Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikään kosteusvoide ei kosteuta kasvojeni ihoa tarpeeksi?

Vierailija
08.01.2021 |

Mitä ihmettä, oon kokeillut vaikka kuinka monia eri kosteusvoiteita, mutta ei sitten mikään toimi tähän ihooni. Ihotyyppini on pintakuiva sekaiho, rasvoittuu mutta ihon pinta silti hilseilee. Tähän kun laittaa meikkivoidetta, niin voitte vaan kuvitella miltä se näyttää, mutta en voi myöskään olla ilman kun ihoni on kaiken lisäksi punoittava, varmaan couperosaa. Kuorin myös ihoani välillä, mutta se tuntuu pahentavan kuivuutta sekä couperosaa.
Onko kellään vinkata jotain superkosteuttavaa, mutta ihon mataksi jättävää kosteusvoidetta?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeile seerumia ja kosteusvoidetta, luulisi olevan tarpeeksi kostea iho sen jälkeen. Ja pois meikkivoiteet kokonaan.

Ja miksiköhän tähän tuli alapeukut? Täysin oikea neuvo.

Koska etenkään couperosa-ihoa ei meikkivoiteen poistaminen hyödytä mitenkään. Meikkivoide toimii oikein hyvänä lisäsuojana iholle, joka villiintyy viimasta, auringosta ja milloin mistäkin.

Vierailija
22/49 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta kyllä, Nivean sininen peltipurkki on ollut toistaiseksi paras omalle iholleni. Ei täydellinen, mutta tarpeeksi hyvä. Olen kokeillut useamman apteekin rasvan, samoin kalliimpia ihonhoitosarjoja. On testattu Dioritkin jne. Ihoni on kuiva, hilseilevä ja couperosaa on poskissa myös. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iho on orgaaninen elin. Ei sitä saa kuntoon pelkkää pintaa käsittelemällä. Ruokavalio ja stressin poisto ovat keskeistä hoitoa. Hiilarit pois ihan oikeesti :)

Vierailija
24/49 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen kosteusgeeli,apteekista.Ei siis ole rasva/rasvainen ollenkaan,vaan sisältää vain kosteutta.Olikohan joku hydraluronigeeli???tms...

Vierailija
25/49 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
26/49 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bellavita + vehnänalkioöljy sisäisesti 1 TL päivä

Vierailija
27/49 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö liian tehokkaita puhdistusaineita? Ainakin ne kuorinnat kannattaa jättää väliin, jos ne pahentavat tilannetta.

Vierailija
28/49 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset sekä kosteutta (kasvovesisistä, suihkeista, seerumeista) että voiteen, joka sitoo kosteuden iholle. Katso vaikka tämä video tai etsi itse lisää:

Vierailija
29/49 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä "hoidat" ihoasi liikaa?

Kannattaa karsia kaikki minimiin, ja suosia sellaisia joissa ei ole turhia hajusteita tmv.

Esim. itse kuorin ihoa (hellästi, ei liian "jynssävästi") sekoittamalla kippon hunajaa ja kaurahiutaleita. Hunaja ja kaura myös kosteuttaa/pehmentää ihoa.

Hoitovoiteena (esim. yöksi) Avenen Cicafalte joka auttaa kuivaan ihoon.

Päivävoiteena Vichy Aqualia Thermal light, joka rasvaiselle mutta pintakuivalle iholleni ollut paljon parempi mitä kalliimmat voiteet joita olen myös kokeillut, mutta tuohon palaan aina.

Kaurahiutaleista tehdään puuroa eikä niitä ole tarkoitettu kasvoille. Ihoa ei tarvitse kuoria millään sokereilla, kahvinpuruilla, hiutaleilla yms. Ne ovat tarkoitettu syötäväksi. Ostakaa tuotteita jotka kehitetty juurikin iholle. Ihan liikaa on uskomuksia tälläisistä itsetehdyistä kuorintamössöistä, jotka pahimmassa tapauksessa vaan pahentavat ihoa. 

Ei kannata tuomita kokeilematta. Ennen kun erilaisia muovirakeita tai muita oli keksitty, isoäideillämme oli toimia kauneusvinkkejä. Nykyään osa niistä on kaupallistettu, esimerkkinä vaikka nokkonen hiustenhoidossa. Oman mummini vinkki kuiville käsille oli kauramaidossa uittaminen: vatiin lämmintä vettä ja kaurahiutaleita. Annetaan käsien liota hetken aikaa, tarvittaessa kauralla voi myös hieroa ja poistaa hilseilevää ihoa, käsistä tulee ihanan pehmeät!

Nokkosvettä kun lisää hiusten viimeiseen huuhteleen, tekee hiuksista pehmeät, ihan itse olen tämän todennut että toimii.

Vanha kansa myös käytti pajua päänsärkyä helpottamaan, aspiriini perustuu aineeseen mitä pajussa on, tätä en ole itse testannut, mutta luonnosta sekin lääke on alkujaan.

Vierailija
30/49 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan AP juoda tarpeeksi vettä! Tämä meinaan nopeasti näkyy ihonkuivuutena, jollei juo tarpeeksi vettä. 1,7-2L/päivä on hyvä määrä. Netissä löytyy myös laskureita joilla laskea oman pituus+painoa käyttäen tarkempi omakohtaine veden määrä.

Vierailija
31/49 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä todella rasvainen pintakuiva iho -kombo. Joku herkän ihon putsari (merkillä ei niin väliä), lumenen NORDIC HYDRA Lähde seerumi aamuisin päivävoiteen alle, illalla pesun jälkeen ihon kosteutus vain 100% argan öljyllä. Ja muistaa juoda vettä :). Kuorin ihoa max kerran viikossa ja voi mennä pidempiäkin aikoja. Jos käyttää meikkiä enemmän niin silloin huomaan että tarvitsee kuoria useemmin.

Vierailija
32/49 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avenelta niiden rasvaisin kasvovoide. Ihana!

Vierailija
33/49 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihosi kuulostaa minun entiseltä iholta. Tämä auttoi minulle:

Jos otsassa tai poskissa näkyy kuivaa hilseilyä, kastelen kasvot lämpimällä vedellä. Ihon ollessa märän nihkeä, hieron kasvoja sormenpäillä pyörivin liikkein. Kuollut iho kuoriutuu pois ilman mitään aineita. ( Iho ei saa olla liian kuiva, eikä liian märkä).

Puhdistus: oliiviöljy. Hiero oliiviöljyä kasvoihin pyörivin liikkein. Poista meikinjämät kostealla/märällä vanulapulla. Öljyä jää juuri sopivasti ihon pintaan niin, ettei varmasti kiristä.

Olen kokeillut ties mitä aineita, mutta yllä olevilla täysin yksinkertaisilla konsteilla ihoni voi paremmin kuin koskaan.

Vierailija
34/49 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hoidat huonekasvejasi? Pyyhitkö vain lehtien pintaa kevyesti jollain kostealla? Vai annatko kasveille vettä ja ravinteita sisäisesti?

Vierailija
35/49 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin ihonhoidon rauhoittamista eli minimiin vetoa. Kun ihoa ei hinkkaa ja puunaa liikaa, niin siitä sen ajan kanssa pitäisi rauhoittua. Itselläni oli iho kauheimmillaan kun käytin eniten eri tuotteita. Nykyisin pesen suihkussa aamulla (vedellä tai suihkugeelillä) ja illalla miedolla puhdistusaineella. Pesun jälkeen vielä aavistuksen kostealle iholla Nivea Soft-creme. Silmämeikit poistan vanulapulla ja hasselpähkinäöljyllä. Mitään muita tuotteita en käytä.

Mielestäni vähemmän on enemmän ihonhoidossa.

Vierailija
36/49 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihosi kuulostaa minun entiseltä iholta. Tämä auttoi minulle:

Jos otsassa tai poskissa näkyy kuivaa hilseilyä, kastelen kasvot lämpimällä vedellä. Ihon ollessa märän nihkeä, hieron kasvoja sormenpäillä pyörivin liikkein. Kuollut iho kuoriutuu pois ilman mitään aineita. ( Iho ei saa olla liian kuiva, eikä liian märkä).

Puhdistus: oliiviöljy. Hiero oliiviöljyä kasvoihin pyörivin liikkein. Poista meikinjämät kostealla/märällä vanulapulla. Öljyä jää juuri sopivasti ihon pintaan niin, ettei varmasti kiristä.

Olen kokeillut ties mitä aineita, mutta yllä olevilla täysin yksinkertaisilla konsteilla ihoni voi paremmin kuin koskaan.

Oliiviöljy tukkii herkästi huokosia ja aiheuttaa näppyjä. Lisäksi vanulapuilla hierominen ärsyttää ihoa. Nykyään on saatavilla ihan öljyputsareita, jotka puhdistavat ihon hellävaraisesti mutta silti tehokkaasti. Ihoa tulisi myös hoitaa niin, ettei mekaaniselle kuorinnalle ole juurikaan tarvetta. Öljyhän ei myöskään kosteuta vaan ainoastaan pehmentää ihoa.

Vierailija
37/49 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla täysin sama kuin ap: lla ja olen kokeillut apteekista markettiin useita eri merkkejä.

Parhaan lopputuloksen olen kuitenkin saanut Lumenen lähde sarjan kosteuttavasta kasvosuihkeesta ja kosteuttavasta kasvoseerumista ( siniset putelit) ! Ja nimenomaan yhteiskäytössä ovat olleet aivan korvaamattomat. Pari suihkusta ensin ja sen kuivahdettua seerumia perään ja jos tarvetta löytyy niin suihketta voi lisäissä pitkin päivää vaikka meikinkin päälle. Pois en enää vaihtais. Tuntuu että rypytkin kadonneet kun iho on niin eloisa ja kostea 😃

Vierailija
38/49 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä todella rasvainen pintakuiva iho -kombo. Joku herkän ihon putsari (merkillä ei niin väliä), lumenen NORDIC HYDRA Lähde seerumi aamuisin päivävoiteen alle, illalla pesun jälkeen ihon kosteutus vain 100% argan öljyllä. Ja muistaa juoda vettä :). Kuorin ihoa max kerran viikossa ja voi mennä pidempiäkin aikoja. Jos käyttää meikkiä enemmän niin silloin huomaan että tarvitsee kuoria useemmin.

Öljyt eivät kosteuta vaan pehmentävät ihoa ja sitovat kosteutta. Öljyn alle pitää laittaa se varsinainen kosteuttaja erikseen.

Vierailija
39/49 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta kyllä, Nivean sininen peltipurkki on ollut toistaiseksi paras omalle iholleni. Ei täydellinen, mutta tarpeeksi hyvä. Olen kokeillut useamman apteekin rasvan, samoin kalliimpia ihonhoitosarjoja. On testattu Dioritkin jne. Ihoni on kuiva, hilseilevä ja couperosaa on poskissa myös. 

Niinpä niin, tuo Nivean putkilo k-marketista n 3e on minunkin alusvoiteeksi meikin alle riittänyt . Iho on aina ollut silonen , eikä kuiva tai rasvainen. Tasapainoinen ruokailu on kaiken a ja o. Sekaruokaa, kanaa, perunaa ,ruisleipää, munia, kaikkia juureksia uuni- tai raasteena. Kasvis kana, kalakeittoja , lohta 2 x vk .ruokajuomana vesi . Ym ym avokado , raejuusto kalkkunaleike , kaurapuuro.

Kyllä ihoon vaikuttaa se ,mitä suuhun laittaa.

Vierailija
40/49 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljy sitoo kosteutta, jota tulee ihmisestä itsestään. Iho luovuttaa jatkuvasti kosteutta ulospäin. Siihen ei oikeasti tarvita mitään erillisiä kosteuttajia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme