Voiko armeijassa olevalle soittaa?
Mietityttää, kun armeijaan lähteneen piti tänään laittaa viestiä tai peräti soittaa, mutta eipä ole kuulunut mitään. Iltavapaa-aikahan on jostain klo18 eteenpäin kunnes klo22 hiljaisuus eli joo...
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites olis viesti? Whatsapp?
Olen laittanut viestin tuossa n.2h sitten.
Ap
Kyllä hän vastaa sitten kun ehtii.
Onko AP helikopterivanhempi vai läheisriippuvainen tyttö-/poikaystävä?
Anna toisen olla, kyllä se aikanaan ilmoittelee itsestään.
Armeija on miehuusriitti. Ei sieltä pidä soittaa mammalle.
Kuvittelen miten ap:n lapsi on ihan paniikissa siellä armeijassa, kun ei syystä tai ännännestä pysty tänä iltana viestittelemään, ja tietää miten äitinsä siihen suhtautuu. Oppii tästä varmaan sen, että ei enää ikinä uskalla luvata ottavansa yhteyttä täsmällisesti tiettyyn aikaan, jos ei voi olla 100% varma että pystyy sen toteuttamaan. Mutta tosiaan kun hän on armeijassa eikä yksin tunturivaelluksella tai edes opiskelijaboksissa, niin ei hänen tarvitse kyllä erikseen ilmoitella kenellekään että on hengissä, kyllä sen äkkiä joku huomaa jos ei ole :)
Alokasajan muutamat ekat viikot menee oikeesti silleen, ettei ole aikaa roikkua puhelimella vaikka ohjelmassa olisikin mukamas vapaa-aika.
Päivät eturintamassa taisteluissa ja jos jää henkiin, illat tupapilluna vanhemmille gonamiehille.
Silloin kun minä olin armeijassa, ei kenelläkään ollut kännyköitä.
Siihen aikaan me nuoret miehet olimme miehiä, emmekä mamman tissiposkia.
Ja silloin piti puhelut hoitaa iltaisin sotkun puhelinkopperoista käsin. Jos jotain oikein tärkeää asiaa oli, niin omainen saattoi soittaa komppanian päivystäjälle, joka sitten kuulutteli keskuskaiuttimista asianosaista taistelijaa puhelimeen. Siinä ei ymmärrettävästi voinut tyttöystävälle pusipusi, mullon niin ikävä -puheluita oikein hoitaa.
M28 kirjoitti:
Kyllä siellä tekemistä on iltaan asti, ei pysty soittamaan ehkä edes huomenna.
Muistan että kiirettä piti parina ekana päivänä. Ekana aamuna herättiin joskus 0400 rokotuksiin, sen jälkee iltaan asti toimistokäyttäytymisen opettelua.
Ja poika on tuvassa muutenkin 15 tuntemattoman tyypin kanssa ekaa kertaa. Tuskin siellä nyt kukaan haluaa tai edes kehtaa alkaa äidille soittelemaan ekana iltana, herranjestas.
Puhelimet minun aikana pidettiin kaapissa palvelusaika. 1800-2200 on palvelusaikaa, virallinen iltavapaa myönnetään joskus jos myönnetään ja silloin saa vaikka poistua kasarmilta.
M28
Hellunen huomio omalta inttiajalta. Meillä oli tuvassa poika, joka viestitteli äidilleen päivittäin. Alkoihan se vittuilu, mutta tuo tuumas vaan, "kyllä äidille pitää viestiä laittaa, ettei se huolestu. Omalle ÄIDILLE! Kenelles muuten, kun ei muijaakaan ole?!" Se jotenkin kosketti vittuilijoita ja niin nekin sitten alkoi muistamaan äitiään paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi soittaa.
Ja miksi ei? Käsittääkseni tuo vapaa-aika tarkoittaa vapaata eli ovat älylaitteidensa parissa ja kuka missäkin.
Ap
Miksi sitten kysyt, kun kerran tiedät?
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun minä olin armeijassa, ei kenelläkään ollut kännyköitä.
Siihen aikaan me nuoret miehet olimme miehiä, emmekä mamman tissiposkia.
Silloin soiteltiin lankapuhelimella inttiin. Äidit ja tyttöystävät soitteli, joka pirun ilta se puhelinrumba oli käynnissä.
– Onko toisessa komppaniassa? Haluaisin puhua Aleksin kanssa.
– On kyllä. Meillä ok täällä 40 Aleksia.
– Aleksi Eemi, meidän pikku prinssi 😍🥰😍
– Hei hinttieemi, sun mamma soittaa!