Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1 työpaikka, 4 henkilöstöfirmaa? Mitä ihmettä?

Vierailija
08.01.2021 |

Yhteen työpaikkaan etsitään viittä työntekijää. Te -toimiston sivuilla on ensin yrityksen ilmoitus ja seuraavina neljä (4!) vuokratyöntekijävälitysfirmaa, jotka nekin etsivät viittä työntekijää tuohon yritykseen.

Mikä idea tässä on? Okei, voi tavoittaa laajemalta alueelta työvoimaa... kai?

Miten tällaiseen kannattaisi hakea? Miten tuo vuokrafirma käytännössä toimii? Suositteleeko se potentiaalisia työntekijöitä vai valitseeko se itse työntekijät jotka menevät tekemään sinne tietyn ajanjakson vai miten se käytännössä toimii? Kannattaako työnhakijan laittaa kaikkien neljän firman kautta hakemus?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaas. Kiinnostaa.

Vierailija
2/5 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrafirma todennäköisesti suosittelee joitain ja tekee alkukarsintaa. Eli hakisin joka firman kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vuokrafirmat myös tekevät lopullisen valinnan, jos on kyse vuokratyönteosta. Eli olisiko vuokratyöntekijä vai suoraan talon kirjoilla.

Vierailija
4/5 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen, että paikkoja on vain yksi auki. Nuo vuokrafirmat hakevat työntekijää sinne ilman toimeksiantoa. Minä hassahdin moiseen kerran, ja kuulin monta selittelyä vuokrafirman tyypiltä kuinka sieltä yrityksestä ei ole "ehditty" palata asiaan kun kävin haastattelussa vuokrafirmassa ja tekivät minusta jonkun esittelyn. Turhaan ajoin 40 km haastatteluun ja haaskasin aikaani.

Hakisin vain siihen työnantajan omaan ilmoitukseen.

Vierailija
5/5 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse siitä, että vuokrafirmat hakevat työntekijää vai siitä, että ilmoitus on vuokrafirmojen sivuilla? Se on aika lailla eri asia. Ilmoitus samasta paikasta voi olla vaikka 20 eri paikassa, eikä siinä ole mitään väärää. Kyse on yhdestä paikasta. Sillä haetaan vaan mahdollisimman monipuolista hakijakuntaa. Oletko työnhakijana uusi, jos tämä on sinulle jotain uutta? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän