Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon lapsen saava OIKEASTI tarvitsee äitiys- ja imetysvaatteita?

Vierailija
07.01.2021 |

Mitkä hankinnat ovat välttämättömiä? Suosituksia parhaista vaatteista ja kaupoista?

Olen ihan pihalla :D. Kiitos avusta!

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kahdet äityshousut loppuraskautta varten ja yksi semmoinen puvuntakki juhlia varten.

Ei ollut imetysvaatteita eikä - liivejä. Jos menin jonnekin, pumppasin maitoa varalle pulloon. (Tai käytin vastiketta)

Vierailija
62/70 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat pakolliset oli:

- Äitiys t - paitoja 5

-äitiyshousuja 4 (2farkut, 2 collarit)

- äitiysmekko talveen + sukkikset

-äitiys kesähousuja 2

- äitiyskesämekko

-Äitiysuimapuku

- äitiyspitkähihainen

-imetysliivejä 5 kpl (etukäteenvaratut 2 jäi pieniksi synnytyksen jälkeen)

-Raskaustukivyö!

-tukisukat

-äitiyspikkareita 7

Omat ja miehen vaatteet mitä lisäksi käytin venyi piloille, paitsi auki käytetyt neuletakit.

Kengätkin oli pakko ostaa uudet kun jalka turposi. Vatsani oli tosi iso ja kipeä, jos sitä painoi joku vyörärönauha.

Mulla ei oo noin paljon vaatteita olemassa kaapissa edes normaalisti :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä raskaudessani ostin vain kahdet imetysliivit ja yhden t-paidan loppuraskaudessa, kun tuntui että kaikki soi päällä. Tuo paitakin oli kuitenkin ihan normiosastolta, mutta vain reilua kokoa minulle eli 38 tai 40, niin vatsa mahtui hyvin. Housuina mahtui kotona ihan normilökärit ja ihmisten ilmoilla juoksutrikoot pidemmän paidan kanssa.

Nyt toisessa raskaudessa ostin yhdet äitiysleggingsit ja äitiystalvitakin, mutta muuta en koe edelleenkään tarvitsevani. Normitalvitakkini meni edellisessä raskaudessa, mutta koska se oli jo valmiiksi 10 vuotta vanha ja untuvat kadonneet niin se päätyi roskiin ja joku talvitakki piti ostaa tänä vuonna, niin päädyin äitiystakkiin ja ensi vuonna pohdin sitten normitakkia.

Edellisessä raskaudessa kiloja tuli kaikkineen n. 25 kiloa ja tässä toisessa nyt menossa rv36 ja kiloja tullut 9. Ennen raskauksia painoni on ollut 47-49 kiloa. Minulla näin raskausaikana menee ihan normivaatteeni paidoissa yms. ja imetykseen en koe tarvitsevani mitään kovin ihmeellistä, vaan perus napilliset paidat käy ja topin helman voi nostaa vain ylös alkaessa imettämään.

Vierailija
64/70 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että tarkoitus olisi päästä mahdollisimman vähillä hankinnoilla ihan taloudellisista ja ekologisista syistä. Ei siis mitään ylimääräistä. Nettikirpparit kiinnostavat myös, mutta en ole varma, miten osaan ostaa oikean kokoista netistä, kun en tajua mikä kokoni on nyt kun kasvan koko ajan. Ja liivit yms. nyt haluaa varmasti ostaa uutena kuitenkin. Ap

Osta muutama äitiystoppi, jotka menee mahan kanssa nyt, myöhemmin imettäessä. Tuollainen pitkähelmainen toppi alle ja voit päällä käyttää niitä yläosia mitä sulla ennestään on ja maha pysyy piilossa. Jos et ole iso rintainen tuollainen toppi riittää korvaamaan rintsikat, koska siellä on sisällä tukea antava leveä kuminauha. Yhdet äitiyshousut voi hommata ihmisten ilmoilla liikkumiseen, kotona käy mitkä vaan mukavat, jotka ei paina mahaa. Esim trikoista ja collegeista voi kääriä vyötärön mahan alle, niin eivät paina eivätkä lökötä. Yksi oikea imetyspaita on myös ihan hyvä olla niihin tilanteisiin kun liikkuu vauvan kanssa kodin ulkopuolella.

Vierailija
65/70 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan sun nykyisestä vaatevarastosta ja tyylistä. Mulla on äitiysvaatevalikoima aikalailla ihan eri kuin normivaatevalikoima. Ei mulla vaan yllä ne t-paidat ja collegepaidat mahan yli, puoleen väliin jää. Kaunista. Inhoan myös jos alaosat on vähänkin epämukavat, joten normihousut ja legginsit ei käy. Nyt mulla taitaa olla ainakin neljät äitiyslegginsit ja useampi college/trikootunika. Osa tunikoista menee kyllä imetysaikanakin.

Ite muuten vihasin myös tavallisia paitoja imetysaikana. Hirveän vaivalloista. Lisäksi tykkään käyttää mekkoja /tunikoita ylipäätään paljon, joten niitä on vähän ikävä kiskoa korviin kotonakaan imetystä varten. Eli useita imetyspaitoja ja mekkoja löytyy, tavallisia eb käytä juuri ollenkaan imettäessäni. Ja nimenomaan luukkumallisia imetysvaatteita (suosikkini Boob), niitä ihmeellisiä tissinkaivelupaitoja ja ylenmääräisiä klipsuttimia inhosin isojen rintojen kanssa.

Imetysliivejä mulla on varmaan 4 pehmeät "yöliivit" ja 4 tukevat päiväliivit. Pesuvaraa on hyvä olla reilusti niin liiveissä kuin päällyvaatteissakin, koska hormonihiki, valuva maito ja vauvan mahdolliset puklut ja kakat...

Mut toki jokaisen rinnat on yksilölliset. Imetysliivejä kannattaa parit pehmeet ostaa ennen synnytystä, ja maidontulon tasaannuttua sit kattoo tarkemmin koon ja ostaa sen mukaan. Pari imetyspaitaa tms on hyvä olla valmiina, käytännössä sit näkee mistä tykkää ja paljonko tarvii. Ekassa raskaudessa taisin mennä rintojen kasvaessa niillä pehmeillä, venyvillä imetysliiveillä, seuraavissa sitten olen läpi raskauden voinut käyttää ensimmäisen lapsen aikaisia Imetysliivejä.

Vierailija
66/70 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin toimii imetyksessä perus toppi, jonka päällä perus paita. Nosta paita ylös ja toppia vedät vähän alas, eikä tarvitse olla maha paljaana.

Tämän itsekin kokenut helpoimmaksi ja kätevämmäksi kuin varsinaiset imetyspaidat. Raskausfarkut oli itselle tarpeen. Samoin ostin Sloggin toppimaisia liivejä, riittivät vallan hyvin. Imetin puolitoista vuotta. Siinäpä se, vähällä pärjää.

Vierailija
67/70 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ekologisuutta miettii, niin mikään ei ole (länsimaalaisen) lapsentekoa pahempaa.

https://yle.fi/uutiset/3-11501624

Vierailija
68/70 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin toimii imetyksessä perus toppi, jonka päällä perus paita. Nosta paita ylös ja toppia vedät vähän alas, eikä tarvitse olla maha paljaana.

Mä käytin myös tätä systeemiä, varsinaisia imetysvaatteita en imetysliivien lisäksi ostanut.

Vierailija
69/70 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdet kunnon rintsikat raskauden aikana ostin ja imetysaikana toiset. Myös muutamat sellaiset helpot rinnan yli vedettävät seamless rintsikat lisäksi imetyksen aikana.

Muita vaatteita ei ollut tarvis ostaa.

Vierailija
70/70 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin vain yhdet äitiyshousut ja pari halpaa "rintsikkatoppia". Muuten käytin omia vaatteitani.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme