Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähivanhempi hoidattaa mummolla

Ihmeissään oleva
06.01.2021 |

On tämä surullista ja mitään en voi tehdä. Ex vaimoni petti ja jätti minut toisen miehen vuoksi. Tää uus mies käytännössä asuu nyt entisessä kodissani entisen perheeni kanssa. Eksäni ei antanut minulle lähivanhemmuutta, eikä minulla ollut voimia lähteä asiasta taistelemaan. Olisin ollut hyvä lähivanhempi lapsilleni.

Nyt, vaikka hän on siis lähivanhempi, niin hän hoidattaa lapsia todella paljon muualla, eniten mummon luona. Lapsistani yksi mm. valittaa minulle, ettei hänellä ole siellä tekemistä.. Lapset eivät tiedä, milloin äiti tulee hakemaan. Lapset ovat siellä myös öitä silloin tällöin.

Tämä mummon luona hoidattaminen on lähes päivittäistä. Aamulla mummo tulee laittamaan kouluun ja hakee koulusta lapset luokseen, äiti tulee sitten joskus hakemaan, myös arki-illat mukaan lukien. Perustelee töillään, mutta varmasti mukana on uuden äijän kanssa heilastelu. Töistä tulon venymisiä eksälleni tuli jo salasuhteensa aikana ennen eroa.

Lasua en voi tehdä, kun lapsilla on kuitenkin turvallinen hoitopaikka. Ottaa vaan hemmetisti päähän, kun ennen lapsilla oli hyvä koti ja vanhempi hoitamassa. Nyt on eroperhe, josta lapsetkin ovat kärsineet valtavasti. Nyt vielä tää, että joutuvatko lapset kokemaan jonkinlaisen hylkäämisreaktion, kun minä en oo läsnä, eikä äitinsäkään.

Uus äijä oli luvannut salasuhteen aikana eksälleni, että tämä on yhtä kuin lapset hänelle. Ei tunnu olevan, kun lapset on jatkuvasti hoidossa. Erosta on vuosi jo.

En voi kuin ihmetellä eksääni. Mihin hävisi avioliiton, perheen ja lasten merkitys?

Sopimukset on meillä vahvistettu lasten valvojalla ja sinänsä ne on kunnossa, mutta kun ei taida laki kieltää mummolassa jatkuvaakaan hoidattamista. Oikein se ei ole.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihanteellinen tilanne, lapsen ei tarvitse olla yksin kotona, vaan saa lähteä kouluun ja tulla koulusta mummon kanssa.

Ei vanhempi voi töitä jättää sen takia että on yksin lasten kanssa. Monessa perheessä vaan lapset joutuvat olemaan paljon yksin kotona kun ei hoitoapua ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla