Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Assistentin palkkataso

Vierailija
09.01.2021 |

Haluaisin kuulla teidän koulutustaustasta, palkasta, työvuosista ja työnkuvasta. Aloitin juuri asssistenttina uudessa organisaatiossa ja aloituspalkkana 2700€ (ei pk-seutu). Aiemmin tein asiantuntijatöitä tradenomina jossa oli tietysti suurempi palkka mutta uudessa työssä on monipuolisempi työnkuva josta plussaa. Oletan että palkka nousee tästä joitain satoja nyt ollen ns ”aloituspohjissa” taulukon mukaan.

Mutta olisi kiva saada muiden assareiden taustaa ja etenkin tietysti palkoista tietoa, ne kun kai tässä roolissa voi vaihdella paljonkin työnkuvan mukaan.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusavustajana hiukan yli 3000 € alkuun. Mutta osallistun tieteelliseen kirjoittamiseen ja analyyseihin, maisteritason tieteellistä asiantuntijatyötä oikeastaan, ”assari” koska en ole phd

Vierailija
2/21 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ollut : Asiakaspalvelu assari pk-seutu 3600, myynti assari 3780 ( tradenomi). Nimike ei kyllä kerro mitään työnkuvasta, johdon assistentit saavat parhaimmillaan 7000-8000e kk, toimisto assari (jos sellaisia enään edes on) alle 2000e. Pitäisi tietää siis työnkuva ja vastuut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toimistoassari, palkka n. 2200.

Vierailija
4/21 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ollut : Asiakaspalvelu assari pk-seutu 3600, myynti assari 3780 ( tradenomi). Nimike ei kyllä kerro mitään työnkuvasta, johdon assistentit saavat parhaimmillaan 7000-8000e kk, toimisto assari (jos sellaisia enään edes on) alle 2000e. Pitäisi tietää siis työnkuva ja vastuut.

Tämän takia kiinnostaakin työnkuva, palkka ja kokemusvuodet :) Aika kovia palkkoja kyllä asiakaspalvelu/myyntiassarille vaikka pk-seutu onkin, vai onko näissä isokin vastuu? /ap

Vierailija
5/21 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen apulaisassistentti assistenttitoimistossa ja palkka lisineen on siinä 4500€ netto/kk.

Vierailija
6/21 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2800 talousassistentti

Vierailija
7/21 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako toimistoassari matkalaskujen tekoa, toimiston yleistä palvelua/tilausten tekoa vai mikä se on? Meillä ”perus”assaritkin teki entisessä duunissa matkojen lisäksi mm. pääkäyttäjänä SAPia, sisäistä viestintää, nettisivuja

Vierailija
8/21 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi on enemmän spesialistihommia.

Vierailija
9/21 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse assari, mutta miehen yrityksessä myyntiassarille maksetaan vaan hieman reilu 2000€. Olisko ollut tyyliin 2080€/kk. Tekee kaikkea mahdollista, mutta ei mitään mikä vaatisi jonkin erityisalan osaamista tai koulutusta. Ei pk-seutu, mutta Suomen isoja kaupunkeja. Muistan koska järkytyin miten pientä palkkaa saa.

Yleensä assareille maksetaan mielestäni kakkosella alkavaa palkkaa, nuo on kyllä harvinaisuuksia mitä joku täällä vastasi. Mutta toki nimike ei kerro kaikkea, jossain firmassa assari on käytännössä asiantuntija ja joissain kahvinkeittäjä.

Vierailija
10/21 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku 3000€ brutto. Työsopimukset, lupa-asiat ja verotus.

Vierailija
11/21 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markkinointiassari osa-aikaisena PK-seudulla, täysiaikaiseksi muunnettuna palkkani olisi 2900e. Hain vastikään tiimiassarin tehtävää ja palkkatoiveeni 3080e olisi mennyt läpi.

Vierailija
12/21 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako toimistoassari matkalaskujen tekoa, toimiston yleistä palvelua/tilausten tekoa vai mikä se on? Meillä ”perus”assaritkin teki entisessä duunissa matkojen lisäksi mm. pääkäyttäjänä SAPia, sisäistä viestintää, nettisivuja

Yleistä palvelua juu, tilauksia, asiakasrekisterin ylläpitoa, avustavia projektitöitä, matkavarauksia yms. Toimenkuva vaihtelee varmaan yksiköittäinkin isossa yrityksessä.

Vierailija
13/21 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entisellä työpaikallani toimistoassari vastasi mm. puhelinvaihteesta, posteista, kuriiripalveluista, toimistotarvikkeiden tilauksesta, kahvikoneen pesusta, jne.

Vierailija
14/21 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole itse assari, mutta miehen yrityksessä myyntiassarille maksetaan vaan hieman reilu 2000€. Olisko ollut tyyliin 2080€/kk. Tekee kaikkea mahdollista, mutta ei mitään mikä vaatisi jonkin erityisalan osaamista tai koulutusta. Ei pk-seutu, mutta Suomen isoja kaupunkeja. Muistan koska järkytyin miten pientä palkkaa saa.

Yleensä assareille maksetaan mielestäni kakkosella alkavaa palkkaa, nuo on kyllä harvinaisuuksia mitä joku täällä vastasi. Mutta toki nimike ei kerro kaikkea, jossain firmassa assari on käytännössä asiantuntija ja joissain kahvinkeittäjä.

Esim kunnan ja valtion sihteerit saa ihan luokatonta palkkaa. Silti siellä näkyy korkeakoulutettuja töissä. En ymmärrä miten ihmiset pärjää noin pienellä palkalla isoissa kaupungeissa.

Vierailija
15/21 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla yli 10 vuoden kokemus ja teen asiantuntijaorganisaatiossa ns. vaativia ja monipuolisia assistentin töitä, en juurikaan matkalaskuja, ostolaskuja tms. vaikka nekin kyllä hoituu. Palkka 3000. Aloituspalkka oli aikanaan reilut 2000. Olen kuvitellut saavani ihan hyvää palkkaa, mutta näiden vastausten perusteella taitaisi olla aika kilpailuttaa tilanne. Hakijoita tosin on paljon ja välillä tuntuu, että haussa ei edes huomioida niitä, joilla toive yli 2500. (Ei pk-seutu, mutta iso kaupunki.)

Vierailija
16/21 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla yli 10 vuoden kokemus ja teen asiantuntijaorganisaatiossa ns. vaativia ja monipuolisia assistentin töitä, en juurikaan matkalaskuja, ostolaskuja tms. vaikka nekin kyllä hoituu. Palkka 3000. Aloituspalkka oli aikanaan reilut 2000. Olen kuvitellut saavani ihan hyvää palkkaa, mutta näiden vastausten perusteella taitaisi olla aika kilpailuttaa tilanne. Hakijoita tosin on paljon ja välillä tuntuu, että haussa ei edes huomioida niitä, joilla toive yli 2500. (Ei pk-seutu, mutta iso kaupunki.)

Aina on joku joka tekee työt halvemmalla, mutta sun kokemusmäärällä joku saattaa arvostaa osaamista rahan edelle. Ongelmaksi voi koitua se että assistentin paikat on tosi haluttuja ja niihin hankee ihmisiä monista eri koulutasoista, myös ajat on hieman huonot. Mutta mitä menetätkään jos kokeilet.

Vierailija
17/21 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla assistenttina palkka juuri tuo sama 2700€/kk. Tutkintona DI.

Vierailija
18/21 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot dippainssinä assarina? Miksi?

Vierailija
19/21 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot dippainssinä assarina? Miksi?

Olin hakijoista paras/sopivin? En ymmärrä kysymystä.

Vierailija
20/21 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina on joku joka tekee työt halvemmalla, mutta sun kokemusmäärällä joku saattaa arvostaa osaamista rahan edelle. Ongelmaksi voi koitua se että assistentin paikat on tosi haluttuja ja niihin hankee ihmisiä monista eri koulutasoista, myös ajat on hieman huonot. Mutta mitä menetätkään jos kokeilet.

Oikeassa olet, ja muualle hakeminen on ollut myös muutoin mielessä jo pitkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi