Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Bilteman tmv. puutikuista askartelijat -paloturvallisuus?

Vierailija
09.01.2021 |

Olen huomannut, että esim. Bilteman sytytystikuista on innostuttu askartelemaan vaikka mitä, ja niistä tehdään myös sisustuselementtejä koteihin. On tikuista tehtyjä pöytiä, ovia, jopa seinäpintoja.
Rakennusmateriaaleilla, myös pintamateriaaleilla on määritellyt paloluokat, jotta ne kestävät X aikaa tulipalon sattuessa.
Mutta nyt näistä SYTYTYStikuista tehdään sisäpintoja, eli paloturvallisuus on ymmärtääkseni todella huono, sanoisinko vaarallinen. Itse en moista palokuormaa kotiini ottaisi.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole tuollaista villitystä nähnyt.

Vierailija
2/7 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sytytystikut? Ovatko ne jollain paloherkällä aineella kyllästettyjä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

DIY-sivustoilla näitä on ollut nyt jo pitkään. Tikkuja, joita voi käyttää takan sytyttämiseen, maalin sekoittamiseen ja mihin vain. Mutta kun ovat ohutta käsittelemätöntä kuivaa puuta, joilla korkeat syttymisominaisuudet, niin näen että iso riski. Ellei pintaa käsittele sitten jollain lakalla tmv. joka lisää paloluokka-aikaa. 

Vierailija
4/7 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisko linkkiä? En ymmärrä mitä sytytystikut edes on...jotain isoja tulitikkuja??

Vierailija
5/7 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkekodin kalusteita niistä on tehty, ei nyt oikeita pöytiä tai seinäpintoja huhhui.

Vierailija
6/7 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saisko linkkiä? En ymmärrä mitä sytytystikut edes on...jotain isoja tulitikkuja??

No jos et googlea osaa käyttää, niin tässä yksi esimerkki

https://www.biltema.fi/rakentaminen/maalit/maalausvalineet/maalinsekoit…

Vierailija
7/7 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukkekodin kalusteita niistä on tehty, ei nyt oikeita pöytiä tai seinäpintoja huhhui.

Ja mihin tämän väitteesi perustat? Kuinka monelle tee-se-itse -sivustolle kuulut? Eli jos sinä et ole nähnyt, niin niitä ei ole???

Sivustoilla on pilvin pimein näillä päällystettyjä ovia, kalusteita, seiniä ja vaikka mitä.