Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä suolainen piiras? Teettekö valmiiseen voitaikinaan?

Vierailija
07.01.2021 |

Itse en ole kova leipomaan mutta vieraita tulossa ja ajattelin suolaisen piiraan tehdä. Tarjoan kahvin/valkoviinin kera.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistaikinoista on paras Myllyn Parhaan ruistaikina, vehnäpohjissa maistuu margariini liiaksi. Pohjan voi kyllä tehdä hätätapauksissa vanhasta leivästäkin. Pieniin leipäpaloihin munaa ja tilkka maitoa ja hetken paisto ennen täytteiden lisäämistä.

Vierailija
22/31 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totttakai. Se pohjahan on vain ikääänkuin jokin tarjotin sille piiraaan sisällölle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tää valmis pohja kaupasta -juttu on. Piirakkapohjan teko on maailman helpoin homma. 100g voita, 2 rkl vettä ja 3 dl ihan mitä vaan jauhoja, ripaus suolaa. Pohjan tekoon menee pari minuuttia ja on tosi halpa.

Se on sama juttu kuin kaupasta löytyvä valmis sipulisilppu. Typerä idea, mutta silläkin on käyttäjäkuntansa.

Piirakkapohja on yksi ostettu tuote, itsetehty pohja on kaksi ostettavaa tuotetta.

Vierailija
24/31 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät pellille leivinpeparin päälle kinkkusuikaleita, papikapaloja ja aurajuustoa ja kaadat pannukakkutaikinan päälle. Paistat uunissa kypsäksi.

Vierailija
25/31 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totttakai. Se pohjahan on vain ikääänkuin jokin tarjotin sille piiraaan sisällölle.

Ei vaaan. Yleensäkkin miksi pohjasta on hyvä tehdä ohut on syyy siinä että ne kotiuunit tuppavat olemaaan niin pskoja ja epätasalämmittäviä etttä ne ei kykenen kovin paksua taikinaa tasaisesti lämmittämäään. SIinä käy usei niin että joko pääälipuoli kärähtää tai sisältää tuppaa jäämäään raa aksi.

Vierailija
26/31 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapiirakka lehtitaikinaan ilman riisiä.

Vierailija
27/31 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitaikina on hyvä klassinen varma tarjottava.

Pitääkö paistaa vai tarjotaanko ihan sellaisenaan?

Vierailija
28/31 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kerran valmistaikinaa kun sisko kehui, että hyvää on.

Jäi syömättä.

Vierailija
29/31 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen joskus sellaista "terveellistä" piirakkaa (ei ehkä juhliin sopiva, mutta lounaana salaatin kanssa ja eväänä ihan hyvä), että pohjan teen porkkaraasteesta, kaurahiutaleista ja leseistä, siihen jauhoja ja leivinjauhetta reilusti (suolaa vähän) sekä rasvaksi oliiviöljyä. Jätän taikinan aika läysäksi ja se on hyvä esipaistaa 10 minuuttia, ettei täyte vetytä sitä.

Täytteeksi sitten jotain kasvista ja ehkä kanaa tai tonnikalaa, sipulia, valkosipulia, ja mitä sopivaa nyt sattuu olemaan, ja mausteita reilusti. Täyte saa olla aika tiukka. eli vähän nestettä ja muutama kananmuna. Juustoa halutesssa pinnalle.

Vierailija
30/31 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kerran valmistaikinaa kun sisko kehui, että hyvää on.

Jäi syömättä.

Siihen kannattaa laittaa joku täyte. Pelkkä pohja ei ole niin hyvää. Tai ainakin kannattaa paistaa se.

Ja mä olen kyllä oikeasti sitä mieltä, että jos täytteet on hyvät niin ei sillä pohjalla ole juurikaan väliä.

Itse käytän välillä valmiita pohjia ja välillä teen itse. Molemmat toimivat ja jos täyte on hyvä niin se häviää parempiin suihin, oli se pohja sitten valmispohja tai itse tehty.

Jos sulla sitten oli täyte niin ehkä se ei ollut niin hyvä.

Vierailija
31/31 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kinkku-juusto-paprika on yks mun suosikki. Vähän tietty sipulia myös.

Tämä. Ja viimeksi laitoin muna-kerman sijaan muna-cream fraichen piiraan päälle ja hieman juustoraastetta. Tosi hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan