Mitäs tänään tekisi, kun ei voi mennä jänismetsälle?
Mitä te teette, saanko ehdotuksia ja ideoita? Ihana vapaapäivä kokonaan mulle itelleni!
Kommentit (17)
No aloita vaikka siitä, että lopetat huvikseen tappamisen.
Vierailija kirjoitti:
Metsään sitten muuten vain. Nuotiolle nokipannukahvia keittelemään ja kavereiden kanssa törisemään.
Tääkin vois olla hyvä. Ottaisko tukkisukset vai lumikengät...? 🤔 Tätä täytyy miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Sun täytyy muuttaa ajattelutapaasi. Minun periaate on, että yhtään eläintä ei minun vuoksi tehotuoteta lajille epätyypillisissä kasvuympäristöissä ja rahdata kuolemaan pitkässä paniikkistressissä. Siksi metsästän - ruuaksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksei jänekselle?
Koira on toipilas, haluan aina sen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei jänekselle?
Koira on toipilas, haluan aina sen mukaan.
Elä sitten valita jos joutuu suden suuhun.
Jälkiä kahtommaan, evväät mukkaan.
Kaikille lopeta turhan tappaminen - ajattelijoille tässä teille toinen ajattelemisen aihe: meidän perheessä ei osteta punaista lihaa kaupasta, mies tuo metältä. Ja ampui ehkä juuri sen hirven, joka olisi rysähtänyt sinun autoosi ;)
Kaikenhan toki voi perustella, näin me eletään.
Ajelin joskus muutama vuosi sitten kesällä Inariin, paikallisessa kahvilassa istui äijäporukka kuluttamassa aikaa. Kuului kommentti : "Mennemmätkö jokhivarthen ja keitämmä perunat ?"
Ajattelin : Etelän miehet ja naiset voisivat ottaa täältä oppia että aina ei pidä olla kiire.
Vierailija kirjoitti:
Ajelin joskus muutama vuosi sitten kesällä Inariin, paikallisessa kahvilassa istui äijäporukka kuluttamassa aikaa. Kuului kommentti : "Mennemmätkö jokhivarthen ja keitämmä perunat ?"
Ajattelin : Etelän miehet ja naiset voisivat ottaa täältä oppia että aina ei pidä olla kiire.
Niin, eipä meillä etelän immeisilläkään aina ole kiire. Kiire on aamulla töihin. Muuten ei ole kiire.
Vierailija kirjoitti:
Jälkiä kahtommaan, evväät mukkaan.
Kaikille lopeta turhan tappaminen - ajattelijoille tässä teille toinen ajattelemisen aihe: meidän perheessä ei osteta punaista lihaa kaupasta, mies tuo metältä. Ja ampui ehkä juuri sen hirven, joka olisi rysähtänyt sinun autoosi ;)
Kaikenhan toki voi perustella, näin me eletään.
Miksi vain mies metsästää, mikset sinä? Mua ei häiritse tuossa tosiaankaan metsästäminen, maailman paras harrastus. Vaan se, että se on yhä enemmänkin miesten juttu. Onneksi naisia tullut lisää metsästäjiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun täytyy muuttaa ajattelutapaasi. Minun periaate on, että yhtään eläintä ei minun vuoksi tehotuoteta lajille epätyypillisissä kasvuympäristöissä ja rahdata kuolemaan pitkässä paniikkistressissä. Siksi metsästän - ruuaksi.
Jonkin verran stressiä tulee kun koira ajaa riistaa. Se on kuitenkin pientä verrattuna siihen, kun eläin elää koko elämänsä tehotuotannon uhrina.
Tapa vaihteeksi ihminen, ja tee siitä ruokaa.
Kokeile saatko jäniksen ilman koiraa.
Metsään sitten muuten vain. Nuotiolle nokipannukahvia keittelemään ja kavereiden kanssa törisemään.