Mikään kosteusvoide ei kosteuta kasvojeni ihoa tarpeeksi?
Mitä ihmettä, oon kokeillut vaikka kuinka monia eri kosteusvoiteita, mutta ei sitten mikään toimi tähän ihooni. Ihotyyppini on pintakuiva sekaiho, rasvoittuu mutta ihon pinta silti hilseilee. Tähän kun laittaa meikkivoidetta, niin voitte vaan kuvitella miltä se näyttää, mutta en voi myöskään olla ilman kun ihoni on kaiken lisäksi punoittava, varmaan couperosaa. Kuorin myös ihoani välillä, mutta se tuntuu pahentavan kuivuutta sekä couperosaa.
Onko kellään vinkata jotain superkosteuttavaa, mutta ihon mataksi jättävää kosteusvoidetta?
Kommentit (49)
Mulla oli sama ongelma. Kannattaa jättää kaikki ylimääräiset tökötit pois eli vähemmän on enemmän. Lisäksi otin ite käyttöön Erisanin perusvoiteen ja se on ollut pelastus! On tarpeeksi kosteuttava. Välillä yrittänyt käyttää kesäisin jotain keveämpää voidetta (kuten ammattilaiset suosittelee..), mutta ei iho vaan kestä. Eli Erisania ympäri vuoden vaan sitten :)
Minulla oli samantyyppisiä ongelmia ja toivottavasti näistä löydät avun:
- varo, ettet ylipuhdista ihoasi. Kosteusvoiteista ei ole apua, jos putsarilla peset ihoa suojaavat rasvat pois. Vaahtopuhistusaineet ovat pahimmat. Ala käyttämään öljyputsareita.
- alkoholiton kasvovesi, mielummin misellivesi
- seerumi ja kosteusvoide aamuin illoin
- kuori vain harvoin, max kerran kuukaudessa. Käytä vain hellävaraista kemiallista kuorinta-ainetta, älä mitään rakeita.
- oliiviöljyä sisäisesti 1 rkl päivässä ja riittävästi vettä
- lopeta alkoholinkäyttö. Alkoholi kuivattaa kasvot.
- tee välillä naamio vaikka Nivean peltipurkkivoiteella.
Minulla on melko hyvin toiminut seuraava kombo:
- L300 puhdistusmaito herkälle iholle ja päälle saman sarjan misellivesi.
- hyaloriinihappo (The Ordinary, Madaralla SOS seerumi myös hyvä mutta hintava)
(-retinoli + c-vit. iltaisin, käytän edellistä sarjaa tai The Inkey Listiä. Ovat halpamerkkejä, mutta toimivia. Nämä eivät välttämättömiä kosteutuksen kannalta.)
-Kosteusvoiteena L300:n vaaleanpunainen yövoide. Käytän samaa myös aamuisin, jos päivävoide ei tunnu riittävästi kosteuttavan.
Kerran tai kahdesti viikossa kuorin The Ordinaryn happokuorinnalla eli sillä kirkkaanpunaisella. Tämän jälkeen iho tuntuu imevän paremmin voiteet ja seerumit.
Tykkään tuosta L300 sarjasta kuivalle ja herkälle iholle. Olen kokeillut monia herkälle iholle mukasoveltuvia tuotteita (kuten Aco tai Villa Roche-Posay, joista kuitenkin iho alkaa punoittaa, L300 ei). Samalta sarjalta löytyy mielestäni ihan hyvä silmänympärysvoide. Ovat kohtuuhintaisia ja löytyy Cittarista.
Samaa ongelmaa ja paras tähän astisista Vichy Idelia Nuit - geelimäinen yövoide. Toisinaan käytän päivävoiteenakin. Päihittää muut kokeillut kuivan ihon voiteet ja seerumit.
Dermosil Extra talvella ja Face extra kesällä.
Biotherm life plankton hoitoneste.
Poisti parissa päivässä hilseilevät kohdat ja pintakuivuuden.
Aamuin illoin. Sen päälle seerumi ja voide.
Mia Höytö globe hope päivävoiteet hyviä. Mulla ihana ja unelma.
Nyt laitan vielä Lumenen ihoöljyä seerumin päälle ja päivävoide sitten.
Yövoiteena Yves rocherin voide. En muista nimeä mutta valkoinen purkki. Supertuhti voide. Se jättää mattapinnan.
Seerumina nyt lumenen sisu muustaakseni. Myös biothermin life plankton seerumi ollut hyvää.
Tuolla setillä oma iho pysyy kunnossa.
Plus naamiot ja hellä kuorinta välillä.
Olen vähän tällainen kosmetiikka hifistelijä. Koitan aina uusia mutta nuo mainitsemani on olleet parhaat.
Ruokavalio, hyviä rasvoja, ravintorikasta ruokaa ja sokeri pois.
Sama juttu. Montaa voidetta kokeillut. Seerumia, öljyä. Eilen laiton monta kertaa apteekin ceralania. Ei auta. Juon vettä ja käytän sisäisesti öljyjä.
Miten kuorit ihoa? Itsellä toimii konjac-sieni, sillä pari kertaa viikossa. Kosteutukseen lumenen seerumi ja kasvovoide, iho on tosi hyvässä kunnossa nykyisin, ennen kärsin kuivuudesta. En nyt jaksa muistaa tarkemmin mitkä nuo tuotteet ovat, ovat aina citymarketin mammuttimarkkinoilla tarjouksessa seerumi 10e ja voide 5e.