Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmisiä painostetaan lisääntymään?

Vierailija
09.01.2021 |

Siinäpä kysymys. Miksi koette vapaaehtoisesti lapsettomat yksilöt niin suurena uhkana? Miksi uskottelette naisille, että paras asia jota he voivat tehdä on synnyttää lapsia?

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trooper747 kirjoitti:

Lapseton yksilö ei tuota tähän maailmaan yhtään uutta ihmistä maksamaan hänen eläkkeitään.

Jokainen joka tuntee suomalaista eläkejärjestelmää tietää, että nyt työelämässä tienaamasi eläkerahat menevät jo nyt eläkkeellä olevien eläkkeiden maksamiseen. Jos jäät jonain päivänä eläkkeelle, tarvitset muiden nyt tuottamien lasten työelämästä keräämiä eläkemaksuja omien lokoisten eläkepäiviesi rahoittamiseen.

Haluttiin tai ei myös nykyisenlaisen sosiaaliturvan ja terveyspalveluiden jatkuminen on suoraan sidoksissa työssäkäyvien määrään ja mitä vinoutuneemmaksi ikärakenne menee, sitä todennäköisemmin tulevaisuudessa on edessä laaja hyvinvointipalveluiden alasajo.

Jokainen voi miettiä tämän pohjalta mitä laajamittainen lapsettomuus tarkoittaa tuntemallemme Suomelle, mutta sehän on jokaisen oma valinta pitääkö sitä tärkeänä vai ei.

Etkö sitten tullut ajatelleeksi, että vanhukset eivät ole mikään loppumaton luonnonvara?

Parin-kolmenkymmenen vuoden päästä suuret ikäluokat lepäävt montussa, eivätkä tuoreemmat sukupolvet ole yhtä isoja. Silloin eläkkeensaajia/vanhuksia on tuntuvasti vähemmän kuin nyt.

Vierailija
62/99 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kyllä aika harvakseltaan kukaan on painostanut. Viittaan kinttaalla lisääntymiseen painostajille ja parisuhdetta tuputtaville. Niin pitää teidänkin. Elämän tarkoitus ei ole mielyttää muita. MGTOW

Pliis, älä mainosta liikettä missä on 50-luvun arvoihin uskovia "itsenäisiä" ajattelijoita. Kyseiset ajattelijat ovat menneet lisääntymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olisiko tähän kestämättömään eläkepulmaan kenties keksittävä jokin muu ratkaisu? Kun kerran koko systeemi on rakennettu ikuisen kasvun periaatteelle, niin eikö olisi loogisempaa uudistaa systeemiä. On selvää, että maapallon kantokyky on loppumaisillaan, joten etenkin uusien hyperkuluttavien länsimaalaisten pykääminen tänne on yksinkertaisesti vastuutonta.

Vierailija
64/99 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mieltä vanhemmat siitä, että jokaisen hiilijalanjälki tulisi puolittaa? Pyrittekö tähän aktiivisesti ja ennenkaikkea, opetatteko lapsillenne kestävän kehityksen mallia? Itse tuhoatte lapsiltanne tulevaisuuden, sori vaan.

Vierailija
65/99 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että usein vanhemmat jotka painostavat muitakin saamaan lapsia, katuvat valintaansa tavalla tai toisella. Vaikka lapset olisivat rakkaita, elämää ei voi elää niin vapaasti ja itseään varten kuin lapseton. En tiedä mikä ajatusmaailma siinä on, kenties katkeroituminen siitä että joku elää miten tosiaan tahtoo?

Tässä voi muuten olla perää. Ollaan omasta tahdostamme lapseton pariskunta ja monilla kavereilla lapsia taas on. Eivät painosta tai syyllistä, korkeintaan ihmettelevät miksi joku ei halua niin hienoa asiaa kokea, jos aihe jostain syystä sattuu tulemaan puheeksi. Siis ovat sellaisia jotka itse tykkäävät perhe-elämästä, niin pystyvät elämään senkin kanssa että joku ei tykkää :)

Minua kaduttaa, että ryhdyin vanhemmaksi, mutta mä ajattelen todellakin, että toivottavasti kukaan muukaan ei tee lapsia. En tajua, miten lasten kanssa elämisen inhoaminen voi tuottaa ajatuksen, että kaikkien muidenkin pitää hankkia lapsia. En oikein usko tuota selitystä, koska se on täysin järjetön.

"Misery loves company"

Monet eivät mieti lastenhankintaa kunnolla, lapsia vaan "halutaan". Kun sitten katuu ja inhoaa elämäänsä, voi olla kestämätöntä ajatella että tämä todella oli valinta ja olisi voinut valita myös toisin. Siksi kaikkien muidenkin pitäisi tottakai haluta ja tehdä lapsia, lapset ovat paras asia maailmassa, sellaista elämä nyt on kun on lapsia jne.

Se ikään kuin poistaa sen oman vastuun koko jutusta, että on tehnyt niin kuin kuuluu ja on oikein. Selviää ehkä paremmin.

//eri

Vierailija
66/99 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan niitä sitten helpompi painostaa, kun tuet lakkautetaan ja valtio ottaa täyden kontrollin?

Halpatyövoimaahan saadaan valmiiksi.

Vierailija
67/99 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai olisiko tähän kestämättömään eläkepulmaan kenties keksittävä jokin muu ratkaisu? Kun kerran koko systeemi on rakennettu ikuisen kasvun periaatteelle, niin eikö olisi loogisempaa uudistaa systeemiä. On selvää, että maapallon kantokyky on loppumaisillaan, joten etenkin uusien hyperkuluttavien länsimaalaisten pykääminen tänne on yksinkertaisesti vastuutonta.

Ei ikuisen kasvun, vaan ikuisen velan

Vierailija
68/99 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan niitä sitten helpompi painostaa, kun tuet lakkautetaan ja valtio ottaa täyden kontrollin?

Halpatyövoimaahan saadaan valmiiksi.

Ei. Ihmiset vain lähtevät menemään, tekevät itsarin tai jatkavat töiden äärellä. Lelut korvaa ehdan ;)

Vierailija
69/99 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kapeakatseisia nämä, jotka aina inttää sitä, että lapsia on tehtävä veronmaksajiksi. Itse asiassa aika kauhea ajatus. Sehän sisältää sen, että yksikään vammainen, syrjäytynyt tai muuten veronmaksukyvytön ei ole kelvollinen. 

Ja ajatuksen, että maailma ei muuttuisi. Mutta se muuttuu, ilmastonmuutos esimerkiksi kuivattaa seudut, joissa nykyisin tullaan toimeen nipin napin, ja niiden ihmisten on muutettava pois. Tänne missä vielä on siedettävät elinolosuhteet, nimittäin. Pienet saaret ja matalat rannikot hukkuu, ihmisten on muutettava tänne korkeammalle. 

Suomi sen sijaan ei ole mikään saari, josta ihmiset kuolee sukupuuttoon. Kyllä tänne tulijoita riittää vanhustenkin hoitajiksi em. paikoista. 

Ja niille viimeisille kituville vanhuksille vois sitten sallia sen eutanasian, jos ne sitä haluaa.

Vierailija
70/99 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko velat varmoja, ettette erehdy luulemaan kaikkea lapsiin liittyvää positiivista puhetta painostukseksi teitä kohtaan? Esimerkiksi jos kerron teille, että paras asia mitä olen tehnyt on ollut saada lapsi, tunnetteko, että painostan teitäkin lasten hankintaan? 

Vierailija
71/99 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko velat varmoja, ettette erehdy luulemaan kaikkea lapsiin liittyvää positiivista puhetta painostukseksi teitä kohtaan? Esimerkiksi jos kerron teille, että paras asia mitä olen tehnyt on ollut saada lapsi, tunnetteko, että painostan teitäkin lasten hankintaan? 

Toisen taivas on toisten helvetti. Muista se

Vierailija
72/99 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli koet, että painostan jotakuta hankkimaan lapsia, jos sanon, että lapsi on parasta mitä minulle on ikinä tapahtunut? Miksi? Entä jos kerron, että rakastan kissoja, koetko, että painostan muitakin hankkimaan kissan lemmikiksi? Tai  jos kerron, että historia on minusta todella mielenkiintoista ja parasta ikinä, painostanko kaikkia muitakin olemaan samaa mieltä? Alkaako aueta, mitä meinaan?

Vierailija
73/99 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää kenenkään kannattaisi lapsia tehdä. Tulevaisuudennäkymät ovat niin kurjat, että miten sellaista voi kukaan sysätä kenellekään jota väittää rakastavansa. Helvetin itsekästä, piittaamatonta tai ymmärtämätöntä.

Vierailija
74/99 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli koet, että painostan jotakuta hankkimaan lapsia, jos sanon, että lapsi on parasta mitä minulle on ikinä tapahtunut? Miksi? Entä jos kerron, että rakastan kissoja, koetko, että painostan muitakin hankkimaan kissan lemmikiksi? Tai  jos kerron, että historia on minusta todella mielenkiintoista ja parasta ikinä, painostanko kaikkia muitakin olemaan samaa mieltä? Alkaako aueta, mitä meinaan?

Mua ei suoraan sanottuna kiinnosta. Tuskin kissatonta kiinnostaa kuunnella meidän Missen aamuisesta mourunta konsertista. Kumpikin kuitenkin kuuntelee, koska kohteliaisuus ja käytöstavat.

Vierailija
75/99 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ei suoraan sanottuna kiinnosta. Tuskin kissatonta kiinnostaa kuunnella meidän Missen aamuisesta mourunta konsertista. Kumpikin kuitenkin kuuntelee, koska kohteliaisuus ja käytöstavat.

En mä tässä kysynytkään, että kiinnostavatko nämä asiat sinua, vaan että erehtdyttekö te velat luulemaan, että kaikki positiiviset puheet lapsista ovat painostusta teitä kohtaan hankkia lapsia? Kissaesimerkillä pyrin herättelemään miettimään, että mikseivät sitten esimerkiksi positiiviset kissapuheet ehkä synnytä samalla tavalla ahdistavia paineita hankkia itsekin kissaa. 

Vierailija
76/99 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs mieltä vanhemmat siitä, että jokaisen hiilijalanjälki tulisi puolittaa? Pyrittekö tähän aktiivisesti ja ennenkaikkea, opetatteko lapsillenne kestävän kehityksen mallia? Itse tuhoatte lapsiltanne tulevaisuuden, sori vaan.

Ihan rehellisyyden nimissä ei voi vähempää kiinnostaa mikään hiilijalanjälki.. Jätän moiset murehtimiset teidän hysteeristen lapsettomien nillittäjien päänvaivaksi ja lähden pulkkamäkeen noiden räkänokkien kanssa. Ai niin ajan sinne pulkkamäen luo vanhalla saastuttavalla diesel autolla ja kotia päästyäni lyön takkaan valkean roihuamaan.

Vierailija
77/99 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, riippuu miten tyhminä ja yksinkertaisina meitä pidät? Itse olen ainakin kyennyt ratkaisemaan elämässäni hieman monimutkaisempaakin päättelyä vaativia pulmia. Eli ei, ei erehdytä luulemaan. Olen aika varma tästä.

Vierailija
78/99 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei enää kenenkään kannattaisi lapsia tehdä. Tulevaisuudennäkymät ovat niin kurjat, että miten sellaista voi kukaan sysätä kenellekään jota väittää rakastavansa. Helvetin itsekästä, piittaamatonta tai ymmärtämätöntä.

Hehe ihanaa kun tuo teini-ikä jatkuu nykyään naisilla yli nelikymppisiksi ja sitten havahdutaan lapsettomuuteen, kun biologinen kello lopettaa jo tikittämisen. Ota varmuudeks mulkkua kakkoseen pride lippua heilutellessasi ja maailman pelastumista inistessäsi.

Vierailija
79/99 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, riippuu miten tyhminä ja yksinkertaisina meitä pidät? Itse olen ainakin kyennyt ratkaisemaan elämässäni hieman monimutkaisempaakin päättelyä vaativia pulmia. Eli ei, ei erehdytä luulemaan. Olen aika varma tästä.

No nyt kun satuit kysymään niin todella yksinkertaisina pidän. En viitsi pitkiä perusteluja kirjoittaa, kun tuskin niitä ymmärtäisit ilman tavuviivoja jos edes nekään helpottaisivat tulkitsemista kiitos heikkojen aivokapasiteettienne.

Vierailija
80/99 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää mahot helvettiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi