12v lapsi kuulee ja näkee harhoja
Lapseni kertoi, että on lähikuukausien aikana alkanut kuulemaan puhetta sekä näkemään ”varjoja”. Otanko yhteyttä psykiatriin?
Kommentit (178)
Suomen Moniääniset ry:n sivuilta:
”Äänien kuulemista tutkivat tohtori Sandra Escherin mukaan 60% lapsista ja nuorista lakkaa kuulemasta ääniä, kunhan äänien taustalla olevat ongelmat on käsitelty. Osa jatkaa äänien kuulemista, mutta sillä ei oikeastaan ole merkitystä. Pääasia on, että nuori kykenee elämään oman näköistä elämää.”
Nuorille ja nuorten huoltajille suunnatut Ääniä ja näkyjä -oppaat voit ladata veloituksetta nettisivuiltamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomionhakua aikuisilta tuo vain on. Olet huono äiti, kun et vietä hänen kanssaan aikaa ja etkä ole aidosti kiinnostunut hänestä ja hänen tekemisistään.
Terveisin lapseton, omahyväinen persoona.
Terveisin trolli.
Riippuu uskonnosta . Ja huumeista. Sekä pahoista TV netti ohjelmista mistä saa painajaisia kaikki. Noituutta on. Esimerkiksi Intiassa Kiinassa joga YouTube Astanta joga kundaliinikäärme . Budha ja hindumunkit meditoi manaa henkiä. Thaimaassa on henkien taloja niille hengille . Niille viedään ruokaa. Kyllä hengen maailmat on olemassa. ( Myös on muuta elektronista laitetta millä taas kuunnellaan tms. ). Wikipedia hindujen jumalat . YouTube tibetan Monk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla stressiä tai väsymystä? Kannattaa viedä juttelemaan terapeutille. Ei noin pienellä saisi olla stressiä.
Olen itse 28-vuotias ja ainakin viimeiset 10 vuotta olen väsyneenä ja stressaantuneena kuullut kuiskutusta iltaisin ja päivän aikana näen varjoja silmäkulmissa. Silloin tiedän että nyt ei saa venyttää jaksamista yhtään lisää. Mitään varsinaisia mielenterveyden ongelmia ei ole kuitenkaan tullut. Olen ihan kokopäivätöissä ja elän normaalia elämää näistä ajoittaisista harhoista huolimatta.
Joo teen näin. Psykoosilääkitystä en kyllä aloita noin nuorelle lapselle.
Et sinä sitä aloitutakaan vaan lääkäri. Lapsi otetaan huostaan mikäli vanhempi uhkaa tämän henkeä tai terveyttä epäämällä lapsen tarvitseman hoidon.
Kukaan ei kuole siihen että sillä ei aloiteta psykoosilääkitystä 12-vuotiaana
Henkeä TAI TERVEYTTÄ. Opettele lukemaan. Suomen laki on tämä.
Terveyskin pysyy parempana ilman vahvoja lääkkeitä.
Niinpä. Jotkut tarvitsevat kipulääkettä joskus tai muuta kuuria, mutta ylimääräisten lasten psyykeen vaikuttavien lääkkeiden syönti ei kuulosta aina kovin hyvältä idealta. Varsinkin jos pärjää ilman ja syykin yleensä löytyy jostain ilmiöstä tai asiasta, jota aikuiset eivät vain tulleet ajatelleeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epilepsia?
EKG:ssä ei näkynyt mitään epilepsiaan viittaavaa.
Ei kai epilepsia sydänkäyrässä näy?
Miksi lapseltasi muuten otettiin sydänkäyrä, jotain muitakin oireita?
Vierailija kirjoitti:
Veisin lapsen ensimmäiseksi silmälääkäriin.
Näköharhat silmälääkärille, kuuloharhat korvalääkärille - niinkö?
10% kuullut joskus ääniä ja osa näistä ihan normi-ihmisiä https://www.mentalhealth.org.uk/a-to-z/h/hearing-voices
Jim van Os ym. Psychosis as a transdiagnostic and extended phenotype in the general population
80% ovat ohimeneviä kokemuksia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko myös pelkoa ja/tai ahdistusta? Siinä tapauksessa kiireempi saada apua.
Pelkää että isänsä myrkyttää.
Lapsi on psykoottinen. Onko muuta apua saatu kuin normaali EEG?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi tarvitsee bentsolääkityksen ahdistukseen. Sen jälkeen voikin jo koittaa Leponexiä piikillä peppuun
Voisiko nyt lopettaa tämän epäasiallisen postailun. T. psykoterapeutti
Tottahan tuo oli, niille joille lääkkeet ei toimi tai eivät ota laitetaan injektiona.
Epäasiallista on huudella asioista, joista selvästikin tietää hyivn vähän. Jos tietäisit(te?), niin tietäisitte myös esim. sen, että Leponexia ei ole injektiomuodossa olemassakaan.
Vierailija kirjoitti:
Minun lapsellani on aina ollut isosisko, vaikka isällään on vain yksi lapsi ja minäkin olen vain kerran synnyttänyt, tämän ainokaiseni. Lapsi näkee ja kuulee ja juttelee ja leikkii tämän siskonsa kanssa. En ole koskaan ajatellut, että kyse olisi jostain vakavasta.
Oletko saanut keskenmenon ennen kuin tämä lapsesi syntyi?
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla stressiä tai väsymystä? Kannattaa viedä juttelemaan terapeutille. Ei noin pienellä saisi olla stressiä.
Olen itse 28-vuotias ja ainakin viimeiset 10 vuotta olen väsyneenä ja stressaantuneena kuullut kuiskutusta iltaisin ja päivän aikana näen varjoja silmäkulmissa. Silloin tiedän että nyt ei saa venyttää jaksamista yhtään lisää. Mitään varsinaisia mielenterveyden ongelmia ei ole kuitenkaan tullut. Olen ihan kokopäivätöissä ja elän normaalia elämää näistä ajoittaisista harhoista huolimatta.
Näitä ei kutsuta harhoiksi, ovat normaali ilmiö väsyneenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä sitä aloitutakaan vaan lääkäri. Lapsi otetaan huostaan mikäli vanhempi uhkaa tämän henkeä tai terveyttä epäämällä lapsen tarvitseman hoidon.
Lapset ei tarvitse vahvoja psykoosilääkkeitä
Jos tuolla lapsella on alkavaa vakavaa mt-ongelmaa niin silloin sitä hoidetaan, vaikka niillä vahvoilla psykoosilääkkeillä jos lääkäri niin määrää. Arvaa vaan tuleeko lapsen opiskeluista ja muista tuossa iässä tärkeistä asioista mitään, jos tämä vetää menemään hoitamattomassa skitsofreniassa ja mutsi vaan hymisee vieressä että tämä meidän lapsi nyt vaan on tällainen, ei sillä mitään mielenterveysongelmia ole?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, kuinka inhottavaa on, kun oma huone on täynnä porukkaa öisin tai että kuulet jonkun kutsuvan sinua, etkä erota onko se totta vai ei. Tai että äänet syyttelevät sinua jatkuvasti. Mielummin lääke, älä nyt ihmeessä estä, jos lääkäri sen määrää.
Nuorilla skitsofreenikoilla on normaaliväestöä suurempi kuolleisuus, joka johtuu pääasiassa itsemurhista; skitsofreniapotilaista 5 % tekee itsemurhan. Kuolleisuus on suurinta niillä, jotka eivät käytä psykoosilääkkeitä.
Lapin noidat joikaa kirjoitti:
Oikeesti . On olemassa joissakin uskonnoissa poppamiehet Afrikasta. Thaimaassa on poppamiehiä naisia. On henkien Manaajia. On Woodoota . Noituutta on . Ettet voi selittää ettei ole kun on. Tarot kortti noituus ennustajat . Ennustajat näkijät astralTv. On uskontolahkoissa ajatusten lukijat ajatuksen siirtäjät. Vapaissa suunnissa paljonkin . Ette voi kieltää noituutta kun sitä kerran oikeasti on . Gurut voi leijua ilmassa Intiassa. Sitten on näitä jumala puhuu porukkaa. Meditoi tai profetoi . Hellareissa vallankin .
On melko eri asia kokea sellaisia "yliluonnollisia", jotka kuuluvat omaan kulttuuripiiriin, kuin sellaisia, jotka eivät kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kait sille vahvoja psykoosilääkkeitä tarvi ensimmäisenä tunkeakaan, vaan jotain mikä saa nuo harhat loppumaan. Vai odotatko mieluummin, milloin harha käskee lapsesi kuoria itsensä kuten appelsiinin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä enää mieti näitä , vaan tilaa aika kokeneelle lasten neurologille. Siitä lähdetään asiaa tutkimaan ja pääsette selvyyteen mahdollisimman pian. Myös epätietoisuus on raskasta.
Voimia.Miksei psykiatrille?
-AP
Kyllä neurologiset syyt on jo poissuljettu, jos EEG ja pään kuvaus olivat normaalit (tiputtelet vain näitä tietoja tehdyistä tutkimuksista tässä ketjussa harvakseltaan ja yksitellen). Lastenpsykiatri on oikea osoite, kiireellisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kait sille vahvoja psykoosilääkkeitä tarvi ensimmäisenä tunkeakaan, vaan jotain mikä saa nuo harhat loppumaan. Vai odotatko mieluummin, milloin harha käskee lapsesi kuoria itsensä kuten appelsiinin?
Psykoosilääkkeet on harhoihint arkotettuja.
Lapin noidat joikaa kirjoitti:
Oikeesti . On olemassa joissakin uskonnoissa poppamiehet Afrikasta. Thaimaassa on poppamiehiä naisia. On henkien Manaajia. On Woodoota . Noituutta on . Ettet voi selittää ettei ole kun on. Tarot kortti noituus ennustajat . Ennustajat näkijät astralTv. On uskontolahkoissa ajatusten lukijat ajatuksen siirtäjät. Vapaissa suunnissa paljonkin . Ette voi kieltää noituutta kun sitä kerran oikeasti on . Gurut voi leijua ilmassa Intiassa. Sitten on näitä jumala puhuu porukkaa. Meditoi tai profetoi . Hellareissa vallankin .
Tämä sekopää hellari-hullu sitten ehtiikin joka ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko myös pelkoa ja/tai ahdistusta? Siinä tapauksessa kiireempi saada apua.
Pelkää että isänsä myrkyttää.
Lapsi on psykoottinen. Onko muuta apua saatu kuin normaali EEG?
Ei toistaiseksi. Millä perusteella psykoottinen?
Skitso