Kuinka usein sulla on pyykkikori ihan typötyhjä? Ei mitään erikoispesua odottavaa perintöpöytäliinaa, ei mitään?
Mä sain sen tyhjäksi nyt juuri - varmaan vuosien jälkeen.
Kommentit (44)
Ei ikinä. Ehkä just ja just muutossa.
Kerran viikossa. Lauantai on pyykkipäivä ja silloin kori tyhjenee.
Odotan pyykkikorin täyttymistä n. 3 päivää. 2 aikuista taloudessa.
Ei koskaan, mutta se ei haittaa. Mikään pyykki ei odottele korissa yli viikkoa. Korissa siis saattaa olla punaisia vaatteita, jos niitä ei ole muutamaan päivään pesty. Tai valkoisia. Tai mustia. Pesen täysiä koneellisia, joten en ala paria punaista sukkaa pesemään, vaan ne odottelevat jokusen päivän muuta punaista 60 asteen pyykkiä.
Eipä juuri koskaan. En kyllä oikein tiedä miksi edes pitäisi? Harvoin mikään kovin kauaa ehtii lojua likaisena, ne erikoispöytäliinat pesen pois täyttämästä koria aika pian, mutta kyllä sinne yleensä joku taaperon likaantunut paita tai sohvan välistä löytynyt sukkapari ilmaantuu ennen kuin on saanut kaikki pestyä. Tykkään myös lajitella pyykit ja pestä vain täysiä koneellisia, harvoin on niin että kaiken värisiä tulisi just se koneellinen yhtä aikaa.
Ei koskaan. Mun kone on vähän epäkunnossa, ja joudun taistelemaan sen kanssa että poistaa vedet, laskemaan ja nostamaan poistoletkua ja välillä käymään ohjelman uudestaan läpi. En jaksa kovin usein.
Todella harvoin. Minulla on hyvin vähän vaaleita/valkoisia vaatteita, joten ne jäävät aina korin pohjalle odottelemaan pesua. Ei viitsi pyörittää vain paria vaatekappaletta erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Viikon välein. Pyykit pestään taloyhtiön pyykkituvassa kerran viikossa. Mä ja mies pestään vuoroviikoin. So simple.
Miksi teille ei tule erikoispwaua vaativia.
Erikoiaväreja, villaa, silkkiä, herkkä piysipöyyäliina tms.
Kerran viikkoon ihan tyhjä. Pesen kaikki mahdolliset erillään, mustat , tummat , punaiset, vaaleat, valkoiset, pyyhkeet, alusvaatteet, sukat, silkit, paidat , lakanat . Vaikka vain yhden paidan kerrallaan. Mutta en halua pilata vaatteita ja alushousut ja pyyhe samassa koneessa on mahdottomuus. Eli kone pyörii alituiseen.
Ei ikina ikina ikina. Ei muutossa, ei lude epailyssa kun pesin kodin kaikki tekstiilit lattiasta kattoon. Ei koskaan! Paljon erikoispyykkia. Ei viitsi laittaa yhta vaatetta rumpuun. Joten pohjalla on aina jotain.
Mutta vaikka pyykkaisin Ihan kaiken niin sehan on hetki kun on vahintaan sukat ja poksyt taas pohjalla.
Onneksi on kunnollinen kodinhoitohuone jossa pyykit sailyy:D
Kerran viikossa. Tänään pesin ja nyt se on tyhjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viikon välein. Pyykit pestään taloyhtiön pyykkituvassa kerran viikossa. Mä ja mies pestään vuoroviikoin. So simple.
Miksi teille ei tule erikoispwaua vaativia.
Erikoiaväreja, villaa, silkkiä, herkkä piysipöyyäliina tms.
En oo toi sama. En omista kuin pari valkoista/vaaleaa vaatetta eikä yksikään arkikäytön vaate vaadi mitään erikoispesua. Kaikki pyykkini voin pestä samassa koneellisessa.
Vähintään kerran viikossa. 2 lasta + 2 aikuista. Lauantaisin pesen kaikki. Yleensä 60c tummat, 30-40c tummat. Vaaleat, siniset, punaiset erikseen. Lakana/pyyhe 60c, mahdolliset työ- ja ulkovaatteet ja villat erikseen. 8kg mielen kone, ei kuivausrumpua.
Mulla on useampi pienehkö pyykkikori, joihin lajittelen pyykit suoraan. Pesen aina koneellisen, kun kori on täynnä (tai vaikkei olisikaan, jos niille vaatteille olisi jo käyttöä). Kaikki tyhjenevät vuorollaan, mutta koska en pese kovin montaa koneellista peräkkäin yleensä, vaan mieluummin koneellisen tai pari per päivä, niin tuskin koskaan on sitä tilannetta, että kaikki korit olisivat yhtä aikaa tyhjiä. Tämä siis kirjaimellinen vastaus ap:n kysymykseen. Jos sen sijaan vastaan siihen, mitä ap varsinaisesti tarkoittaa, niin ei ole pyykkejä, jotka olisivat iät ajat jo odotelleet pesua.
Kerran kuussa. Varaan pesutuvasta parin tunnin vuoron kahden viikon välein, ja joka kerraksi ei ole vaaleita pyykkejä täyttä koneellista joten ne siirtyvät seuraavaan pesutupavuoroon.
Kerran parissa viikossa. Iso kone jonne mahtuu läjäpäin ja asun yksin joten pyykkiä ei superpaljoa tule.
Puoliso hoitaa pyykit, joten en tiedä varmaksi, mutta uskoisin että aina siellä on jotain pestävää.
Ei ikinä. 4 lasta ja 2 aikuista.