Mieheni on tosi hoikka (183 cm / 75kg) ja hänelle tulee mahakipuja syömisestä
Olen itse lievän ylipainon puolella eikä minulle tule samalla tavoin mahakipuja ruuasta. Johtuuko miehen mahan kipeytyminen siitä, että hänellä on pieni vatsalaukku, joka venyy nopeammin?
Kommentit (32)
Kiitos kaikille kivoille kommentoijille.😊
Mieheni sanoo että nuo kivut ovat ihan normaalia ruokaähkyä, joka tuntuu mahassa. Helpittaa kuulemma heti kun käy vessassa.
Siksi vain tässä pohdiskelin voisiko mahan venyminen olla syy kipuun. Koska isompi mahalaukkuhan ei niin helposti veny normaalikokoisesta ateriasta, kun tilaa on.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ole tosi hoikka. Ja tuskin johtuu mainitsemastasi, ellei sitten aina syö miniannoksia.
Kyllä on tosi hoikka. Läskiä ei häneltä löydy. Lihasta on kun tekee raskasta fyysistä työtä, on tosi vahva. Ei tietenkään mikään bodari muttei mikään peruskukkakeppikään.
Ap
Kumpi tässä nyt on ongelmana, se että ukko on mielestäsi laiha vai mahakipu?
Kunhan mietin vaan mikä tuollaiseen mahakipuun voiolla syynä. Mä tykkään kun mies on hoikka, se on seksikästä.
Ap
No herranjestas, sairaus tietenkin! Seksikkyydet hittoon nyt. Ootko sä ihan tollo vai mikä on?
Taitaa vaan hakea huomiota kun on lihava nainen ja kehuskentelee hoikalla miehellä.
Voisko olla ärtyneen suolen oireyhtymä. Mullakin varsinkin aamuisin vatsa kipuilee aamupalan jälkeen. Sit vessaan yleensä räjähtävä ripuli ja ei satu enää sen jälkeen.
Ei ole normaalia, jos tulee kaikesta tallisesta syömisestä. Heti erik lääkäriin ja lähete kuvauksiin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ole tosi hoikka. Ja tuskin johtuu mainitsemastasi, ellei sitten aina syö miniannoksia.
Kyllä on tosi hoikka. Läskiä ei häneltä löydy. Lihasta on kun tekee raskasta fyysistä työtä, on tosi vahva. Ei tietenkään mikään bodari muttei mikään peruskukkakeppikään.
Ap
Kunhan mietin vaan mikä tuollaiseen mahakipuun voiolla syynä. Mä tykkään kun mies on hoikka, se on seksikästä.
Ap
No herranjestas, sairaus tietenkin! Seksikkyydet hittoon nyt. Ootko sä ihan tollo vai mikä on?
Taitaa vaan hakea huomiota kun on lihava nainen ja kehuskentelee hoikalla miehellä.
Täh, no en kehuskele. Toki tykkään kun hän on hoikka, mutta tämä asia vain tuli mieleeni kun mietin hänen vatsanväänteitään.
Ap
Jos hän on ottanut illalla a h te ri in?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Täh, no en kehuskele. Toki tykkään kun hän on hoikka, mutta tämä asia vain tuli mieleeni kun mietin hänen vatsanväänteitään.
Ap
Minä kirjoitin jo aiemmin että mahan ei kuulu kipeytyä syönnin jälkeen. Googleta dyspepsia, siinä on aiheesta lisää.
Laktoosi-intorelanssi, keliakia, ruuansulatusvaivat, ärtynyt suoli, onhan näitä vaihtoehtoja. Oikea osoite on lääkäri, ei maha kipeys ole tyypillistä hoikillekaan ihmisille.
Todennäköisesti tässä on sellainen yhteys, että miehesi on helppo pysyä hoikkana kun syöminen sattuu mahaan eli sitä ei tule tehtyä niin paljon kuin muuten tulisi.
Jos miehellä tulee ähkykipua mahaan normaalikokoisista annoksista niin ei muuta kuin lääkäriin. Voi myös olla että hän on niitä ihmisiä joilla mahan toiminta vilkastuu syömisestä keskivertoa enemmän (kaikillahan kuuluisi jossain määrin käydä niin että suoli havahtuu kun sinne tulee tavaraa). Itselläni rasvainen ruoka saa suolen vauhtiin, usein n. puolen tunnin päästä vaikkapa hampurilaisen syönnistä saa mennä aika rivakasti vessaan.
Vierailija kirjoitti:
Syömisestä ei pitäisi tulla mahakipuja, kannattaa ensin selvittää onko keliakia tai laktoosi-intoleranssi.
Noi tulidi minullakin ensimmäisenä mieleen. Hoitamattomaan keliakiaan saattaa liittyä hyvin monenlaisia oireita, mahakivut, ilmavaivat ja ripuli yleisimmät, mutta voi olla esim. nivelkipuja, autoja suussa
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille kivoille kommentoijille.😊
Mieheni sanoo että nuo kivut ovat ihan normaalia ruokaähkyä, joka tuntuu mahassa. Helpittaa kuulemma heti kun käy vessassa.
Siksi vain tässä pohdiskelin voisiko mahan venyminen olla syy kipuun. Koska isompi mahalaukkuhan ei niin helposti veny normaalikokoisesta ateriasta, kun tilaa on.Ap
Lääkis vastaa. Dyspepsialta kuulostaa. Jos esiintyy refluksioireita (polttelua ruokatorvessa, hapon nousemista suuhun, vatsan turvotusta, flatulaatiota) on kyse hypoklorhydriasta (liian vähän mahahappoa pilkkomaan ruoan proteiineja). Omenaviinietikka ennen ruokailua ja betaiinihydrokloridikapselit ruoansulatuksen tueksi.
Mun miehellä samat mitat, ei kyllä hoikka ole mut ihan normaali. Mut asiaan. Jos vatsa kipuilee syödessä niin lääkäriin.