Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

WhatsApp-käyttäjien joukkopako alkoi

Elon Musk
08.01.2021 |

https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000007726825.html

Eikö helpompi olisi lopettaa Facebookin käyttö?

Kommentit (443)

Vierailija
281/443 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poimintoja Iltalehden suomennoksesta WhatsAppin uusista käyttöehdoista:

>Palvelujen käyttämiseksi ja tarjoamiseksi myönnät WhatsAppille maailmanlaajuisen, ei-yksinomaisen, rojaltivapaan, alilisensoitavan ja siirrettävän lisenssin käyttää, jäljentää, levittää, luoda johdannaisia teoksia, näyttää tietoja (mukaan lukien sisältö) jonka lataat, lähetät, tallennat, lähetät tai vastaanotat palveluissamme tai sen kautta.

>Osana Facebookia Whatsapp saa tietoa muilta Facebook-yrityksiltä sekä jakaa tietoja niiden kanssa.

-Eli jos esim. otat valokuvan ja lähetät sen Whataupilla tai Facebookilla kaverille siirtyy kuvan käyttöoikeudet näille yhtiöille.

Jep, tosi huono uutinen valokuvaajille.

Voisiko joku nyt tarkentaa, onko kyse AINOASTAAN valokuvista joita lähetät facen tai whatsupin kautta? Vai puhelimen KAIKISTA kuvista? Aika iso ero nimittäin.

Kaikista. Jos asennat Whatsappin puhelimeesi niin se kopio koko valokuva-arkistosi.

Lähdettä tälle? Ensimmäinen kerta kun kuulen tästä vaikka luin ne uudet käyttöehdot. Koskivat kuvia jotka lähetetään tai tallennetaan wa:n kautta.

Kai osaat lukea? Kun asennat WhatsAppin se vaatii luvan käyttää sijaintia, mikrofonia, kuvia ja ties mitä muuta. Ei kai se näitä lupia pyytäisi jos ei se niitä tietoja keräisi.

För helvete. Jos soitat WA:lla niin tottakai sen pitää saada yhteys mikkiin, jos jaat kuvia puhelimesta niin ei ne sinne Whatsappiin ilmesty ilman että sovellukset kommunikoi keskenään. Jos laitat pelkkiä viestejä, niin poista luvat. Ja tottakai jokainen firma kerää tietoja käyttäjistä. Sijainti kertoo esim. että vaikka Uzbekistanissa on käyttäjämäärä nousussa, ehkäpä käännetään tämä appi uzbekiksi. Ei se ole mitään salatiedettä.

BTW, tämäkin sivusto tietää mitä luultavimmin käyttöjärjestelmäsi, sijaintisi, sukupuolesi, ikäsi ja vaikka mitä muuta.

Vierailija
282/443 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Signaliin taidan siirtyä ja suositella tutuillekin. Hyvä juttu, että on vaihtoehto.

Vaihdoin itse signaaliin, olen tyytyväinen.

Toimii kuten whatsapp siis samat toiminnot löytyy, puhelut ja videopuhelut toimii.

Kutsu ystäviä linkillä olen lähettänyt vielä wappia käyttäville linkin ja hyvin on yhteystiedoista porukkaa liittynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/443 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin houkutellaan ihmiset tuohon Signal appiin kuten whatsappi teki. Sitten kun ihmiset tottuneet siihen eivätkä osaa elää ilman niin alkaa tietojen kalastelu ja rahastus. Luuletteko että tuo appi on sen kummoisempi ja että se on tehty vaan hyvää hyvyyttä ja ihmiset saisivat käyttää sitä ilmaiseksi. Mikään ei ole ilmaista.

Ihmiset työntää itse facebookkiin, instaan, snapsätteihin ja tiktokkeihin kaiken mahdollisen, koko elämä on kaikille tarjottimella ja nyt yhtäkkiä säikytään jotain whatsappia. 

Samaa mietin. Olihan wa:kin ensin parempi, kunnes myivät sen facelle. Nyt sitte npukkaavat muka uutta parempaa sovellusta, joka varmaan tarpeeksi käyttäjiä kerrytettyään myydään taas facelle :D

Mulle on se ja sama jos sos. mediaan työntämät tietoni ja kuvani leviäisivät sinne sun tänne, koska pystyn itse siihen vaikuttamaan olemalla laittamatta sinne mitään. Sen sijaan jos puhelintani vakoillaan, kulkemistani seurataan, minusta kerätään tietoja salaa, tai mitä tahansa muita tietoja joita en ole itse tiennyt antavani, eli puhluettelo tai kuvagalleriani ilman että niitä kuvia olen itse sovellukseen lisännyt, aletaan olla sellaisessa missä en halua olla mukana. 

Facen poistin pari vuotta sitten jo. Wa on käytössä kotona olevassa älypuhelimessa, jota käytän vain wa:han, eikä puhelimessa ole sim korttia vaan wa toimii kotiverkossa. Varsinaisena puhelimena minulla on nokialainen jossa ei ole nettimahdollisuutta eikä edes kameraa. Kalenterina minulla on paperikalenteri. Kamerana toimii kamera. Tämä käy minulle koska  en koe tarpeelliseksi kavereiden kanssa jatkuvaa tekemisissä oloa, saati kaiken jakamista yhtään kenellekään.

Vierailija
284/443 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo uutinen riitä suositukseksi miksi vaihtaa signaliin

https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000006425178.html

Eli eu-komissio suosittaa meppejä käyttämään signalia viestintään

Vierailija
285/443 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenellekään suomalaiselle käyttäjälle tullut kysymys näiden uusien ehtojen hyväksymisestä?

Vierailija
286/443 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta saa vielä foliota... alkakaahan vääntämään hattuja..

Vierailija
287/443 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenellekään suomalaiselle käyttäjälle tullut kysymys näiden uusien ehtojen hyväksymisestä?

on tullut, se on englanninkielinen ilmoitus pomppaa esiin kun avaat whatsapin, alareunassa on kaksi vaihtoehtoa en muista mitä siinä toisessa lukee ja toisessa lukee agree.

Vierailija
288/443 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Instagram? Pysyykö tili vielä "anonyymina" vai näkeekö omat yhteystiedot Instagram tilisi jotenkin?

Jossain vaiheessa luvattiin että Messengeristä pystyisi laittamaan viestejä Instagram directiin vaikka toinen ei messengeriä käyttäisikään, ja toisinpäin.

Vierailija
289/443 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

on tullut, se on englanninkielinen ilmoitus pomppaa esiin kun avaat whatsapin, alareunassa on kaksi vaihtoehtoa en muista mitä siinä toisessa lukee ja toisessa lukee agree.

Minulle ei ole (vielä) tullut. Jos tulee, niin se on bye bye whattsappi 🚫⚠️😈

Vierailija
290/443 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso tarkkaan ettet paina sitä agree eli hyväksy painiketta, se on siinä ilmoituksessa oikeassa alareunassa

Vierailija
291/443 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso tarkkaan ettet paina sitä agree eli hyväksy painiketta, se on siinä ilmoituksessa oikeassa alareunassa

Oliko se 8.2.2021 kun WhatsUp lopettaa toimintansa itsekseen jos et ole ehtoja hyväksynyt. Vapaaehtoinen tämä ei ole kun siihen asti.

Vierailija
292/443 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi uudet ehdot pitää hyväksyä, jos tämä ei koske EU-aluetta?

Vierailija
293/443 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko se 8.2.2021 kun WhatsUp lopettaa toimintansa itsekseen jos et ole ehtoja hyväksynyt. Vapaaehtoinen tämä ei ole kun siihen asti.

Juuri näin 8.2

Vierailija
294/443 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄ! Kyllä se vaikuttaa eu alueellakin.

Vierailija
295/443 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Miksi, jos ei koske meitä?

Vierailija
296/443 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄ! Kyllä se vaikuttaa eu alueellakin.

Niinpä. Olisi myös hauska tietää, mitä tämä "koskemattomuus" tarkoittaa, jos käy EU-alueen ulkopuolella vaikka lomamatkalla sitten kun korona ohi.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

”Whatsapp ei jaa Euroopan alueen Whatsapp-käyttäjän käyttäjätietoja Facebookin kanssa siinä tarkoituksessa, että Facebook käyttäisi tätä tietoa tuotteidemme tai mainostemme kehittämiseen”, tiedotteessa sanotaan.

Niin, MAINOSTARKOITUKSIIN. WA:n sivuilta voit käydä lukemassa EU ja ETA alueen uudet käytännöt. Aika selkeästi sieltä löytyy, että keräävät tietoja käyttäjästä, kuvista yms.

Tilanne on ikään kuin sellainen, että lapsi pyytää lupaa käydä vanhempien kukkarolla ja sanoo, ettei aio ottaa sieltä rahaa ostaakseen karkkia.

Vanhemmat antavat luvan.

Lapsi menee kukkarolle ja ottaa sieltä rahaa ostaakseen uuden lelun.

Lapsi ostaa uuden lelun. Rahaa jää yli siitä.

Lapsi ostaa sillä karkkia.

Vierailija
297/443 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kyseessä on kuzetusapp. Lataa nyt sinäkin.

Vierailija
298/443 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sanoi suomen whatsapin edustaja

Whatsapp ei jaa Euroopan alueen Whatsapp-käyttäjän käyttäjätietoja Facebookin kanssa siinä tarkoituksessa, että Facebook käyttäisi tätä tietoa tuotteidemme tai mainostemme kehittämiseen”, tiedotteessa sanotaan.

Käyttää sanamuotoa Siinä Tarkoituksessa!

Mutta ei kiellä etteikö tietoja käytetä, kyllä näillä on keinot kiertää eun lakeja

Vierailija
299/443 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka yleensä edes lataa puhelimeensa tuollaista paskaa??

Vierailija
300/443 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka yleensä edes lataa puhelimeensa tuollaista paskaa??

Viime vuonna whatsappilla oli kaksi miljardia käyttäjää. Eli muutama ihminen on saattanut ladata sen puhelimeensa.

Ajattelepa, whatsappilla on enemmän käyttäjiä kuin vauvapalstalla lukijoita - ja sinä olet tuossa jälkimmäisessä porukassa. Mitä se kertoo sinun elämäsi paskaisuudesta?