1200 euron lasku, tilillä 1500
Minulla on iso lasku, jonka eräpäivä on tosin vasta keväällä, 4kk päästä.
Minulla olisi kuitenkin tarpeeksi rahaa tilillä ja mieleni teksi maksaa lasku heti alta pois.
Mietityttää vain, että ei jää mitään puskurirahaa mahdollisiin muihin laskuihin ja menoihin juurikaan.
Ruoka ja bensakin maksaa jne.
Miten sinä tekisit? Maksaisitko heti, kun se kuitenkin mielenpäällä koko ajan kalvaa. Kyse on isosta asiasta.
Vai jäisitkö vielä pariksi kuukaudeksi keräilemään rahaa, jotta ei menisi ihan tiukille.
Kommentit (22)
Mä maksan kaikki aina vasta eräpäivänä: miksi ihmeessä lainaisin etukäteen yrityksille ilmaiseksi korotta rahaa, kun voin halutessani napata pääoman mahdollisen tuoton itselleni ennen eräpäiviä?
Laitan kyllä laskun maksuun siis aina sen saapuessa, mutta raha lähtee tililtä vasta eräpäivänä.
Tietenkin jos on taipumista tuhlailuun eli tietää, ettei tuo raha pysy säästössä eräpäivään asti niin kannattaa varmaan maksaa heti lasku pois.
LOL mitä ihmettä, aivan naurettava käsitys. Laskun maksu pitää aina tehdä mahdollisimman myöhään, säästynyt raha on sama kuin laina nollakorolla ja sillä voi tehdä tuottoa. Ja koskaan ei voi tietää mitä tapahtuu ennen eräpäivää muutenkaan. Joten pitäkää ihmiset rahoistanne kiinni älkääkä antako ilmaiseksi pois.
Palstalla antaa talousneuvoja ihmiset joilla ei näemmä ole alkeellisintakaan ymmärrystä raha-asioista.