Millainen on ihminen, jota inhoat kaikkein eniten?
Kysymys on otsikossa. Kuvaile anonyymisti inhokkiasi.
Kommentit (80)
Laiska, ajattelee vain itseään tai omistaa koiran
Saamaton, vastuuton, patologinen valehtelija. Oli entinen ystäväni, mutta hänen kanssaan ei mikään onnistunut, kun kaikki asiat jäivät venymään. Kaikenlaiset palvelukset ja ilmainen tavara ym kelpasivat hänen suuntaansa kyllä. Kerran ajattelin tukea häntä ja ostin häneltä yhden käsityön päälle 350 eurolla, sanoi että 2vko menee, menikin 4kk ilman mitään "oikeaa" syytä. Keksi erinäisiä tekosyitä miksei voi lähettää prosessikuvia, aina oli viittä vaille valmis ja koskaan ei kuitenkaan saanut nähdä. Siinä meni välitkin. Lopulta sain rikosilmoituksella uhkaamalla lopputuloksen, joka näytti kahdessa tunnissa hutaistulta. Onneksi hän ei jäänyt piinaamaan tai kirjoittelemaan, kun katkaisin välit, mutta ärsyttää kyllä yhä ajatella, että annoin hänelle hyvää hyvyyttäni kaikenlaista apua ja tuntui vaan ottavan itsestäänselvänä vastaan.
-Sellaisia, jotka onnistuvat sumuttamaan muita ihmisiä, niin että muut uskovat henkilön olevan todella ahkera, tekevän kaikkea yhteiseen hyvään, pyyteettömästi, ilman korvausta jne. mutta se on vain puhetta, millä pyöritetään. Todellisuudessa ollaan vain aina tekevinään, kadotaan kummasti paikalta, kun pitäisi oikeasti painaa hommia, milloin milläkin verukkeella, ja onnistutaan juonimaan kaikesta kuitenkin itselle jotain taloudellista hyötyä.
- Sellaisia, jotka laittavat sanoja toisten suuhun, ettei oma epävarmuus ystävän vastoinkäymisten suhteen paljastuisi "en ottanut sinuun mitään yhteyttä vuoteen, koska tiesin, että sinun pitää saada surra rauhassa". Loukkavaa.
- Sellaisia, jotka kailottavat joka paikassa, miten heidän elämänsä on aivan järkyttävän rankkaa ja antavat ymmärtää, että ovat jotenkin erityisiä siinä suhteessa, että kenelläkään ei ole niin rankkaa, eikä tapahdu sellaisia asioita. Kuitenkin on kyse ihan normaaliin elämään kuuluvista suruista ja murheista, jotka koskevat jokaista meistä jossain vaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei positiivisiin asioihin keskittyminem tarkoita sitä, ettei pahuutta olisi. On kuitenkin itsestä kiinni, jääkö siihen pahuuteen jumiin, vai ajatteleeko, että unohdan sen ihmisen ja keskityn niihin, jotka tekevät minulle hyvää.
Omat vanhempani haukkuvat lähes päivittäin ihmisiä, joita vihaavat. Rasittavaa kuunnella. Vanhempiani en voi muuttaa, mutta voin tehdä valinnat ajankäyttöni suhteen. Positiivisuus on valinta. Negatiivisuus ja haukkuminen on itsekästä.
Lähestyt nyt tätä ketjua liikaa omasta lapsuudesta käsin. Minä vastasin kysymykseen, mutta en käytä paljon aikaa inhoamieni ihmisten miettimiseen enkä heistä puhumiseen. Kannattaa olla sinut eri tunteiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei positiivisiin asioihin keskittyminem tarkoita sitä, ettei pahuutta olisi. On kuitenkin itsestä kiinni, jääkö siihen pahuuteen jumiin, vai ajatteleeko, että unohdan sen ihmisen ja keskityn niihin, jotka tekevät minulle hyvää.
Omat vanhempani haukkuvat lähes päivittäin ihmisiä, joita vihaavat. Rasittavaa kuunnella. Vanhempiani en voi muuttaa, mutta voin tehdä valinnat ajankäyttöni suhteen. Positiivisuus on valinta. Negatiivisuus ja haukkuminen on itsekästä.
Lähestyt nyt tätä ketjua liikaa omasta lapsuudesta käsin. Minä vastasin kysymykseen, mutta en käytä paljon aikaa inhoamieni ihmisten miettimiseen enkä heistä puhumiseen. Kannattaa olla sinut eri tunteiden kanssa.
Jep, ketju täynnä jeesustelijoita jotka pelkäävät negatiivisia tunteita. Ei varmaan kenelläkään koko aika mene vihaamiseen, ellei ole jotain tuotetta tilannetta päällä ihmissuhde-elämässä. Olen itse positiivinen tyyppi ja annoin ketjuun parikin esimerkkiä, enkä tänään miettinyt kumpaakaan tyyppiä ennen kuin näin tämän otsikon.
En käyttäisi sanaa ”inhota”, mutta ihmettelen ihmisiä, jotka tekevät elämästään tavallaan omasta tahdostaan hankalaa. Esimerkiksi eivät vaikka tiedä, miten joku koulutehtävä tehdään (olen opiskelija), mutta eivät suostu pyytämään opettajalta tarkennusta. Valitetaan ja ruikutetaan siis pienistä asioista, jotka voisi yhdellä viestillä tai teolla selvittää/ratkaista.
Looseri feministi mammat jotka kommentoivat kaikkea turhaa tällä vauva keskustelupalstalla. Ei jatkoon...
Pedofiilejä. Ihmisiä, jotka tekevät pahaa. Tietoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väkivaltainen hullu lapsenhakkaaja narsisti isäni.
Miettikääpä tätä te, jotka lässytätte että pitää nähdä jokaisessa jotain hyvää eikä saa tuntea vihaa.
Saa tuntea vihaa, mutta se viha turruttaa ihmisen sisältä. Ihan itsekkäistä syistäkin kannattaa vain päästää irti siitä kaikesta pahasta ja koettaa keskittyä hyvään elämässä. Mutta se vihan kokeminen on osa sitä surutyötä, mikä on traumoja kokeneelle inhimillinen prosessi. Siitäkin huolimatta kannattaa yrittää irtautua siitä pahasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miettikääpä tätä te, jotka lässytätte että pitää nähdä jokaisessa jotain hyvää eikä saa tuntea vihaa.
Saa tuntea vihaa, mutta se viha turruttaa ihmisen sisältä. Ihan itsekkäistä syistäkin kannattaa vain päästää irti siitä kaikesta pahasta ja koettaa keskittyä hyvään elämässä. Mutta se vihan kokeminen on osa sitä surutyötä, mikä on traumoja kokeneelle inhimillinen prosessi. Siitäkin huolimatta kannattaa yrittää irtautua siitä pahasta.
Huoh. Et ole väärässä, mutta aina ei ole oikea tilanne tulla kieltämään ihmisiltä tunteitaan. Moni varmaan ymmärtää asian itsekin.
Kuka viitsii tälläistä negatiivistä miettiä näin perjantai iltana. Näinkin monta sivua. (sivusta)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Irtautumuselle on aikansa, sitä ei voi pakottaa eikä kiirehtiä. Ei kannata lässyttää prosessin väärässä vaiheessa, miten kannattaa ja pitäisi tuntea.
Täysin itsekritiikitön oman napansa ympärillä pyörivä minäminä.
Sellainen aikuinen ihminen, joka vuoksi kärsin täydellistä myötähäpeää.
Toisin sanoen tyhmiä ja totaalisen sivistymättömiä tolvanoita ei lähelleni, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, joka kohtelee epäkunnioittavasti ja huonosti muita ihmisiä. On tullut monia vastaan elämän aikana, työelämässä varsinkin.
Minä taas inhoan eniten sitä, joka on näennäisen ystävällinen jne mutta tosiasiassa vain hautoo, miten puukottaisi muita selkään ja ”voittaisi” heidät.
Valehtelija, joka jäätyään kiinni valheesta vielä yrittää esittää ystävää.
Pa***ntärkeä, selvä inhokki. Muiden vähättely ja oman älykkyyden korostaminen.
Jostain syystä nykyään ärsyttää sellaiset väsyneet, negatiiviset huokailijat. Märkinä kun mikään ei ole ikinä hyvin vaikka oikeasti ihan hyvin menee.
Sellainen, joka tuntee olonsa hyväksi vain silloin, kun muilla menee huonommin. Ei osaa iloita muiden onnistumisista, vaan arvostelee ja on kateellinen ja katkera. Toivoo, että muille tulisi yhtä kurjaa kuin hänelle (on sanonut tämän itse).