Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä? 15v ja skitsofreniadiagnoosi

Vierailija
09.01.2021 |

Sain juuri kyseisen diagnoosin psykiatrilta. Mitä teen? Diagnoosi tuntuu väärältä.
Olen klotsapiinilääkityksellä.

Kommentit (105)

Vierailija
81/105 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysaiheet vetää meitä kilipäitä puoleensa. Mulla on omat diagnoosit tiedossa mutta veikkaan että valehteluhulluttelija on diagnosoimaton ja sairaudentunnoton, mutta asioihin perehtynyt koska jossain takaraivossa nakuttaa että nyt ei oo kaikki kunnossa.

Just naulan kantaan. AP valehtelija, mieti asiaa. Toivottavasti sinulla ei ole perhettä...

Olen 15v joten ei ole perhettä.

Taidat itse valehdella

Vierailija
82/105 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, hakeudun hoitoon. Tämä on todennäköisesti obsessiivinen valehtelutaipumus.

-AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/105 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, kirjoitin tuon edellisen kommentin lukematta koko ketjua, vain ensimmäisen sivun perusteella.

Olisi pitänyt lukea viimeinenkin sivu ensin. Lankesin vissiin trolliin. My bad.

Vierailija
84/105 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, kirjoitin tuon edellisen kommentin lukematta koko ketjua, vain ensimmäisen sivun perusteella.

Olisi pitänyt lukea viimeinenkin sivu ensin. Lankesin vissiin trolliin. My bad.

En ole trolli. Joku trollaa mun kustannuksella...

-oikea ap

Vierailija
85/105 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveysaiheet vetää meitä kilipäitä puoleensa. Mulla on omat diagnoosit tiedossa mutta veikkaan että valehteluhulluttelija on diagnosoimaton ja sairaudentunnoton, mutta asioihin perehtynyt koska jossain takaraivossa nakuttaa että nyt ei oo kaikki kunnossa.

Just naulan kantaan. AP valehtelija, mieti asiaa. Toivottavasti sinulla ei ole perhettä...

Taidat itse valehdella

Valehtelen mistä? Oketko tyhmäkin vielä😭 ilkeytesi ja ajattelemattomuuteesi lisäksi. Mene nyt hoitoon viihdyttämästä itseäsi täällä.

Vierailija
86/105 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää vastatko trollille. Ei ole mahdollinen tuo kuvio, jonka kuvaa😭

Mitä höpötät? En ole trolli. Mene muualle provoamasta

-Ap

:D teini ei puhu näin. Paljastuit palstamammaksi termeinesi.

T. oikeasti teini 16,5v

Tämäpä juuri. Joku persoonallisuushäiriöinen tämä henkilö on eli hoitoa tarvitsee kyllä. Epäilee ehkä sairastavansa jotain.

Voi mulla persoonallisuushäiriökin olla. -Ap

No niin voi, vaikka ton skitsofrenian lisäksi.

Persoonallisuushäiriöihin ei kuitenkaan kuulu harhaisuus, käsittääkseni. En tiedä mitä tarkoitat harhaluuloilla, mutta pers.häiröt ovat enemmän semmoisia "kaipa ton asian voi noinkin nähdä", mutta nupit kaakossa, vaikka esimerkkinä rajatilaisen ihmisen mustavalkoinen suhtautuminen läheisiin tyyliin "olet paras/olet pahin".

Tää on nyt puhdasta maallikkomutua mutta käsittääkseni psykoottinen masennus saattaisi olla yksi vaihtoehto diagnoosillesi.

Illuminatiuskomuksia ja luulo siitä että vanhemmat haluaa tappaa joskus

-AP

Toihan on tilanne jossa pelkkä lääkitys ei mitenkään riitä, oli se troppi mitä tahansa. Olen ite sillä kannalla että vaikka ne harhaluulot sinänsä eivät itsessään ole totta, ne kuitenkin perustuvat joillekin tosille havainnoille jossa olisi sitä lähtökohtaa keskusteluille.

Helsingissä ilmaista keskusteluterapiaa saa kai Miepistä ja Nuorisoasemalta, muun maan tilanteesta mulla ei ole hajua mutta google auttanee.

Nuorilla tilanne on käsittääkseni siitä hyvä että Kela korvaa isomman osuuden varsinaisesta terapiastakin. Sit kun täyttää 29 niin vaikka saisi kelakorvauksen niin on se jonkin 30 euroa laaki silti. Eli ota se hoito asiaksesi nyt niin säästyy rahaa hurvitteluun myöhemmällä iällä 😊👍

Vierailija
87/105 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat itse valehdella

Valehtelen mistä? Oketko tyhmäkin vielä😭 ilkeytesi ja ajattelemattomuuteesi lisäksi. Mene nyt hoitoon viihdyttämästä itseäsi täällä.

trolli ainakin olet.

-AP

Vierailija
88/105 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otat lääkkeet joka päivä ja jatkat elämää normaalisti.

Koita itse syödä leponexiä tmv. psykoosilääkkeitä ja sen jälkeen elää normaalisti. Ei pysty ei.

Osa psykoosisairaista ihmisistä on tehnyt sen valinnan, että mieluummin harhat kuin lääkitys runsaine sivuoireineen. Toki tämä vaatii sitä, että tunnistaa omat harhansa.

Vierailija
89/105 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koita itse syödä leponexiä tmv. psykoosilääkkeitä ja sen jälkeen elää normaalisti. Ei pysty ei.

Osa psykoosisairaista ihmisistä on tehnyt sen valinnan, että mieluummin harhat kuin lääkitys runsaine sivuoireineen. Toki tämä vaatii sitä, että tunnistaa omat harhansa.

Tämä.

-oikea AP

Vierailija
90/105 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, aloituksessa on siitä kyse. Aavistaa olevansa sairas. Tein tuota itsekin kunnes jouduin hoitoon. Nyt olen masennuslääkityksellä. Ap: sinun kannattaa oikeesti pysähtyä miettimään onko kaikki kunnossa. Et itse ehkä tiedosta asiaa ja kiellät, ja siksi keksit näitä aiheita.

Ei sulla ole kaikki kunnossa.

Olet taas yksi tyyppi pitkään jatkumoon av-palstan "aloittaja huijaa"-kommentaattoreita.

En ymmärrä miksi te ette ymmärrä että ei ole väliä huijaako joku tai ei. Keskustelu voi silti olla paikallaan ja paikkaansa pitävää muilta osin.

Veikkaan että terveiden rajojen määrittäminen ja ylläpito on sulle vaikeaa kun olet noin käsittämättömällä innolla "suojelemassa" maailmaa joltakin jonka sinä olet määrittänyt jotenkin vääräksi, vaaralliseksi ja pahaksi.

Vaikka ap olisi patologinen valehtelija, ei toi sunkaan reaktio ole terve, ja ei mm. palvele sitä mitä sinä ilmeisesti yrität saada aikaan.

Vierailija
91/105 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä onkin!!! Alkuperäisellä on tod näk iso ongelma. Skitsofreniahan kiehtoo tunnetusti vielä diagnosoimattomia häiriintyneitä henkilöitä...muistan yhden psyk.klinikan häiriintyneen sairaala-apulaisen kellä oli pakkomielle skitsofreniatietoihin silloin kun oli vielä paperiset kertomukset. Ahmi tietoja kertomuksista ja seuraili potilaita. Ei olisi saanut papereihin koskea.Laitettiin pois hallintokerrokseen mutta sairastui myöhemmin psyykkisesti. Tämä on tuttu kulku mutta aloittajan on hyvä koettaa tunnistaa mikä on ongelmasi.Tämä on hyvää tarkoittava neuvo jo mummoikäiseltä mielenterveyshoitajalta (en ole sairaanhoitaja vaan käynyt mielisairaanhoitajakoulun 70-luvun lopulla)

Vierailija
92/105 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkähti kuin kanan lento tämä trolli mut sait loistavia neuvoja tarkistuttaa pääkoppas

Vierailija
93/105 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelijoita paikalla:

AP

Tyyppi jonka mielestä AP valehtelee ja joka on valmis esiintymään AP:na todistaakseen tämän -eli valehtelemaan 😅

Ainakin minä jolla on ihan muut diagnoosit 😬😅

Muita?

Vierailija
94/105 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskustelijoita paikalla:

AP

Tyyppi jonka mielestä AP valehtelee ja joka on valmis esiintymään AP:na todistaakseen tämän -eli valehtelemaan 😅

Ainakin minä jolla on ihan muut diagnoosit 😬😅

Muita?

Tää :D

-AP

Vierailija
95/105 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se skitsofrenia taida niin paha sairaus ollakaan. Tarvitsee vain syödä nykyaikaisia vuosikymmeniä sitten kehitettyjä lääkkeitä, käydä suihkussa ja olla oma itsensä.

Vierailija
96/105 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, aloituksessa on siitä kyse. Aavistaa olevansa sairas. Tein tuota itsekin kunnes jouduin hoitoon. Nyt olen masennuslääkityksellä. Ap: sinun kannattaa oikeesti pysähtyä miettimään onko kaikki kunnossa. Et itse ehkä tiedosta asiaa ja kiellät, ja siksi keksit näitä aiheita.

Ei sulla ole kaikki kunnossa.

Olet taas yksi tyyppi pitkään jatkumoon av-palstan "aloittaja huijaa"-kommentaattoreita.

En ymmärrä miksi te ette ymmärrä että ei ole väliä huijaako joku tai ei. Keskustelu voi silti olla paikallaan ja paikkaansa pitävää muilta osin.

Veikkaan että terveiden rajojen määrittäminen ja ylläpito on sulle vaikeaa kun olet noin käsittämättömällä innolla "suojelemassa" maailmaa joltakin jonka sinä olet määrittänyt jotenkin vääräksi, vaaralliseksi ja pahaksi.

Vaikka ap olisi patologinen valehtelija, ei toi sunkaan reaktio ole terve, ja ei mm. palvele sitä mitä sinä ilmeisesti yrität saada aikaan.

Tämä. Ei ole mitään syytä valehdella skitsofreniasta.

-Oikea AP

Vierailija
97/105 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Diagnoosi voi olla väärä. Lääkärit tekee paljon virheellisiä diagnooseja varsinkin psykiatrisella puolella.

Tekeekö? Mistä sen voi tietää ennakkoon?

https://yle.fi/uutiset/3-9818124

Eipä vanhemmillekaan aina kelpaa oikea hoito, joten kyllä kannattaa ottaa itse selvää asioista.

Vierailija
98/105 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diagnoosi voi olla väärä. Lääkärit tekee paljon virheellisiä diagnooseja varsinkin psykiatrisella puolella.

Tekeekö? Mistä sen voi tietää ennakkoon?

https://yle.fi/uutiset/3-9818124

Eipä vanhemmillekaan aina kelpaa oikea hoito, joten kyllä kannattaa ottaa itse selvää asioista.

Tää

Vierailija
99/105 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat itse valehdella

Ala-ikäiselle ei saa määrätä kaikkia lääkkeitä, joita aikuiselle voi eikä heillekään vsta-aiheisia lääkkeitä saa edes kokeilla. Siis näissä tapauksissa ei yhtään annosta:

"4.3 Vasta-aiheet

 Yliherkkyys vaikuttavalle aineelle tai kohdassa 6.1 mainituille apuaineille.

 Potilaalta ei voida ottaa säännöllisiä verinäytteitä.

 Aikaisempi toksinen tai idiosynkraattinen granulosytopenia/agranulosytoosi (paitsi aikaisemman

kemoterapian aiheuttama granulosytopenia/agranulosytoosi).

 Aikaisempi Leponex-hoidon aiheuttama agranulosytoosi.

 Leponex-hoitoa ei saa aloittaa samanaikaisesti sellaisten lääkeaineiden kanssa, joilla tiedetään olevan

suuri mahdollisuus aiheuttaa agranulosytoosia. Pitkävaikutteisten psykoosilääkkeiden samanaikaista

käyttöä ei suositella.

 Häiriintynyt luuytimen toiminta.

 Epilepsia, joka ei ole hallinnassa.

 Alkoholin aiheuttamat ja muut toksiset psykoosit, lääkeainemyrkytykset ja koomatilat.

 Verenkiertokollapsi ja/tai keskushermostolama syystä riippumatta.

 Vaikea munuais- tai sydänsairaus (esim. sydänlihastulehdus).

 Aktiivinen maksasairaus, johon liittyy pahoinvointia, ruokahaluttomuutta tai keltaisuutta; paheneva

maksasairaus, maksan vajaatoiminta.

 Paralyyttinen ileus."

http://spc.fimea.fi/indox/nam/html/nam/humspc/0/729880.pdf

Talkia ei pitäisi niellä ollenkaan... Sun täytyy selvittää itsellesi ennakkoon oudot sanat tuosta listasta vaikkapa wikipedian avulla. Solunetti on tosi hyvä kans!

Vierailija
100/105 |
09.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.solunetti.fi/fi/solubiologia/solukalvoreseptorit/

Opiskele asiat ensin itsellesi selväksi, voit kinastella myöhemmin lääkärin kans lisää;-)