12v lapsi kuulee ja näkee harhoja
Lapseni kertoi, että on lähikuukausien aikana alkanut kuulemaan puhetta sekä näkemään ”varjoja”. Otanko yhteyttä psykiatriin?
Kommentit (178)
Sano lapsellesi että Taivaan Isä pitää huolta omistaan, sano lapsellesi että uskoo Jeesukseen, Jeesus on kaikkivaltias Jumala joka pitää huolen omistaan, Raamatussa on noin 365 sanottu älä pelkää.
Jumalan omat ei tarvi pelätä mitään, oli se sitten psyykkistä tai henkimaailman juttuja
Karmeus sinulle jos estät lastasi turvautumasta Jumalaan
It’s all fun and games until someone falls in love
Vierailija kirjoitti:
Onko lapsi trans? Niillä yleisiä nämä harhat ja muu sekoilu
Ei ole
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi tarvitsee bentsolääkityksen ahdistukseen. Sen jälkeen voikin jo koittaa Leponexiä piikillä peppuun
Voisiko nyt lopettaa tämän epäasiallisen postailun. T. psykoterapeutti
Tottahan tuo oli, niille joille lääkkeet ei toimi tai eivät ota laitetaan injektiona.
Epäasiallista on huudella asioista, joista selvästikin tietää hyivn vähän. Jos tietäisit(te?), niin tietäisitte myös esim. sen, että Leponexia ei ole injektiomuodossa olemassakaan.
Juuri näin. Ja Leponex eli klotsapiini on nykyään viimeisimpien hoitovaihtoehtojen joukossa sen toksisuuden takia (granulosytopenia). Hyvä lääke jos mikään muu ei tehoa, mutta ei tod lapselle sopiva😊 Tämä palsta on ikävä, kun ei haluta olla avuksi.
Olen Leponex lääkityksellä vaikka olen 15...
Vierailija kirjoitti:
Minun lapsellani on aina ollut isosisko, vaikka isällään on vain yksi lapsi ja minäkin olen vain kerran synnyttänyt, tämän ainokaiseni. Lapsi näkee ja kuulee ja juttelee ja leikkii tämän siskonsa kanssa. En ole koskaan ajatellut, että kyse olisi jostain vakavasta.
Minkä ikäinen lapsesi on?
Kuulostaa provolta. On käyty EEG: ssä, mutta ei ole lähdetty selvittelemään psyk. puolella?
Millainen ihminen tekee tälläisiä aloituksia?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa provolta. On käyty EEG: ssä, mutta ei ole lähdetty selvittelemään psyk. puolella?
Millainen ihminen tekee tälläisiä aloituksia?
Epilepsiaa tutkittiin muista syistä.
En ole provo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa yhteyttä.
Määräävätkö lääkityksen? En haluaisi noin nuorelle psyykelääkitystä.
En halua lapselleni lääkkeitä -provo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole provo vaan psyykenlääkkeet kutistavat aivoja.
-AP
Se on ihan totta, että psyykelääkkeissä voi olla vakaviakin haittavaikutuksia. Esimerkiksi kehon rasvaprofiili muuttuu joistain lääkkeistä ja ne voi lisätä sydän- ja verisuonitautien riskiä. MUTTA jos lääkkeelle on tarvetta, niin se voi todellakin pelastaa elämän. Käytännössä sopivaa rajaa haetaan potilaan kanssa. Kuinka paljon oireita sietää ja kuinka paljon haittavaikutuksia. Tasapainon hakemista.
Onko Ap jo hakenut lääkäriltä lapselleen aikaa?
Kirjoitin tänne aiemmin lapsestani jolle hain apua. Hänelle näköjään kouluun paluu loman jälkeen nyt triggeröi harhoja. Syysloman jälkeen tuli paha vaihe jonka johdosta hakeuduttiin hoitoon. Eilen alkoi taas koulu ja lapsella oli illalla pelkotiloja ja näköharhoja (kasvoja). Kaikki oli ollut kuitenkin hyvin koulussa, oli kiva nähdä kavereita, kukaan ei ollut ilkeä, opekin oli ollut ihan kiva (paitsi yksi oli ollut vihainen mutta ei hänelle), kotona ei mikään paina mieltä... En voi muuta nyt keksiä, kun että hänen systeeminsä jotenkin ylikuormittuu muutoksista ja koulun melusta sekä vaatimuksista. Hän on myös aina ollut äänille herkkä ja jo päiväkodissa henkilökunnalle pisti silmään että rutiinien muutokset saa hänet "sekaisin" eikä erota satua todesta.
Yhteys psykiatriin vain, jos lasta ahdistaa. Jos hänen ominaisuudestaan tehdään väärä.
Sukukypsyyden saavuttaminen voi liittyä tuohon, ja voi olla ohimenevää. Liian jyrkkä suhtautuminen voi traumatisoida lapsen, leimata hänet.
Voit toki itse jutella muutaman psykiatrin kanssa ennaltaehkäisevästi, jotta osaisit kohdella lasta mahdollisimman hyvin asiassa (voisit välttää traumatisoimasta häntä). Ne ehkä haluaa uuden asiakkaan. Mutta niin kauan, kun lasta ei ahdista liikaa tms. ei tarvetta. Paitsi jos haluaa tehdä perusteellisen persoonallisuuden muokkauksen, eli käydä ne VARHAISET traumat läpi - mutta nyt ei ehkä ole sopiva ajankohta..?
Aloittajako tätä koko ajan nostaa? Mikä sinua askarruttaa?
Lääkäriin, mars. Turha täällä palstalla on arvuutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole provo vaan psyykenlääkkeet kutistavat aivoja.
-AP
Hoitamaton skitsofrenia/psykoosi jättää aivoihin (korjaamattomia?) jälkiä.
Vierailija kirjoitti:
Sano lapsellesi että Taivaan Isä pitää huolta omistaan, sano lapsellesi että uskoo Jeesukseen, Jeesus on kaikkivaltias Jumala joka pitää huolen omistaan, Raamatussa on noin 365 sanottu älä pelkää.
Jumalan omat ei tarvi pelätä mitään, oli se sitten psyykkistä tai henkimaailman juttuja
Karmeus sinulle jos estät lastasi turvautumasta Jumalaan
Kuule kyllä niitä on skitsofreenikoita uskovaisissakin. Uskonto kietoutuu harhoihinsa, uskovat esim. olevansa Jeesuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten kasvuun kuuluu erilaisia vaiheita. En olisi vielä huolissaan, mutta varaisin ajan ensin koululääkärille. Yhdessä voisitte miettiä, että kannattaisiko käydä juttelemassa vaikka koulupsykologille, joka voisi vähän jututtaa lasta. Taustallahan voi olla jotain ihan tavallista kasvuun liittyvää vilkasta mielikuvitusta tai pelkotilaa. Itselläkin oli lapsena vilkas mielikuvitus ja oli kaikenlaisia pelkoja. Olin esimerkiksi ala-asteella ihan varma että sänkyni alla on käärmeitä. Yhdessä vaiheessa olin varma, että pesukoneesta kuuluu puheääniä. Ei ole ollut mielenterveysongelmia. Eräs tuttavan tyttö pelkäsi, että se kaapataan koulumatkalla. Toinen tutun lapsi alkoi puhumaan puolestaan vain kuiskaten hiljaisella äänellä sen jälkeen, kun oli nähnyt tulipalon. Molempien em. lasten olo helpottui koulupsykologin keskustelujen jälkeen. Hienoa, että lapsesi kertoo ajatuksistaan sinulle.
Kyllä Ap:n kannattaa olla sen verran huolissaan, että varaa ajan terveyskeskuslääkärille. (Koululääkärille?! Hah, kuka sinne sais aikoja.) Kyllä vanhempi sen huomaa jos lapsi puhuu erilailla kokemuksistaan kuin nuo tyypilliset käärmeitä sängyn alla. Esim. mun lapsi piti päästään kiinni ja itki, äiti mä tarvitsen apua. Se oli ihan erilaista kun mitä hänellä oli pitkin vuosia ollut kaikenlaisia vaiheita ja pelkoja.
Miksi ihmeessä koululääkärille. Ei vaan heti ensi viikolla lastenneurologille yksityiselle. On sen verran iso asia , ettei siinä saturainen rahassa merkkaa mitään. Neurologi tietää mitä jatkossa pitää tutkia ja antaa lähetteen eteenpäin.
Onko lapsi trans? Niillä yleisiä nämä harhat ja muu sekoilu