Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

12v lapsi kuulee ja näkee harhoja

Vierailija
07.01.2021 |

Lapseni kertoi, että on lähikuukausien aikana alkanut kuulemaan puhetta sekä näkemään ”varjoja”. Otanko yhteyttä psykiatriin?

Kommentit (178)

Vierailija
21/178 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli lapsuudessa vastaavaa. Paljastui paniikkikohtauksiksi ja pelkotiloiksi. Terapiassa selviteltiin alitajunnassa myllääviä asioita ja "haamut" katosivat aikanaan.

Kannattaa keskustella lapsen kanssa onko hänellä huolia/murheita/paineita asioista.

Vierailija
22/178 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naureskeleeko tai puhuuko itsekseen?

Kyllä.

-AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/178 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittyykö nuo nukahtamisiin/heräämisiin? Silloin voisivat olla hypnakogisia hallusinatioita. Ne ovat vaarattomia jos niitä kyse. Mutta jokatapauksessa pitää tutkituttaa asia.

Päivisin kuulemma.

Vierailija
24/178 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli lapsuudessa vastaavaa. Paljastui paniikkikohtauksiksi ja pelkotiloiksi. Terapiassa selviteltiin alitajunnassa myllääviä asioita ja "haamut" katosivat aikanaan.

Kannattaa keskustella lapsen kanssa onko hänellä huolia/murheita/paineita asioista.

Paniikkikohtauksessa pelätään sekoamista tai kuolemaa. Ei apn lapsen keissi kuulosta sellaselta...

Vierailija
25/178 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomionhakua aikuisilta tuo vain on. Olet huono äiti, kun et vietä hänen kanssaan aikaa ja etkä ole aidosti kiinnostunut hänestä ja hänen tekemisistään.

Vierailija
26/178 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole välttämättä skitsofrenia. Esim. itse olen ollut koko elämäni psykoottinen ja kuulen, näen ja tunnen harhoja.

Lääkäri on sanonut, että todennäköisyys että sairastun skitsofreniaan on todella pieni.

AP, lapsesi tarvitsee nyt apua. Muista myös, että lapsellesi ne hallut on todellisia. Oma äitini vähätteli.

Vierailija
27/178 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole välttämättä skitsofrenia. Esim. itse olen ollut koko elämäni psykoottinen ja kuulen, näen ja tunnen harhoja.

Lääkäri on sanonut, että todennäköisyys että sairastun skitsofreniaan on todella pieni.

AP, lapsesi tarvitsee nyt apua. Muista myös, että lapsellesi ne hallut on todellisia. Oma äitini vähätteli.

Mitkä ihmeen ”hallut” kuulostat trollilta

Vierailija
28/178 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomionhakua aikuisilta tuo vain on. Olet huono äiti, kun et vietä hänen kanssaan aikaa ja etkä ole aidosti kiinnostunut hänestä ja hänen tekemisistään.

Vietän kyllä aikaa ja olen kiinnostunut hänestä.

-AP

Vierailija
29/178 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paniikkikohtauksessa pelätään sekoamista tai kuolemaa. Ei apn lapsen keissi kuulosta sellaselta...

Eivät ole paniikkikohtauksen ainoa oire. Paniikkikohtaus voi oireilla mm. kipuina, hengitysvaikeuksina, puutumisena jne.

Vierailija
30/178 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään että lapseni taantuu vauvan tasolle. Hebefreeninen skitsofrenia on vakavin ja se tulee juuri nuoruudessa :(

-AP

Vierailija
31/178 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole paniikkikohtauksen ainoa oire. Paniikkikohtaus voi oireilla mm. kipuina, hengitysvaikeuksina, puutumisena jne.

Totta mutta harhat eivät kuulu paniikkikohtauksen oireisiin.

Vierailija
32/178 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveisin lapseton, omahyväinen persoona.

Vierailija
33/178 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä voivat kuulua riippuen siitä mitä mielletään harhaksi. Näköhäiriö esim. voi liittyä paniikkikohtaukseen.

Vierailija
34/178 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallut on lyhennys hallusinaatioille. Ihan yleisesti käytetty termi meidän keskuudessa, jotka niistä kärsitään.

Vierailija
35/178 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi tarvitsee bentsolääkityksen ahdistukseen. Sen jälkeen voikin jo koittaa Leponexiä piikillä peppuun

Vierailija
36/178 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallut on lyhennys hallusinaatioille. Ihan yleisesti käytetty termi meidän keskuudessa, jotka niistä kärsitään.

Harmi juttu.

Vierailija
37/178 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko suvussa taipumuksia? Esim skitso voi olla perinnöllinen. Myös kuulohäiriöt kannattaa tarkistaa.

Jotkut voi puhua itsekseen ja sillä jäsentää sisäistä maailmaa. On myös dissosiaatiohäiriö jolloin henkilöllä on eri puolia. Joskus esim murrosiän hormonimyrsky voi vaikeuttaa oireita. Muistetaan ettei kenenkään psyyke ole täydellisen ehjä tai muuttumaton, vaan aivoissa on paljon meneillään, varsinkin kasvavalla lapsella.

Vierailija
38/178 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä voivat kuulua riippuen siitä mitä mielletään harhaksi. Näköhäiriö esim. voi liittyä paniikkikohtaukseen.

Varjoihmiset kuulostavat vakavammilta kuin paniikkikohtaus.

Vierailija
39/178 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epilepsia?

EKG:ssä ei näkynyt mitään epilepsiaan viittaavaa.

No ei varmaan näkynyt koska se on sydänkäyrä

Vierailija
40/178 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutustu (muiden kulttuurien) hengellisyyteen ja ota huomioon, että se mitä lapsesi näkee, ei välttämättä ole harhaa eikä hän välttämättä ole sairas.

Esimerkiksi trumppilaisessa-kulttuurissa hyvinkin yleistä ja mitä enemmän ääniä ja hahmoja niin sitä korkeammalla on hierarkiassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän