Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Whatsapin uhkavaatimus: Anna meidän urkkia kaikki tiedot kännykästäsi tai suljemme numerosi 8. helmikuuta!!

Vierailija
07.01.2021 |

Tuollaisen pitäisi olla laitonta prkl!!!!

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös Instagramilla ole ihan sama tilanne nyt tulossa? Taisi olla oikeus käyttää myös puhelimen kameroita.

Eli mitä? Miten? Mitä tarkoittaa käytännössä?

Vierailija
82/99 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insta on myös Facebookin omistuksessa eli tietoja siirretään näiden välillä ja myydään myös ulkopuolisille.

Instassa muistaakseni oli käyttöehdoissa tekijänoikeuksien luovuttaminen palvelulle eli mitä tahansa käyttäjän lataamaa kuvaa voidaan käyttää kaupallisesti ilman sen kummempaa sopimusta.

Kerättyjä tietoja käytetään pääasiassa mainostamiseen ja mahdollisesti kiinnostavan sisällön näyttämiseen. Toki kun tietoja myydään ulos on mahdotonta sanoa mitä ko. tiedolla tehdään.

Muistettava on ettei suurella osalla ole salattavaa niin kauan kuin tietojen haltija on hyvällä asialla. Jos kysytään kiinalaisilta, turkkilaisilta tai venäläisiltä mielipidettä siitä että hallinto tietää kaiken, saattaa vastaus olla erilainen kuin länsimaissa.

Eri Appien lupapyynnöt (kamera, sijainti) riippuvat siitä mitä apin on tarkoitus tehdä ja siitä miten toiminnot on jaoteltu käyttöjärjestelmässä.

Esimerkki: koronavilkku pyytää pääsyn sijaintitietoihin vaikkei se käytä sijaintia. Bluetooth on vain Androidissa niputettu sijainnin alle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös Instagramilla ole ihan sama tilanne nyt tulossa? Taisi olla oikeus käyttää myös puhelimen kameroita.

Eli mitä? Miten? Mitä tarkoittaa käytännössä?

Vakoilla kameroista salaa kaksoisleukaasi tai kun vaihdat vaatteita puhelimen vieressä?

Vierailija
84/99 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö se whatsapp-tili poistaa jotenkin erikseen, vai riittääkö pelkkä sovelluksen poistaminen ja ettei koskaan enää ikinä lataa kyseistä sovellusta?

Vierailija
85/99 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

keräävät dataa köyhästä suomalaisesta amerikkaan 

Ja mihinkäs ne signaalin käyttäjän tiedot menekään?

Vierailija
86/99 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan eivät mihinkään rikollisiin tarkoituksiin käytä niin ihan sama minulle.

Sun kuvas voidaan julkaista vaikka Facebookin mainoksessa. Etkä voi edes vaatia rahaa siitä. Sulta ei tarvitse edes kysyä lupaa.

Niinhän se on ollut tähänkin asti.

Vierailija
87/99 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riitti, aion poistaa facen ja whatsapin käytöstä kokonaan. Latasin signalin kuten moni muukin kaveri jo.

Hullua miten moni ei tajua mihin suostuu. Teillä on varmaan whatsapissa myönnetty oikeus kuviin, tajuatteko että se tarkoittaa ihan kaikkia kuvia mitä teillä on puhelimessa? Periaatteessa wa voi siis käyttää myös kameraa ja mikkiä.

Myös tekstin sisältöä tutkitaan, vihapuhe, rasismi yms.

Whatsap, Messenger, face, insta plus koko puhelimen sisältö kattaa aika ison osan ihmisen tiedoista.

Moni ajattelee että siinäpähän, ei mun elämässä ole mitään salattavaa. Huolestuttava suunta kaikenkaikkiaan ettei ihmiset koe että yksityisyyttä on varjeltava. Wa tallentaa palvelimelle kaiken, myy ja käyttää niitä eri tarkoituksiin. Ihan ne sun parhaan ystävän kanssa käydyt henk koht keskustelutkin.

Vierailija
88/99 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teitä Facebookin tai Instragramin käyttäjiä pelota mitä kaikkea teistä on jo levitetty maailmalle? Kuvat kertovat monesti enemmän kuin tuhat sanaa.

Vierailija
89/99 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kaverini ei ole antanut oikeutta lähettää puhelinnumeroaan Whatsappille?

Tietosuojavaltuutettu taas nukkuu.

Vierailija
90/99 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teitä Facebookin tai Instragramin käyttäjiä pelota mitä kaikkea teistä on jo levitetty maailmalle? Kuvat kertovat monesti enemmän kuin tuhat sanaa.

Kyllä tämä on ainakin itselläni mielessä, kun käytän Instagramia. Face-profiilia ei ole ollut enää 10 vuoteen. Instassa en jaa henkilökohtaisia asioita, vaan käytän sitä lähinnä jakaakseni harrastukseeni liittyviä kuvia ja joskus maisemakuvia. Olen tykännyt Instasta todella paljon juuri siksi, että siellä on paljon porukkaa, joilla on sama harrastus, kun niitä ei minulla "oikeassa" elämässä ole yhtään. Harmittaa, jos siitä joutuisin luopumaan.

Vierailija
91/99 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

F-secure ilmoittaa että whattsapilla on 59 eri käyttöoikeutta. Ja lisää tulee helmikuun alussa.

Turvallisuusuhkia 3 palluraa. Monella muulla sovelluksella 1 palluraa. Siis securen ilmoituksissa. 3=korkein turvallisuusuhka.

F-secure suosittelee poistamaan sovelluksen.

Vierailija
92/99 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelin haluaa googletilin, jotkut win ohjelmat mikrosofttilin, joku sitä toinen tätä... Ei kai kukaan kirjaudu niihin omilla oikeilla tiedoillaan? Kaikkialle valehdellaan, mihin vain vähänkin voi. Siinähän sitten yhdistelevät sirpaleista ja miettii onko toi nyt minna vai matti ja onko se 20v vai 102v, iltalehti on pitkään tarjonnut mulle sijainniksi oulua, noin 600km pieleen ;)

Nimesi, osoitteesi ja numerosi löytynee myös kavereittesikin puhelimista. Siksi tarvitaan lupa tutkia puhelinta kunnolla, jotta voidaan karsia väärin annetut nimet/yhteystiedot. Laita vaan että olet minna, mutta jos kaveriesi puhelimissa olet matti, niin?

Vierailija
93/99 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä tuo tarkoittaa tarkemmin kohdennettua mainontaa. Minulla on Fb-tili, ja en ole sinne yhtään viestiä vielä itse kirjoittanut. Avasin sen vain seuratakseni yhtä harrastusryhmää. Viime aikoina kuitenkin sinnekin on tullut mainoksia tuoteryhmästä, joita olen katsellut netissä. Samaten salaamani asuinpaikkakunta näkyy käyneen julkiseksi mainosten perusteella. Minulla ei ole Whats uppia, ei ole koskaan ollut. Onneksi myöskään kuvia itsestäni en ole koskaan julkaissut missään sähköisessä mediassa.

Yhdessä selaimessani on mainosten kielto-ohjelma päällä. Sen käyttäminen kyllä aiheuttaa jonkun verran työtä, kun kaikki mitä haluaa katsoa, pitää sitten hyväksyä erikseen.  Edes ilalehden videoita ei voi katsoa, koska niissäkin on mainos alussa.

Olen yrittänyt olla tarkkana, kun tulee MS:n päivityksiä, niin joka kerran pitää erikseen kieltää, ettei tietojani saa yhdistää toiseen selaimeen ja puhelimeen. (se kun kuulema olisi niin kätevää).

Ja ihan tavallinen ihminen olen, ei minulla ole mitään ihmeellistä poliittista tai muutakaan agendaa, jota pitäisi salailla. Mutta silti tuntuu aika pelottavalle nämä uudistukset.

Toisaalta ikävää elämää nytkin korona-aikaan viettäisin, jos ei  näitä meidoita olisi ja olisi pelkän televisioviihteen varassa.

Vierailija
94/99 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon kansalainen kirjoitti:

Siinähän urkkivat. Minulla ei ole mitään salattavaa.

Ok. Laitapa tänne kaikki sinun lääkärien raportit omakannasta.

Miten meni niinku noin omasta mielestä?

Ihan hyvin voin laittaa, jos minun satunnaiset lääkärikäynnit ja rintasyöpä ja sen hoidot jotakuta kiinnostaisi.

Mulle ei ole koskaan tapahtunut mitään hävettävää ja jos onkin, olen jo kertonut ne jutut kaikille, joita ne on mahd. kiinnostaneet.huoh.😅

Vierailija
95/99 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdessä oli jo uutinen että whatsapista on joukkopako, singnal on nyt se juttu mihin ihmiset siirtyy. Näin tein jo itsekkin.

Olkaa varovaisia mihin annatte luvan, tuo että siinäpähän kyttäävät jos mun elämä kiinnostaa-ajattelu on hullua, seuraavaksi annatte varmaan luvan livekameraan joka kuvaa teitä 24/7?

Vierailija
96/99 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitatko tänne vaikka verkkopankkitunnuksesi ja salasanan ja seuraavan turvakoodin?

Eihän sinulla ollut MITÄÄN salattavaa...

Vierailija
97/99 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Laitapa tänne kaikki sinun lääkärien raportit omakannasta.

Miten meni niinku noin omasta mielestä?

Puhelimessako sinulla on omakanta? Ei silti, voin minä täällä sairauteni ja lääkkeeni kertoa. Ketään tuskin kiinnostaa unettomuuteni tai selkäsärkyni.

😂😂😂

Vierailija
98/99 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaah. Ei tuo mitään uutta ole. Kaikki mitä netissä teet, jää nettiin. Onko joku tosiaan niin tyhmä vieläkin, että on luullut pysyvänsä jotenkin piilossa?

Vierailija
99/99 |
08.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä latasin Telegrammin