Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttava on rikkaasta suvusta, mutta auton omistaa rahoitusyhtiö

Vierailija
09.01.2021 |

ja lisäksi asuu vuokralla. On siis itse kerskunut suvun rahoilla. Mitä en ymmärrä?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto rahoituksella on järkevää, vuokralla asuminen ei ole. Autoon ei kannata laittaa kymppitonneja kerralla, koska sen arvo alenee väistämättä vuosien saatossa nollaan asti. Kannattaa maksella vähän kerrallaan ja laittaa ylimääräiset rahat kasvamaan. Sijoituksia. Vuokralla asumisesta ei saa mitään, siinä vain menettää. Joka ainoa vuokra minkä maksat, menee sinulta kankkulan kaivoon. Vuokralla maksat vuokranantajalle hänen asuntoaan. Ihme miten moni tekee tätä ja ihan vapaaehtoisesti. Itsekään en nuorena kotoa muuttaessa heti tajunnut, asuin 5 vuotta vuokralla. Sinne meni lähes 30 000€ phuffff savuna ilmaan.

No jaa, itsemurhayksiön vuokraan 390€/kk eikä mitää huolia tai velvoitteita ja vastikekin maksaisi jotain. Sopii minulle.

Vierailija
22/56 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja naapurit käyvät päivittäin kikattelemassa heille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoon ei kannata siitä pääomia vaan sijoittaa ne

Vierailija
24/56 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ymmärrä rahasta ja sijoittamisesta mitään, ei se muusta kerro.

Vierailija
25/56 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri siksi on rikkaasta suvusta kun suvussa ymmärretään että ei kannata omistaa sellaista minkä arvo vain laskee.

Sehän maksaa autosta rahoitusyhtiölle!

Aika monesti auton saa ostettua nollakorolla...

Vierailija
26/56 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkauksia ei kerrytetä sijoittamalla mahdollisimman nopeasti arvonsa menettävään kiinteään omaisuuteen, kuten autoon. Keräilyharvinaisuuksia tämä toki ei koske. Käyttöautot ovat varmin tapa hukata paljon rahaa uutena ostaen. Kuukausimaksullinen osamaksu- tai liisinkiauto, vuokra-auto tai taksi on fiksumpaa. Silloin maksetaan vain käyttötarpeen ajan eikä koko elinkaaren arvonmenetystä. Auton sijaan saman pääoman voi sillä aikaa sijoittaa tuottavasti. 

Vierailija
27/56 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapas viisaat sijoittajat mitä teette kun talousjärjestelmä romahtaa ja pörssiosakkeiden arvot lähtee syöksykierteeseen. Olette sijoittaneet kaikki rahanne pörssiin, koska " se vaan on tyhmää lyhentää velkaa ".

Auto jolla ajatte ei ole oma, vaan rahoitusyhtiön, ja autoliike näkee siinä autossa vain seuraavan autokaupan " käsirahan ", kun vaihdat taas uuteen velka-autoon.

Asunto, jossa asutte, on pankin oma, koska olette vain makselleet minimilyhennyksiä ja korkoja vuosien mittaan.

Niin. Mitähän mahtaa päässä liikkua kun rahat sulaa käsiin ja velat jää ?

Vierailija
28/56 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuuu

Vierailija
29/56 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto ja asunto kannattaa ostaa velkarahalla niin jää rahaa vaikkapa osakkeisiin 👍 Vanhanaikainen ajatus, että auto pitää ostaa käteisellä ja kerätä/säästää pankkitilille missä se ei tuota mitään.

Tyhmempi luulisi, että ne sijoitukset ovat juuri sitä varten, että niiden tuotoilla voisi ostaa jotain tuottamatonta kuten vaikkapa auton :D

Persaukiset sijoittavat velkarahalla ja maksavat velka-autostaan ylimääräistä ja kaikkein tyhmimmät ottavat liisarin, jolloin itselle ei jää yhtään mitään.

Vierailija
30/56 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin vuokralla asuessa ei saa mitään? Kyllä mä ainakin oon saanut katon pään päälle. Mikä vimma on kartuttaa omaisuutta? Kääeinliinoissa ei ole taskuja.

Vierailija
31/56 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin olen varakkaasta perheestä, ja meillä on ollut leasing-autoja niin kauan kuin muistan. Miksi auto edes pitäisi omistaa?

Ei ole leasingauto, vaan osamaksulla maksetaan pois. Velka-auto.

Jos laittaa auton kulut vs leasing-auton kulu exceliin, selviää asia aika nopeasti, mikä kannattaa.

Raha tekee työtä sijoituksissa eikä arvon nopeasti menettävässä autossa.

Vierailija
32/56 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auto rahoituksella on järkevää, vuokralla asuminen ei ole. Autoon ei kannata laittaa kymppitonneja kerralla, koska sen arvo alenee väistämättä vuosien saatossa nollaan asti. Kannattaa maksella vähän kerrallaan ja laittaa ylimääräiset rahat kasvamaan. Sijoituksia. Vuokralla asumisesta ei saa mitään, siinä vain menettää. Joka ainoa vuokra minkä maksat, menee sinulta kankkulan kaivoon. Vuokralla maksat vuokranantajalle hänen asuntoaan. Ihme miten moni tekee tätä ja ihan vapaaehtoisesti. Itsekään en nuorena kotoa muuttaessa heti tajunnut, asuin 5 vuotta vuokralla. Sinne meni lähes 30 000€ phuffff savuna ilmaan.

Phuff, maksan sen oman asumisen sijoitusasuntojen tuotoilla(2300€/kk)joihin mielummin sijoitan kun kotiin siihen kotiin jossa asun.

Vierailija
33/56 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaapas viisaat sijoittajat mitä teette kun talousjärjestelmä romahtaa ja pörssiosakkeiden arvot lähtee syöksykierteeseen. Olette sijoittaneet kaikki rahanne pörssiin, koska " se vaan on tyhmää lyhentää velkaa ".

Auto jolla ajatte ei ole oma, vaan rahoitusyhtiön, ja autoliike näkee siinä autossa vain seuraavan autokaupan " käsirahan ", kun vaihdat taas uuteen velka-autoon.

Asunto, jossa asutte, on pankin oma, koska olette vain makselleet minimilyhennyksiä ja korkoja vuosien mittaan.

Ei kai kukaan laita muniaa vain yhteen koriin, esim pörssiin, kotiin, jossa asuu vai mitä?

Vierailija
34/56 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan laita muniaa vain yhteen koriin, esim pörssiin, kotiin, jossa asuu vai mitä?

On näitäkin jotka syytää kaikki pennoset pörssiin. Heillä on nimellisesti asunto, mutta tosiasiassa sen omistaa pankki, ja syykin on jo mainittu alussa : he eivät lyhennä lainaa pois, vaan rahat menee pörssiin

Vierailija
35/56 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se rikas suku liittyy asiaan ? Ei ole tullut mieleeni, että varakkaana velvollisuuteni olisi ostaa autot kaikille köyhemmille sukulaisille.

Vierailija
36/56 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi toi tuhatta merkitään K. ? Suurin osa NS.rikakkaista ei oo rikkaita vaan niillä on sijoituksia tai yrityksen omaisuutta mistä ne vaan nostaa palkan maksaa eläkkeet verot vakuutukset . Katsokaas kun enemmistö yrityksistä vuokraa autot työntekijöille ja ne joutuu vaihtamaan usein kun on kokoajan käytössä . Huollot maksaa ,polttoaineet ja verot vakuutukset autovero autovakuutukset. Niillä on pakko pitää kaikenvara vakuutukset muun lisäksi . Yleensä asunnot on vuokrattu ja niistä maksetaan verot sekä vuokrasta✝️ että kiinteistövero. Yhtiövastikkeet ja vakuutukset siitä asunnosta . Sekä remontit. Varallisuus tulee siitä kun ostat palkkarahalla itse oman veneen ja mökin maksat kulut verot vakuutukset mikä vaatii työtä työtä työtä aamusta iltaan . Yritykset pitää erikseen palkan laskijat kirjanpitäjät joille maksetaan palkka eli jos sulla on jotain omaisuutta mitä vuokraat maksat ennakkoverot. Autot on yleensä työautoja työkäytössä siksi vuokraus on helpompaa.

Vierailija
37/56 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin auton black fridayna 0% kulut ja korot. Autoon varatut rahat 28000e laitettiin puolet korkeakorkoiselle 1,8% ja puolet osakkeisiin. Muuten oltaisiin laitettu kaikki osakkeisiin, mutta tänä vuonna on mulla turvallisuushakuisuus ollut suurempaa... silti viime vuonnakin osakkeet tuotti 7,8% eli ei hyvin, mutta ei huonostikaan.

Enää en ostaisi omaa asuntoa, mutta nuorempana en ymmärtänyt kunnolla vuokra-asumisen etuja.

Vierailija
38/56 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on omat rahat niin köyhällä kuin rikkaalla . Kotinsa hyvin hallitseva ,pitää olla koti. Siivoojat ostaa asunto osakkeita ovat säästäneet jo kesätyöpaikoista asunto säästötilille .

Vierailija
39/56 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse erittäin hyvin toimeentuleva ja niinikään minun autoni omistaa rahoitusyhtiö ja suurimman osan asunnostani omistaa pankki. ihan normipeliä alhaisten korkojen aikana. osa rikkaista osaa tehdä järkeviä taloudellisia valintoja.

Vierailija
40/56 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse erittäin hyvin toimeentuleva ja niinikään minun autoni omistaa rahoitusyhtiö ja suurimman osan asunnostani omistaa pankki. ihan normipeliä alhaisten korkojen aikana. osa rikkaista osaa tehdä järkeviä taloudellisia valintoja"

Hyvä kirjoitustaidoton hyvin toimeentuleva.

Rahoitusyhtiö ei vuokraa niitä autoja  käyttöösi pioli-ilmaiseksi vaan sinä olet ostanut sen auton osamaksulla. Rahoitusyhtiö ei varmasti jää miinukselle siinä kaupassa vaan sinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä