Verensokeri oli koholla (6,8) nyt olen n. kuukauden ollut ilman lisättyä sokeria
Ja yrittänyt syödä terveellisemmin. Liikuntaakin ehkä vähän reilummin. Ylipainoa ei ole. Söin ennen päivittäin makeaa, aika reilustikin. Mitä luulette, onko sokeriarvo muuttunut vielä tässä ajassa?
Kommentit (14)
Syömisen jälkeen verensokeri nousee yleensä noin 2 mmol/l. Normaalina pidetään verensokeriarvoa alle 7,8 mmol/l kahden tunnin kuluttua syömisestä tai sokerirasitus kokeessa.
Herkkyytesi sydäninfarktiin tai aivoveritulppaan on kasvanut. Mene lääkäriin!
Minä en mennyt ajoissa ja sain tulpan lokakuun alussa.
Hiilarit nostaa,leipä,piirakka,makaroni..jnejne.Itse laihduin -35kg..Sokerit nousi vaan,olo hyvä energinen,liikuin todella paljon ja söin terveellisesti,välttelin hiilareita.Mulle kyllä sanottiin tässä pakko olla virhe....pääsin kokoon s..ellen ollut jo xs.Silti lekurit kirj.obeesi joku sanoi mitä ihmettä?? En ylipainoisenakaan edes miltään pulskalta näyttänyt.
joo liika rasvakin nostaa sokereita,ei se pelkkä makea
Vierailija kirjoitti:
En usko. Korkea verensokeri ei2 johdu sokerin syömisestä. Mene lääkäriin ja sokerirasitustestiin, sinulla saattaa olla diabetes.
Sairaanhoitaja neuvoi tekemään näin. Kakkostyypin diabeteksen ensisijainen hoito on elintaparemontti. Sokerin käyttö altistaa, toisin kuin ykköstyypillä. Olen yli 50v.
Ap
Kyllä sokeri vaikuttaa. Sain yli 7 paastosokerin laskemaan alle kuuteen, kun lopetin limsat, mehut ja muun sokerin. Muita isompia muutoksia en tehnyt.
On se jo saattanut vaikuttaa, mutta näin lyhyen ajan jälkeen ei vielä kannata tutkia. Otettiinko pitkä sokeri?
Rasva ei nosta verensokeria. Proteiini jonkin verran nostaa. Yhteen sokeriarvoon ei pidä tuijottaa. Ryhtiliike hyvä ruokailuun tehdä kuitenkin. Hiilihydraattien vähennys usein auttaa jos alkava dm2.
Mulla oli jotain 7 paikkeilla. Aloin karppaamaan, mutta en käyttänyt rasvaa kovin paljon kuitenkaan. Paino putosi 12kg/2kk ja sokerit nyt 4.5.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli jotain 7 paikkeilla. Aloin karppaamaan, mutta en käyttänyt rasvaa kovin paljon kuitenkaan. Paino putosi 12kg/2kk ja sokerit nyt 4.5.
Oho, aikamoinen pudotus. Itse syön hiilareita, mutta terveellisessä muodossa, mm. ruista ja kauraa sekä hedelmiä ja vähärasvaisia maitotuotteita. T. Ap
Haima elpyy kuukaudessa, kun on ilman (lisättyä) sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko. Korkea verensokeri ei2 johdu sokerin syömisestä. Mene lääkäriin ja sokerirasitustestiin, sinulla saattaa olla diabetes.
Sairaanhoitaja neuvoi tekemään näin. Kakkostyypin diabeteksen ensisijainen hoito on elintaparemontti. Sokerin käyttö altistaa, toisin kuin ykköstyypillä. Olen yli 50v.
Ap
höpölöpöä,en ole koskaan käyttänyt sokeria,miksi mulla sitten on D2? Miten siis olen voinut "altistua",en syö kakkua,pullaa,karkkia,limua...
Toki elintaparemontti on ok jos vetää sokeriakarkkiipullaalimuu...
En usko. Korkea verensokeri ei johdu sokerin syömisestä. Mene lääkäriin ja sokerirasitustestiin, sinulla saattaa olla diabetes.