Mies painostaa hankkimaan lapsen nyt heti
Mieheni veljen vaimo on tällä hetkellä raskaana. Uutisen tultua ilmi, mieheni on alkanut käyttäytyä todella kummallisesti ja naurettavasti. Hän on aina sanonut haluavansa lapsia, mutta nyt hän on alkanut uhkailla ja asettaa erilaisia ehtoja ja ukaaseja.
Miehen mukaan minun pitäisi tulla raskaaksi heti. Olin kauhuissani, ja sanoin, että tällaista asiaa pitää sulatella ja henkisesti valmistautua. Olen parhaillaan koeajalla uudessa työpaikassa jossa aloitin vähän ennen joulua. Jouduin viime vuonna alkuvuodesta työttömäksi. Minulla on lisäksi opinnot kesken ja pitäisi valmistua ensi jouluna.
Ja nyt on vielä tämä korona-aikakin.
Kaiken päälle minulla on erinäisiä terveysongelmia joiden vuoksi asia ei ole niin yksinkertainen.
Mies puhuu asiasta siihen sävyyn, kuin lapsen saaminen olisi sama asia kuin suurinpiirtein jonkin tavaran tilaaminen verkkokaupasta. Hän on alkanut inttää, ettei halua olla vanha vanhempi (mies on 32 v.!). Vihjailee päivittäin, uhkailee ja antaa ymmärtää, että minä olen itsekäs ja kylmä. Vaikuttaa siltä, ettei hän lainkaan kykene näkemään asiaa minun kantiltani.
Tämä saattaa kuulostaa uskomattomalta, mutta se on totta. Olen hirveän stressaantunut ja ahdistunut, enkä tiedä mitä tehdä.
Kommentit (25)
Jätä sika tai vaihtoehtoisesti 0/5
Tuollaisen ihmisen kanssa en taatusti perustaisi perhettä enkä jatkaisi edes suhdetta.
Keskustele miehesi kanssa, muistuta terveysongelmistasi ja ehdota, että hankitte lapsen vasta, kun olet valmistunut. Kyllä mies vuode voi odottaa.
Kuinka vanha sinä olet? Minä katsoin 28 vuotiaana, että ei kannattanut viivyttää raskauden yrittämistä, vaikka työsuhteeni olikin määräaikainen.
Ota mieheltä kirjallisena ja kahden todistajan läsnäollessa sopimus, että hän hoitaa lasta vanhempainvapaakauden ajan kotona.
Ei tuo monimutkaista ole. Mies haluaa lapsen, joten ehkäisy on nyt jätettävä pois.
En hankkisi tuollaisen narsistin kanssa lasta jolle lapsi on pelkkää kilpavarustelua. Heivaa se helkkariin ja juokse! Mies ei ole sopiva isäksi, eikä sille pidä antaa edes akvaariokalaa.
Mitä naapuritkin sanoisivat, jos kuulisivat, että tuolla tavoin uhmaat miehen tahtoa? Suvulta menee maine!!!
Mies on alkanut kohdella minua kuin elettäisiin jossain 1800-luvun hovissa. Kuin en olisi enää mitään muuta kuin potentiaalisesti hänen lapsensa äiti. Samoin hänen veljensä, äitinsä ja isoäitinsä ovat alkaneet suhtautua minuun eri tavalla sen jälkeen kun veljen vaimon raskaus tuli julki.
Mies puhuu myös siihen malliin, että minun tulee sitten olla kotona vähintään 2 v. mieluummin pidempään, jne. Kun sanoin, että kyllä hänkin voi olla kotona, ja että pidän työstäni enkä halua ryhtyä kotirouvaksi, hän puhuu kuinka veljen vaimo on sanonut olevansa ainakin 3 v. kotona, mahdollisesti pidempäänkin jne. Miehen veljen vaimo on aivan erilainen persoona kuin minä, ja hän työskentelee ammatissa jossa on tekemisissä lasten kanssa. Nyt minun pitäisi yhtäkkiä olla hänen kaltaisensa.
Suvussani esiintyy sairautta, joka olisi hyvä tutkia siinä yhteydessä jos joskus hankin lapsen. Tuntuisi todella raskaalta aloittaa tämä ruljanssi nyt, kun on ollut niin paljon mullistuksia lyhyessä ajassa.
Tämä kaikki on saanut minut hirveän stressaantuneeksi. Tuntuu, etten enää kelpaa sellaisena kuin olen. Mies on ollut empaattinen ja rakastava tähän asti, mutta nyt on kuin hän olisi tullut hulluksi.
Olen 31-vuotias.
Tavalliselta naisen lisääntymisuhkailu-ultimatumilta kuulostaa. Nyt vain poikkeuksellisesti miehen suusta.
Nainen olisi jo väläytellyt erokorttia, jos ei muut mankumiset ja painostamiset toimi.
Älä tahraa suvun nimeä!!! Isomummokin kääntyisi haudassaan jos kuulisi!!
Jos haluat jäädä ok. Mutta tuntuu että ero on ainoa vaihtoehto ja saisi stressin pois. Mies ei muutu tai usko. Tuskin jaksat istua miehen kanssa yksityisellä pariterapeutilla selittämässä joka kerta asioita, kun hän saa "uusia ideoita" ja alkaa painostaa, asioita joita joku muu ymmärtää helpostikin miksi et halua tai voi. Lapsesta on vastuuta, työtä oman työsi lisäksi, kotitöiden lisäksi ja harrastusten lisäksi, se sitoo vuosiksi, onko varaa muuhun enää esim. jos haluat matkustaa tai suunnitella omia juttujasi ja sitten se vaatii rahaa aika paljon - onko miehellä realistinen käsitys. Kaikkien ei tarvitse lähteä siihen ollenkaan tai liian nuorena, saati väärän miehen kanssa joka ei usko sanaa ei ja asettaa ukaaseja. Jos toinen painostaa se on merkki että suhde ei oikein toimi. Jotkut miehet haluavat että nainen palvoo OK, mutta sitten että juuri hänen kanssaan pitäisi olla yhtäkkiä lapsia, onko se edes lapsen edun mukaista - isiä on monenlaisia.
Ei kai nyt esiaviollisesta seksistä kuitenkaan puhuta?
Mies ei siis halua lainkaan odottaa, että saisin tilanteeni paremmaksi siltä osin, että olisin selvillä vesillä töiden suhteen sekä saanut opinnot valmiiksi. Lisäksi haluaisin hakeutua tarvittaviin lääketieteellisiin tutkimuksiin kaikessa rauhassa, sillä ne eivät ole mikään pikkuinen rutiinitarkastus.
Kaikki pitäisi nyt ikäänkuin pudottaa käsistä ja keskittyä siihen, että hän saa lapsen mahdollisimman nopeasti.
No ei se vitkuttelu auta. Sanot että maaliskuu käy niin ehdit valmistua.
No tuohan kuulostaa kovin terveeltä parisuhteelta, johon kannattaa vielä sotkea viaton lapsi...
Mikä tässä nyt oikein mietityttää? Hyvähän se on, että miehen todellinen luonne tuli ilmi ENNEN KUIN siellä oikeasti on viaton lapsi kärsimässä.
Itse eroaisin tuossa tilanteessa. En missään tapauksessa koskaan ikinä tekisi lapsia tuollaisen kanssa.
Noni ei muutaku haarat auki sitten vaan, mitä täällä enää kirjoittelet?