Onko normaalipainoisen tahditonta kertoa ylipainoisille kavereille omasta laihdutusprojektistaan?
Huomenna nähdään pitkästä aikaan, perinteinen "mitä kuuluu, mitä suunnitelmia tälle vuodelle" -tapaaminen. Olen ainoa normaalipainoinen ja ajattelin tiputtaa kesäksi 5 kg. Olen asiasta innoissani ja suunnitellut, miten tämän toteutan.
Olenko törppö, jos kerron suunnitelmistani kavereilleni?
Kommentit (30)
Ap haluaa kertoa laihduttamisestaan lihaville ystävilleen, koska hän haluaa kuulla ystävien kuorossa vakuuttavan, ”ethän sä ole yhtään lihava, sähän olet hoikka, ihan turhaan laihdutat, meidän tässä pitäisi laihduttaa”. Kyllä on ap:n elämä tylsää, jos ei ole vuoteen tavannut ystäviään ja sitten kuulumiset on tuota tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista! Ajattelinkin, että tähän on monenlaisia vastauksia. Kyllä taidan asiasta mainita ja jos joku siitä ottaa huomenna nokkiinsa, jätän jatkossa aiheen pois kyseisen henkilön läsnäollessa.
ap
Miksi sinulle on tärkeää päästä asiasta sanomaan, vaikka itsekin pidät mahdollisena, että se jotakuta loukkaa?
Olen siitä todella innoissani. Projekti on lähtenyt hyvin käyntiin ja se on mielessäni aamulla ensimmäisenä ja illalla viimeisenä.
Kaikestahan voi loukkaantua. Aiheen tahdittomuus tuli mieleeni, koska olen huomattavasti muita laihempi ja tämän voi nähdä yhdellä silmäyksellä.
Emme ole tällä porukalla istuneet alas koko illaksi noin vuoteen. Onhan joku voinut innostua vaikka jostain poliittisesta suuntauksesta, ruokavaliosta, ideologiasta tai muusta, jota ei näe päällepäin. Jos innostumiseni aihee olisikin pikamuoti ja joku kavereistani olisi vastaavasti innostunut ympäristöasioista ja asketismista, hän voisi loukkaantua kulutussuunnitelmistani. Tätä en voi kuitenkaan nähdä ulkokuoresta. Painon näkee päälle päin, jonka takia se voisi olla tahditon aihe.
ap
Kuulostaa vähän pakkomielteiseltä että on tilaisuus tavata ystäviä pitkästä aikaa ja mielessä on päästä pölisemään ”projektista” jota muut kutsuu elämäksi siitä huolimatta haluaako kukaan kuunnella. Mieti mieluummin mitä kysyt kavereilta.
Ei ne ole poissulkevia asioita. Muistan hyvin mitä kenenkin elämässä oli menossa kun viimeksi istuttiin alas, on ihanaa päästä kuulemaan miten muiden tilanteet ovat edenneet. Samoin on kiva kuulla, mitä suunnitelmia heillä on tälle vuodelle. Aion tietysti kertoa myös omat suunnitelmani, joista yksi on tämä projekti.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ap haluaa kertoa laihduttamisestaan lihaville ystävilleen, koska hän haluaa kuulla ystävien kuorossa vakuuttavan, ”ethän sä ole yhtään lihava, sähän olet hoikka, ihan turhaan laihdutat, meidän tässä pitäisi laihduttaa”. Kyllä on ap:n elämä tylsää, jos ei ole vuoteen tavannut ystäviään ja sitten kuulumiset on tuota tasoa.
On minulla muitakin kuulumisia, mutta niiden kertomisessa ei ole mitään tahditonta. En ole tavannut vuoteen näitä kyseisiä opiskelukavereita.
Miettisin ylipäätään tarvetta laihduttaa normaalipainoisena.
Hmm. Painonpudotusta tarvitaan 5 kg ja se on mielessä aamulla ekana, illalla vikana, kirjoitat siitä avauksen nettiin, siitä pitäisi päästä jauhamaan illanvietossa, olet siis ajatukseesi laiharistasi todella rakastunut. Kuulostaa siltä että sulla on kasassa onnistuneet ainekset syömishäiriöön sairastumiseen.
no mitä itse arvelisit?
Sama kuin valittaisi lastenhoidon rasittavuutta
lapsettomuudesta kärsivälle.
Tai miten elämä on ankeaa 200 neliön omakotitalossa kaverille joka asuu lähiöyksiössä.
Saatko kiinni?
Rautalankaa: pitää sitä vittuiluna tai typeryytenä. Hänellä tuskin on sulle hyviä vinkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On minulla muitakin kuulumisia, mutta niiden kertomisessa ei ole mitään tahditonta. En ole tavannut vuoteen näitä kyseisiä opiskelukavereita.
Itsekin näköjään tajuat, että laihduttamisesta kertominen on tahditonta.
Kerro, jos laihdutukseen liittyy jotain kiinnostavaa kerrottavaa ”olen alkanut harrastaa polkujuoksua/käyn joka aamu lenkillä ja sen jälkeen avannossa/valmistan nykyään kaikki ruokani höyryttämällä/olen palkannut pt:n/olen ostanut uusia jumppavälineitä ja alkanut treenata kotona salin sijasta/olen päättänyt luopua noutoruuasta”/tms.)
Älä kerro, jos kyse on siitä että tarkkailet annoskokoa ja syöt enemmän vihanneksia. Siitä kertominen olisi sama kuin alkaisit esitelmöidä siitä, miten hammaslankaa pitää käyttää tai miten roskien lajittelu on tärkeää. (=eli oleellisia juttuja, muttei oikein innostavia illanviettoaiheita)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista! Ajattelinkin, että tähän on monenlaisia vastauksia. Kyllä taidan asiasta mainita ja jos joku siitä ottaa huomenna nokkiinsa, jätän jatkossa aiheen pois kyseisen henkilön läsnäollessa.
ap
Miksi sinulle on tärkeää päästä asiasta sanomaan, vaikka itsekin pidät mahdollisena, että se jotakuta loukkaa?
Olen siitä todella innoissani. Projekti on lähtenyt hyvin käyntiin ja se on mielessäni aamulla ensimmäisenä ja illalla viimeisenä.
Kaikestahan voi loukkaantua. Aiheen tahdittomuus tuli mieleeni, koska olen huomattavasti muita laihempi ja tämän voi nähdä yhdellä silmäyksellä.
Emme ole tällä porukalla istuneet alas koko illaksi noin vuoteen. Onhan joku voinut innostua vaikka jostain poliittisesta suuntauksesta, ruokavaliosta, ideologiasta tai muusta, jota ei näe päällepäin. Jos innostumiseni aihee olisikin pikamuoti ja joku kavereistani olisi vastaavasti innostunut ympäristöasioista ja asketismista, hän voisi loukkaantua kulutussuunnitelmistani. Tätä en voi kuitenkaan nähdä ulkokuoresta. Painon näkee päälle päin, jonka takia se voisi olla tahditon aihe.
ap
Tämä kommentti vahvistaa sen, mitä aloituksen perusteella arvelinkin. Haluat vain päästä tuomaan esille omaa kuviteltua erinomaisuuttasi. Kerrot olevasi huomattavasti muita laihempi ja että sen voi nähdä yhdellä silmäyksellä. Kuka aikuinen ihminen, jolla on terve itsetunto ja minäkäsitys, miettii tuollaista? Vertailee itseään kavereihinsa ja pistää ihmisiä painojärjestykseen? Kommenteistasi näkee, että pidät itseäsi kavereitasi parempana (itse luomallasi mittarilla) ja haluat hieroa sitä heidän naamaansa. Ei kuulosta miltään normaalilta kuulumistenvaihdolta, varsinkaan kun tässä vaiheessa "projektia" ei edes ole mitään kerrottavaa.
Lisäksi tuo, että asia on viimeisenä mielessä illalla ja ensimmäisenä aamulla, kuulostaa pakkomielteiseltä. Ymmärtäisin, jos olisit innostunut vaikka uudesta harrastuksesta, mutta kun kyse on omien sanojesi mukaan nimenomaan laihdutuksesta, on projektin tarkoitus ilmeisesti tietyn ulkonäön tavoittelu. Ei ole normaalia, että aikuinen ihminen miettii aamusta iltaan omaa ulkonäköään ja vertailee sitä muihin. Tulee vaikutelma, että mehustelet mielikuvilla kavereittesi kateellisista reaktioista, ja tämä on todellinen syy, miksi haluat päästä kertomaan "kuulumisiasi".
Kuulostaa vähän pakkomielteiseltä että on tilaisuus tavata ystäviä pitkästä aikaa ja mielessä on päästä pölisemään ”projektista” jota muut kutsuu elämäksi siitä huolimatta haluaako kukaan kuunnella. Mieti mieluummin mitä kysyt kavereilta.