Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini harrasti seksiä usein vieressäni ollessani pieni. Oli kamalaa.

Vierailija
09.01.2021 |

Tuli mieleen tuosta eräästä keskustelusta ja oli pakko kirjoittaa avaus siitä.
Asia on vähän jopa häpeällinen, siksi koin haluavani kirjoittaa.

Äitini on alkoholisti ja usein lähti baariin ja jätti meidät lapset keskenämme.
Minä sitten itkuisena ja ikävöivänä menin usein äidin sänkyyn nukkumaan ja odottamaan, että tulee kotiin.
Pelkäsin usein mitä hänelle tapahtuu ja muistan jopa rukoilleeni, ettei hän kuolisi noilla kännireissuillaan.
Tapahtui usein niin, että hän toi jonkun randomin baarista kotiin.
Joskus oli uhkaavia tilanteita, yksi mies huusi meille lapsille ja aiheutti pelkoa käytöksellään.
Toisinaan heräsin siihen, että vieressäni harrastetaan seksiä, se oli todella ahdistavaa.
En vieläkään löydä sanoja, se oli vain todella outoa ja leikin vieressä nukkuvaa.

En tiedä oliko tuossa syy siihen, että minusta tuli lapsena itsekin aika seksuaalinen.
Aloin katselemaan telkkarista seksikohtauksia ja kiihotuin. Halusin itsekin olla aikuinen ja aloin tyydyttämään itseäni usein.
Seksistä tuli jollain tavoin pakkomielle.
Aika arkaa kirjoittaa tällaisista mutta tahtoisin ymmärtää paremmin lapsuusajan tapahtumien vaikutuksia omaan käytökseeni.
Tunnen häpeää aika monista asioista.

Vieläkin oireilen aika radikaalein tavoin monista asioista ja tuossakin vain murto-osa kaikesta mitä tapahtui.
Lähinnä vanhempien alkoholismi oli kaiken kaikkiaan iso osa kaikkea lapsuudessa.
Minusta tuli läheisriippuvainen, liian kiltti enkä osaa vieläkään vetää rajoja kunnolla mikä on itseäni kohtaan sallittua käytöstä ja mikä ei. Esimerkiksi olen ollut jo kaksi kertaa väkivaltaisessa suhteessa, molemmat alkoholisteja ja minua huomattavasti vanhempia miehiä.
Kykyni arvioida oikeaa ja väärää on aika sumussa vaikka tiedostan kyllä mutta en osaa oikein reagoida, mielummin turrun tilanteeseen. Tai sitten en pysty katkaisemaan välejä ahdistuksesta huolimatta.
Aika järkkyä miten kaikki vaikuttaa kaikkeen näköjään.

Onneksi pääsen terapiaan.
En tiedä miksi kirjoitin, halusin vain. Tämä tekee ihan hyvää itse ilmaisulle.

Kommentit (226)

Vierailija
221/226 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan oli suhde yhden yhn kanssa ja kävin iltamyöhään treffaamassa kun se tuntui molemmista hyvältä idealta. Lapset olivat jo nukahtaneet ja aloimme hiljaisesti hommiin kauimmaisessa makkarissa luullen saavamme olla rauhassa. Kesken kaiken tohinan havahduimme siihen, että pimeässä oviaukosssa oli lapsukainen unisena ihmettelemässä melko reipasta ratsastusta. Säihkähtäen juoksi pois ja touhu keskeytyi joksikin aikaa.

Vierailija
222/226 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heräsin lapsena makuuhuoneesta kuuluvaan sängyn narinaan ja hiivin katsomaan ovelle ja näin vanhempani täydessä touhussa. Nolotti olla samassa huoneessakin vanhempieni kanssa jatkossa. Syyllistin turhaan asiasta itseäni.

Tämä kommentti ei liity mitenkään ketjun aiheeseen. Lapsen vieressä seksin harrastaminen on tietenkin väärin ja aloittajan äiti on toiminut ehdottoman väärin ja tuomittavasti.

Sinun vanhempasi taas eivät tehneet mitään väärää. Seksi on luonnollinen osa parisuhdetta ja elämää ja vanhemmat luonnollisesti saavat sitä omassa makuuhuoneessaan harrastaa. Se että narina herätti uteliaisuutesi, ei sitä yhtään tuomittavammaksi tee. Se oli ainoastaan harmillinen sattumus.

Meistä kaikista ihmisistä valtaosa on joskus kuullut jonkunlaisia ääniä vanhempien makuuhuoneesta, eikä siinä ole mitään sen kummempaa, vaikka ne lapsena saatta

Asenne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/226 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heräsin lapsena makuuhuoneesta kuuluvaan sängyn narinaan ja hiivin katsomaan ovelle ja näin vanhempani täydessä touhussa. Nolotti olla samassa huoneessakin vanhempieni kanssa jatkossa. Syyllistin turhaan asiasta itseäni.

Tuossa asiassa ei ole syyllisiä, mutta ei sinne makuuhuoneen ovelle aina pidä hiipiä.

Lapsi ei ole koskaan syyllinen jos joutuu näkemään tuollaista. Ei edes vaikka olisi hiipinyt huoneeseen. Vanhemmat ovat. Harrastakoot seksiä niin että lapsi on koulussa, päiväkodissa tai jonkun luona hoidossa sillä aikaa. 

Eihän lapsi tuossa "joutunut" vaan sattumalta näki. Vanhemmat eivät ole siihen yhtään millään lailla syyllisiä. Tuo on ihan eri juttu kuin se, että seksiä harrastetaan samassa huoneessa lapsista välittämättä. Ei voi vaatia, että vanhempien pitää ottaa vapaapäivä tai hankkia hoitopaikka lapselle joka kerran, kun haluavat harrastaa seksiä.

Vierailija
224/226 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa asiassa ei ole syyllisiä, mutta ei sinne makuuhuoneen ovelle aina pidä hiipiä.

Lapsi ei ole koskaan syyllinen jos joutuu näkemään tuollaista. Ei edes vaikka olisi hiipinyt huoneeseen. Vanhemmat ovat. Harrastakoot seksiä niin että lapsi on koulussa, päiväkodissa tai jonkun luona hoidossa sillä aikaa. 

Eihän lapsi tuossa "joutunut" vaan sattumalta näki. Vanhemmat eivät ole siihen yhtään millään lailla syyllisiä. Tuo on ihan eri juttu kuin se, että seksiä harrastetaan samassa huoneessa lapsista välittä

Makuuhuoneeseen voi hankkia lukon.

Vierailija
225/226 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös oma äitini harrasti irtosuhteita eronsa jälkeen tuoden baarituttavuuksia kotiin ja harrasti heidän kanssaan seksiä ollessani kotona. Vaikka nukuinkin eri huoneessa, koin nämä tilanteet inhottavina ja vaikka en itse aktia nähnytkään, olivat äänet selvästi kuultavissa. Kieltämättä jätti jälkensä suhtautumisessa seksiin ja äitiini. Tuntui myös, ettei minua arvostettu sen vertaa, että olisi otettu huomioon, miten tällainen käyttäytyminen voi vaikuttaa omaan lapseen.

Minulla on myös ollut samoja kokemuksia. Siksi esimerkiksi tunnen myötätuntoa lapsiin, varsinkin teini-ikäisiin, jotka elävät uusperheessä vieraiden miesten kanssa.

Vierailija
226/226 |
14.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melkein 50 vuotias ja tähän päivään asti ajatellut olevani maailman ainoa ihminen, joka on joutunut kokemaan vanhemman seksin harrastamisen vieressä ja nyt luen näitä viestejä. En ole koskaan kertonut kenellekään, en edes terapiassa, mitä olen lapsena joutunut kokemaan.

Minulle se tapahtui 13 vuotiaana kun nukuin äidin vieressä ja hän tuli miesystävänsä kotiin ja alkoivat paneskella vieressäni samassa sängyssä. Koko talo olisi ollut kyllä tilaa tätä tehdä.. Esitin nukkuvaa.

Toki sitten muutoinkin äiti paneskeli miesten kanssa näytöstyyliin huutaen hurmionsa huipussa, ihan naurettavaa esittämistä. 

Minun altistaminen seksin harrastamiselle vaikutti muhun syvästi enkä pysty arvostamaan äitiäni etenkin kun vanhemmiten ymmärrän asian paremmin kuin teininä. Tapaus on jättänyt minuun myös häpeää ja vähän yli parikymppiseksi ajattelin jotenkin että ihmisen arvo lasketaan seksillä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme