkellisesti. Ainoa minkä mies kokee näissä tilanteissa riskin arvoiseksi on toiseen naiseen työntyminen ja vaimo on sille tunteelle uhrattavissa.

Vierailija
36/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä sillä on mikä miehellä on. Ap:ta tässä on rikottu ei miestä. Lopettakaa nyt jo naiset tällainen psykologisointi ja asioiden selittely itsellenne. Mies pettää silloin kun sillä ei ole mitään minkä pelkäisi menettävänsä tai uskoo että nainen on ympäripuhuttavissa joten vaaraa etujen menetykseen ei ole kuin hetkellisesti. Ainoa minkä mies kokee näissä tilanteissa riskin arvoiseksi on toiseen naiseen työntyminen ja vaimo on sille tunteelle uhrattavissa.

Miksi ihmeessä pitäisi jättää tosiasioita huomioimatta? Jokainen tekee elämässään virheitä. Oma kokemukseni pettämisestä liittyi myös enemmän miehen psyykeen kuin liittoomme. Pariterapia ja yksilöterapia korjasivat paljon. Asiat harvoin ovat mustavalkoisia.

Vierailija
37/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä tapauksia riittää. Pettäjä pääsee aina helpommalla. Petetty rakentaa uuden elämän. Pettäjä muuttaa uuden naisen luo. Pian mies huomaa että ei kivaa ja taas uutta naista kehiin.

Vierailija
38/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

K¨sipäiden anteeksipyynnöt ovat turhia. Tehtyä ei saa tekemättä ja teennäiset pahoittelut vain pahentavat tilannetta. Kun ei se kuitenkaan oikeasti kadu tai ole pahoillaan. 

Vierailija
39/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että mies vain haluaa että muutatte pois ja hän pääsee jatkamaan elämäänsä.

Muutatte? Muuttaako lapsetkin ap:n kanssa, miksi? Mieshän on heistä vastuussa yhtä lailla.

Vierailija
40/46 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pettää kaikkia kirjoitti:

Mitä ihmettä . Kaikki pettää . Sitä vaan on yhdessä ja erikseen tai elää yksin sitten . Yleensä yhdessä ollaan rahan takia puoliksi vuokrat . Mies ei halua erota maksaa elatusmaksuja mutta elää silti omaa elämäänsä . Tää on yleistä . Nainen miettii toimeentuloa samoin . Kaikki pettää ja niin tulee lapset pettämään ja heitä petetään . Monet lapset luulee ettei heidän vanhemmilla ole muita mutta se on vaan kulissi. Myös heidän kaverit pettää ja kaikki esittää kaikki hyvin roolia. Julkkikset myös samassa veneessä keikkuu.

Oonko mä sitten jotenkin outo kun en ole koskaan pettänyt yhtäkään kumppania? Vai valehtelenko mä itsellenikin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan