Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon lapsen saava OIKEASTI tarvitsee äitiys- ja imetysvaatteita?

Vierailija
07.01.2021 |

Mitkä hankinnat ovat välttämättömiä? Suosituksia parhaista vaatteista ja kaupoista?

Olen ihan pihalla :D. Kiitos avusta!

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin H&M:ltä, en tiedä saako sieltä nykyään hyviä. Muutamat housut ja paitoja on hyvä olla. Imetysliivejä kannattaa ostaa muutamat.

Vierailija
2/70 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että tarkoitus olisi päästä mahdollisimman vähillä hankinnoilla ihan taloudellisista ja ekologisista syistä. Ei siis mitään ylimääräistä. Nettikirpparit kiinnostavat myös, mutta en ole varma, miten osaan ostaa oikean kokoista netistä, kun en tajua mikä kokoni on nyt kun kasvan koko ajan. Ja liivit yms. nyt haluaa varmasti ostaa uutena kuitenkin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin H&M:ltä, en tiedä saako sieltä nykyään hyviä. Muutamat housut ja paitoja on hyvä olla. Imetysliivejä kannattaa ostaa muutamat.

Kun ei mahdu enää normaaleihin liiveihinsä näin alkuraskaudessa, kannattaako nyt jo ostaa imetysliivit? Kuinkahan paljon sitä tässä vielä paisuu... Ap

Vierailija
4/70 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lainasin miehen vaatteita sitten kun omat verkkarit tms. eivät enää riittäneet. No, minulla oli niin pieni maha että synnärilläkin siitä lääkärit huomauttelivat. Joten etukäteen ei voi tietää mitä tarvitsee.

Vierailija
5/70 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei mahdu enää normaaleihin liiveihinsä näin alkuraskaudessa, kannattaako nyt jo ostaa imetysliivit? Kuinkahan paljon sitä tässä vielä paisuu... Ap

Itse ostin loppuraskaudesta yhdet imetysliivit eikä ne riittäneet mihinkään. Niitä tarvitsi öisinkin kun maito tahri muuten joka paikan.

Harmitti joutua niin pian liiviostoksille synnytyksen jälkeen. Minusta loppuraskaus oli hyvä ajankohta ostaa imetysliivit.

Vierailija
6/70 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin loppuraskaudesta yhdet imetysliivit eikä ne riittäneet mihinkään. Niitä tarvitsi öisinkin kun maito tahri muuten joka paikan.

Harmitti joutua niin pian liiviostoksille synnytyksen jälkeen. Minusta loppuraskaus oli hyvä ajankohta ostaa imetysliivit.

Koon puolesta siis riitti, mutta yhdet ei riittäneet määrän puolesta. Niitä kun pitäisi pestäkin.

Vierailija
7/70 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pärjäsin kaksilla hyvillä imetysliiveillä (toinen käytössä, toinen pesussa) ja huivilla. Eli normi syväuurteinen toppi ja löysä paita tai neuletakki, tarvittaessa huivi eteen.

Imetysliivit ostin vasta maidonnousun jälkeen. Siihen asti menkn urheiluliiveillä.

Vierailija
8/70 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona voi imettää missä vaatteissa vaan, paitsi ehkä pitkä yöpaita voi olla hankala, jos siinä ei ole suurta kaula-aukkoa. Mutta kyllä ihmisten ilmoille on kiva laittaa joku imetysvaate, missä imetyksen voi hoitaa helpommin. Jos ei aina halua olla samoissa vaatteissa, niin on niitä hyvä jonkin verran olla. Edes sen verran, että on jotain päällepantavaa kun osa on pyykissä.

Vierailija
9/70 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että tarkoitus olisi päästä mahdollisimman vähillä hankinnoilla ihan taloudellisista ja ekologisista syistä. Ei siis mitään ylimääräistä. Nettikirpparit kiinnostavat myös, mutta en ole varma, miten osaan ostaa oikean kokoista netistä, kun en tajua mikä kokoni on nyt kun kasvan koko ajan. Ja liivit yms. nyt haluaa varmasti ostaa uutena kuitenkin. Ap

Äitiysvaatteet on väljiä. Jos käytät tiettyä kokoa normaalisti, äitiysvaatteessa käytät samaa kokoa. Helppo yhdistelmä varmaan on leggingsit ja kiva yläosa, itse tykkäsin kyllä normaaleista housuista. Niitä saa edullisesti kyllä ja paljon mukavammat kuin jotkut tavalliset farkut.

Vierailija
10/70 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana voi käyttää myös ihan perus vaatetta eli kannattaa kysellä vaikka tutuilta tai hakea nettikirppareiden annetaan osastolta.

Imetysliivit ja paita kannattaa hommata ainakin parit että saa pestä välillä. Nää on kätevät jos joutuu imettämään julkisesti niin ei tarvitse kiskoa paitaa kainaloihin.

Liivinsuojia useammat, nää osaa jokainen ommella vaikka itse.

Vierailija
11/70 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona voi imettää missä vaatteissa vaan, paitsi ehkä pitkä yöpaita voi olla hankala, jos siinä ei ole suurta kaula-aukkoa. Mutta kyllä ihmisten ilmoille on kiva laittaa joku imetysvaate, missä imetyksen voi hoitaa helpommin. Jos ei aina halua olla samoissa vaatteissa, niin on niitä hyvä jonkin verran olla. Edes sen verran, että on jotain päällepantavaa kun osa on pyykissä.

Mä kyllä tykkäsin imetyspaidoista kotonakin. Ei ole kiva olla kotonakaan napa paljaana ja mukavampi se imetyspaita on vauvallekin.

Vierailija
12/70 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäsin imetyspaidoista. Ne on niin käteviä. Ja käytän kyllä edelleen, vaikken imetäkään. En jaksais millään huivilla alkaa puljaamaan ja eikö se ole vauvallekin epämiellyttävämpää?

Vierailija
13/70 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin imetysliivit loppuraskauden aikana vaikka liivikaupan myyjä suositteli, että ehkä mieluummin synnytyksen jälkeen. Kauppareissu siihen aikaan ei houkutellut, mutta olisi kannattanut. Rinnat paisui monta kokoa sairaalassa ja liivit oli auttamatta pienet. Ostin sitten sellaiset halpikset, mutta ne oli niin lörpsyt, että hakaset oli niskassa.

Imettäessä maito valuu ja hiki virtaa, joten puhdasta haluaa päälle päivittäin.

Itse kuvittelin ostavani raskausajaksi vaatteet niin, että niitä voi pitää synnytyksen jälkeen. Kaverit valaisivat, että lapsen synnyttyä raskausajan vaatteita ei halua vilkaistakaan. Loppujen lopuksi ostin vain äitiysfarkut, joita käytin joka päivä. Puserona pidin miehelle tekemääni collegepuseroa ja t-paitoja eli vähillä vaatehankinnoilla pärjäsin.

Vierailija
14/70 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pärjäsin kaksilla hyvillä imetysliiveillä (toinen käytössä, toinen pesussa) ja huivilla. Eli normi syväuurteinen toppi ja löysä paita tai neuletakki, tarvittaessa huivi eteen.

Imetysliivit ostin vasta maidonnousun jälkeen. Siihen asti menkn urheiluliiveillä.

Sama linja. Olen ollut kolme kertaa raskaana ja imettänyt pitkään. Esikoisen kohdalla ostin pari imetyspaitaa, mutta olivat tosi kummia ja kömpelöitä. Ei yhtään omaa tyyliä. Ohut poncho oli kätevä kauppareissuilla ja tuo mainittu huivi. Tosin ei sitä paljasta ihoa jäänyt peitettäväksi tuolla mainitulla toppi + löysä yläosa yhdistelmällä.

Raskauden aikana ja sen jälkeen suosin kietaisumekkoja ja -paitoja. Housuina legginsejä, jotka pystyi taittamaan mahan alle.

Vierailija
15/70 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taisi olla molemmissa raskauksissa kahdet äitiysfarkut, pari imetys-/äitiyspaitaa, ja pari tunikaa/mekkoa. Varsinaisia äitiysvaatteita oli siis aika vähän. Imetysliivejä oli varmaan viidet. Ostin raskausaikana jotain väljempiä neuletakkeja/mekkoja, mutta ihan normaalista mallistosta, ja niitä olen käyttänyt myöhemminkin.

Vierailija
16/70 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä miten pukeudut normaalisti ja miten haluat pukeutua raskaana. Itse käytän normaalistikin aika rentoja vaatteita, shortseja, legginsejä yms löysiä tai venyviä housuja sekä t-paitoja, neuletakkeja yms löysiä paitoja. Raskausaikana hankin kahdet imetysliivit ja yhdet ns paremmat housut "hienompia" tilaisuuksia varten, muutoin pärjäsin entisillä vaatteilla. Ne olivat vain tiukempia kuin normaalisti.

Jos käytät aina farkkuja tms joustamattomia vaatteita, silloin joudut ostamaan äitiysfarkkuja, jotta maha mahtuu. Sama koskee paitapuseroita.

Vierailija
17/70 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen imetysliivejä? Rinta vain pois liivistä ja imettämään.

Vierailija
18/70 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kahdet imetysliivit ostettuna. Ja yhdet äitiysjoggersit. Muuten oon menny omilla normaaleilla vaatteilla. Toki kaikkiin en mahdu enää ja rintsikoita oon ostanu sitä mukaan muutamat ku jää pieneksi. Ei oo ollu tarvetta.

La on kuin viimeinen päivä.

Vierailija
19/70 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sen nyt huomaa, kun ei mahdu enää entisiin vaatteisiin. Kokeile odottaa kaksosia.

Vierailija
20/70 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen imetysliivejä? Rinta vain pois liivistä ja imettämään.

Itse en pystynyt käyttämään normi liivejä ollenkaan, sillä niissä maito pakkaantui rinnoissa ihme paikkoihin ja tuli rintatulehdus. Saumattomat, joustavat mutta tukevat liivit parhaat (lue kalliit), sillä rintojen koko vaihteli hurjasti päivän mittaan. Täyteen pakkautuneina rinnat olivat useamman kuppikoon suuremmat kuin tyhjinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän