WhatsApp-käyttäjien joukkopako alkoi
https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000007726825.html
Eikö helpompi olisi lopettaa Facebookin käyttö?
Kommentit (443)
Se nyt on päivänselvää, ettei mikään Whatsapp tai Facebook ala kaivamaan puhelimestasi kaikki kuvia ja levittelemään niitä ympäriinsä. Nyt järki käteen. Jos se tekisikin jotain kuva-analyysiä niistä kuvista, niin käyttäjä ei tule sitä koskaan tietämään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri signal? On muitakin vaihtoehtoja.
No katsos kun Elon Musk suositteli ja hänhän on eräille kuin jumala.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin erään tekniikkalaitteen, yritykseltä jonka (merkin) osti äskettäin Facebook.
Nyt jos haluan päivittää sen laitteen, niin minun käsketään hankkia Facebook-tili!
Siis mitä hittoa!!!!
En halua Facebookia sen takia että saisin päivitettyä tuotteeseen uuden version.
Varmistakaa ettei Facebook-yhtiö omista osuuksia niistä tekniikkayrityksistä joilta ostatte tuotteenne. Muuten käy noin, ja sitä kautta ne kyttää sitten toisten ostoksia ja päivityksiä.
Tee sinne facebookkiin keksityillä tiedoilla joku pilipalitili. Sillä noista selviää.
Vierailija kirjoitti:
Tulipa vapautunut olo kun deletöin whatsapp tilini. Seuraavaksi eroon koko älyluurista?
Joo, jos se vie aikaa niin paljon, ettei viitsi edes olennaisia asioita seurata, kuten tänään tämä:
https://www.vauva.fi/keskustelu/4007899/miamilainen-laakari-kuoli-koron…
Noku siinä on alumiiiniii 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
sfthsrthsrth kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin voi paeta? Vain 10-20% kavereista käyttää jotain Signalia tai Telegrammia joten jos lopettaa Whatsapin käytön, ei voi pitää yhteyttää kavereihin. Olen kokeillut ja korkeintaan viidesosa kavereista jossain telegrammissa, eli kelvoton. 99% käyttää whatsappia.
Ihmettelen myös mitä te lähettelette Whatsapissa jos noin kauheaa jos FB saa jotain tietoja?
Tämä on niin korkean älykkyyden argumentointia. Ei tarvi olla mitään lainvastaista, kun halua omia tietoja jollekkin serverille. Kuka hallitsee niitä tietoja 10v päästä?. Uusi stalin?.
Jotenkin taas kuulostaa siltä, että nähdään aivan hemmetisti vaivaa ja pelätään, ettei joku yksi oma pärstäkuva tai tyhjänpäiväinen viesti päätyisi jollekin serverille, jossa on miljardeittain jo muutakin vastaavaa dataa, eikä ketään edes kiinnosta.
Pim! Se miljardeittain dataa on just se mistä tässä pelissä on kyse. Se on sitä valuuttaa, ja me annetaan sitä ilmaiseksi...
Vierailija kirjoitti:
Se nyt on päivänselvää, ettei mikään Whatsapp tai Facebook ala kaivamaan puhelimestasi kaikki kuvia ja levittelemään niitä ympäriinsä. Nyt järki käteen. Jos se tekisikin jotain kuva-analyysiä niistä kuvista, niin käyttäjä ei tule sitä koskaan tietämään.
Minä näen melkein suurempana uhkana nimenomaan sen, että niistä kuvista tehtäisiin (tehdään) taustalla analyysiä käyttäjältä se salaten....
Mikä takaa ettei signal tee samoin?
Vierailija kirjoitti:
Noku siinä on alumiiiniii 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Eihän oo?
Mut liikasaanti siitä yhdestä aineesta tulee helposti, kun se on ulostuslääkettä, ja siksi vanhukset voi siihen kuolla: niillähän liikunta korvataan sellaisilla PEG-aineksilla. Ehkä kaikki eivät saa koskaan tietää sitä: laittakaa sinne ryhmiin tuo linkki.
sfthsrthsrth kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin voi paeta? Vain 10-20% kavereista käyttää jotain Signalia tai Telegrammia joten jos lopettaa Whatsapin käytön, ei voi pitää yhteyttää kavereihin. Olen kokeillut ja korkeintaan viidesosa kavereista jossain telegrammissa, eli kelvoton. 99% käyttää whatsappia.
Ihmettelen myös mitä te lähettelette Whatsapissa jos noin kauheaa jos FB saa jotain tietoja?
Tämä on niin korkean älykkyyden argumentointia. Ei tarvi olla mitään lainvastaista, kun halua omia tietoja jollekkin serverille. Kuka hallitsee niitä tietoja 10v päästä?. Uusi stalin?.
Niin, mutta toisaalta mistä me tiedämme, ostaako joku itäisen suurvallan bulvaanifirma nämä vaihtoehtoiset pikaviestimet x vuoden kuluttua, ja pistä kuvanne lataukseen ja omat seurantatöpselit linjolle?
Enpä ole huomannut omien Whatsapp-kontaktien kohdalla.
Todellisuudessa kaikki pysyvät Wa:ssa ihan kuten tähänkin asti, täällä vain täytyy päteä "ATK"-tiedoilla, kun kerran Ilta-paskassa oli klikkiotsikko =).
Juu juu, minä boikotoin sitä ja minä boikotoin tätä, höpöhöpö!
Secure-guru-agentti kirjoitti:
Todellisuudessa kaikki pysyvät Wa:ssa ihan kuten tähänkin asti, täällä vain täytyy päteä "ATK"-tiedoilla, kun kerran Ilta-paskassa oli klikkiotsikko =).
Juu juu, minä boikotoin sitä ja minä boikotoin tätä, höpöhöpö!
Latasin Signalin ja huomasin, että moni tekee kuten minä eli lataa Signalin, mutta pysyy toistaiseksi myös Wa:ssa...
Opiskelin jossakin vaiheessa paljon tekoälykursseja, kun oma pääaineeni kyllästytti. Ymmärsin, miten paljon algoritmeja voidaan käyttää päätöksentekoon. EU:ssa datan keruuta on sentään hieman rajoitettu, mutta ääritapauksessa Facebook-profiilisi voi joissakin maissa vaikuttaa lähitulevaisuudessa esimerkiksi siihen, millaisen koron saat asuntolainallesi. Pankin algoritmi seuloo julkiset tietosi ja pisteyttää sinut henkilönä, etkä koskaan saa tietää, mihin päätös perustuu, koska algoritmi on pankin liikesalaisuus.
Pian nuo kurssit käytyäni muutin Facebookista profiilikuvan koriste-esineeksi ja poistin kaikki kuvat ja seinällä olevat päivitykset, kaikki tykkäykset, kaikki profiilitiedot ym. Olen koko paikassa sen takia, että siellä on yksi hyvä kansainvälinen harrastusryhmä.
Olen ylipäätään huomannut, että ainakin omista kavereistani tuntuvat olevan yksityisyydestään tarkempia ne parikymppiset kuin kolmekymppiset ja vanhemmat. Monet, jotka päivittävät kaikki sijaintitiedot, tapahtumat ym Facebookiin, ovat juuri niitä vanhempia. Monien parikymppisten seinälle ei tule kuin synttärionnittelut kerran vuodessa. Toki voi olla, että nuorempi kansa on sitten enemmän Instagramin puolella.
tUTUSTUKAA MYÖS INSTAGRAMIN UUSIIN EHTOIHIN. nEKIN ON AIKA KOHTUUTTOMAT.
Vierailija kirjoitti:
minun ja miesystävän sexyt viestit ja kuvat päätyivät whatsapin kautta jonnekin kiinalaiselle serverille , joten silloin lähti whatsappi puhelimesta veke.
Alkaa tulla jo keksittyä juttua mukaan kuin trollaajilta.
En ole koskaan käyttänyt älypuhelinta. Mihin sitä tarvitaan? Internet-yhteys toimii tabletista (järkevän kokoinen tabletti, joka mahtuu helposti laukkuun) ja kotona voi hakata läppäriä ja pöytätietokonetta.
By the way, minulla on tuossa yksi tietokone, joka ei ole lainkaan kytkettynä nettiin.
Vierailija kirjoitti:
sfthsrthsrth kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olet niin älykäs, niin kerropa nyt, miten olet käytännössä kärsinyt tähän mennessä näistä sovelluksista kuten FB, WhatsApp ja muut vastaavat, jotka eivät ole 100% vain sinun hallinnassasi? Tai jos itse olet käyttänyt vain jotain muuta, niin kuinka lähipiirisi tai tuttusi ovat kärsineet?
Jotenkin taas kuulostaa siltä, että nähdään aivan hemmetisti vaivaa ja pelätään, ettei joku yksi oma pärstäkuva tai tyhjänpäiväinen viesti päätyisi jollekin serverille, jossa on miljardeittain jo muutakin vastaavaa dataa, eikä ketään edes kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
sfthsrthsrth kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olet niin älykäs, niin kerropa nyt, miten olet käytännössä kärsinyt tähän mennessä näistä sovelluksista kuten FB, WhatsApp ja muut vastaavat, jotka eivät ole 100% vain sinun hallinnassasi? Tai jos itse olet käyttänyt vain jotain muuta, niin kuinka lähipiirisi tai tuttusi ovat kärsineet?
Niin kuten sanoin kuka hallitsee tietojasi vaikkapa 10v päästä. On älykästä ajatella eteenpäin, eikä mennä massan mukana. Siinäpäs video mahdollisesta tulevaisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
PumtsiBumBum kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin latasin juuri Signalin. Suositus sille.
Kyllä on kiire jakaa omia tietojaan joka jalustalle yhtään ajattelematta Signalin toimivan samoin,keräten kaikki samat ja taatusti vielä enemmän tietoja sinusta ja leheisistäsi kaveripiirejä myöden. Tsekkailehan hieman Signalinkin omistussuhteita ja saatat yllättyä.
Voit aivan vapaasti käydä lukemassa jok'ikisen koodirivin täällä https://github.com/signalapp ja todeta itse, ettei signal kerää sinusta mitään ylimääräistä. Tallentaa lähetetyt viestit, joita ei voida toimittaa perille saajalle väliaikaisesti palvelimelle salattuna ja viestit poistetaan palvelimelta heti, kun ne on saatu toimitettua vastaanottajalle. Profiilisi tallennetaan palvelimelle myös, mutta tämäkin on salattu, eikä signalin henkilöstö näe sitä. Jos löydät lähdekoodista tietoturva-aukon tai salauksiin liittyvän virheen tai muuta, voit ilmoittaa siitä tuolla ja se korjataan.
En ymmärrä mikä tässä on niin hankalaa ymmärtää. Facebook ei todellakaan toimi whatsapin kanssa näin avoimesti. Ylipäätään se ei toimi minkään sovelluksensa kanssa avoimesti, mikä jo yksistään tekee toiminnasta kyseenalaista - vähintäänkin.
En alapeukuttanut, koska Signal todellakin toimii paremmin kuin Facebook WhatsAppin kanssa.
Siihen ei pelkkä lähdekoodin riitä, että varmistuttaisiin esim. GooglePlayssä olevasta versiosta vs lähdekoodi.. Eipä olisi ensimmäinen kerta, jos näin olisi käynnyt.
Tätä kuva-asiaa olen miettinyt, että mitenkähän sen laita on, sillä Instagramissa on täysin samat ehdot ja kyllähän siellä ihan normaalisti ammattivalokuvaajat ym jakavat töitään.
Mietityttää myös tuo väite, että voisi löytyä googlesta whatsappin kautta lähetetyt kuvat. Whatsapp kuitenkin itse toteaa:
"WhatsAppin täysi salaus on käytössä, kun lähetät viestin toiselle henkilölle WhatsApp Messengerillä. Täysi salaus varmistaa, että vain sinä ja henkilö, jonka kanssa keskustelet, voi lukea tai kuunnella lähettämääsi sisältöä - ei kukaan muu, ei edes WhatsApp. Tämä on täyden salauksen ansiota: viestisi lukitaan lukon avulla, ja vain vastaanottajalla ja sinulla itselläsi on avain, jolla tämän lukon voi avata ja lukea viestin. Kaikki tämä tapahtuu automaattisesti: sinun ei tarvitse kytkeä asetuksia päälle tai aloittaa salattua keskustelua erikseen."
Lisäksi:
"Täysin salatut viestit säilytetään laitteellasi, ei WhatsAppin palvelimilla, kun ne on toimitettu."
Yllä olevat lainaukset ovat siis suoraan WhatsAppin turvallisuussivulta:
https://www.whatsapp.com/security/
Lisäksi tämän päivän MTV:n uutinen:
"Suomalaisen taviskäyttäjän on turha menettää yöuniaan, vaikka Whatsapp-pikaviestipalvelu vaatii nyt hyväksymään uudet käyttöehdot, sanoo tietokirjailija ja tietotekniikka-asiantuntija Petteri Järvinen.
Muutokset eivät Euroopan alueella koske valtaosan käyttämää Whatsappia vaan vain Whatsapp Business -palvelua.
Facebookin edustajan mukaan uusille ehdoille vaaditaan kuitenkin kaikilta hyväksyntä.
– Kaikkien käyttäjien on hyväksyttävä palvelun uudet ehdot, jos he haluavat jatkaa Whatsappin käyttöä, Facebookin edustaja vahvistaa STT:lle sähköpostitse.
Järvisen mukaan sekä Whatsappin että Signalin tietoturva on teknisesti kunnossa."
Sen hän samalla toteaa, että toki siitä näkökulmasta on hyvä katsoa myös muita pikaviesti sovelluksia, ettei FB:n ns ylivalta säily/vahvistu, vaan pysyy jonkinlainen kilpailu.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nain-asiantuntija-suhtautuu-whatsap…