Mikä avuksi pahasti rohtuneille huulille?
Mikä avuksi pahasti rohtuneille huulille? Yleensä auttaa loistavasti joko turkoosi Blistex Medilip Balm tai oranssi O'Keeffe's Lip Repair, mutta nyt nämä eivät tee mitään. Muu iho kunnossa: edes kädet eivät ole kuivuneet, mutta huulet ovat pahasti halkeamilla ja rypyliäiset, eivätkä palaudu normaaliksi millään, pahenevat vaan.
Kommentit (23)
Gehwolin Lipidro-creme. Virallisesti jalkavoide, mutta aivan ykkösrasva kuiville käsille ja huulille myös.
Sama ongelma mulla. Huulirasva vaan pahentaa. Jos pystyisi olemaan pari viikkoa ilman, tilanne korjautuisi, mutta se tuntuu mahdottomalta. Lisäksi revin huuleni verille joka päivä. Tätä on jatkunut vuosia.
Apteekista Bevita R voide . Iso putkilo, josta riittää kauan hoitavaa rasvaista voidetta.
Paljon kiitoksia asiallisille kommentoijille!
Silmänympärysvoide ja päälle bevita r, huulista puuttuu nyt rasvan lisäksi vesikosteutta. Yrittäisin vähän kuoria ylimääräistä rohtumaa pois esim. Hunaja-sokeri-seoksella.
Sama vika oli kanssa itsellä ja kävin apteekissa siellä neiti neuvoi suupielessä olevaan haavaan laittamaan Sipicorttia koska siinä on bakteereja tappavaa ainetta.Muuten ostin Acon huulirasvaa joka on rasvaista ja auttoi.Käsiin myös laitoin Sipicorttia tosin sitä ei saa käyttää kuin muistaakseni 1 viikon kerrallaan.Muuten jotain hajustamaton käsirasvaa.
LIFE - Luontaistuotekaupasta Munkens bisalva eli mehiläisvahahuulirasva. Jos tuo ei auta niin sitten ei mikään. Noi markettien huulirasvat vain kuivattavat ihoa toisin kuin mehiläisvahapohjainen. Puikko maksaa n. 4 euroa. Olen käyttänyt yli 10 vuotta vain tätä, ihoni on rutikuiva.
Vierailija kirjoitti:
Sama vika oli kanssa itsellä ja kävin apteekissa siellä neiti neuvoi suupielessä olevaan haavaan laittamaan Sipicorttia koska siinä on bakteereja tappavaa ainetta.Muuten ostin Acon huulirasvaa joka on rasvaista ja auttoi.Käsiin myös laitoin Sipicorttia tosin sitä ei saa käyttää kuin muistaakseni 1 viikon kerrallaan.Muuten jotain hajustamaton käsirasvaa.
Sinulla voi olla sieni pesiytyneenä siihen suupieleen ja perussyy hasvaumalle raudan- ja b-vitamiinien puutostila.
Sipaise kerran pari ohuelti miedointa kortisonirasvaa (Hydrocortison) ja lisäksi käytä mahdollisimman hajutonta huulirasvaa. Näin minulla parani kauan rohtuneena olleet huulet.
Apteekista Ceraderm-voide, auttoi nopsaan.
Minulla auttoi halkeileviin huuliin Labellon kuoriva huulivoide. Rakeet kuorii kuolleen ihon pois eikä huulen iho enää lerpata.
Bebanthenin paksu voide yöksi jos on mennyt pahaksi.
ja näitä blistexin tuotteita ennaltaehkäisevästi ja päiväkäyttöön.
https://www.cincottachemist.com.au/blistex-intensive-repair-lip-balm-7g
Tämä blistexin sininen purkki on todella tehokas korjaava. Laitan yöksi tätä.
Vierailija kirjoitti:
Silmänympärysvoide ja päälle bevita r, huulista puuttuu nyt rasvan lisäksi vesikosteutta. Yrittäisin vähän kuoria ylimääräistä rohtumaa pois esim. Hunaja-sokeri-seoksella.
Jatkossa jotain luonnonkosmetiikan huulirasvaa esim. Hurraw. Novexpertin lip up on yksi parhaimpia tuotteita, joita oon käyttänyt, mutta ei ole varsinaisesti huulirasva. Suosittelen tutustumaan.
Joo ei missään nimessä marketin huulirasvoja. Ne pahentaa asiaa.
Yksi todella hyvä on myös elizabeth arden 8 hour cream, tuoksuttomana. (Hajustetussa versiossa paha haju). Tai sitten tuosta jatkojalostettu 8 hour lip cream. Eli huulirasva lasipurkissa.
Tuo on siitä hyvä että siihen ei jää koukkuun ja huulten parantuessa käytön voi vaan lopettaa. Marketin puikkojuulirasvaan jää koukkuun siksi että se ei oikeasti kosteuta vaan tekee vaan kalvon huulille jota sitten oppii kaipaamaan. Tuo Elizabeth arden ei jätä kalvoa eli siksi sen käytön voi lopettaakin.
Osaisiko joku auttaa?