Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähivanhempi hoidattaa mummolla

Ihmeissään oleva
06.01.2021 |

On tämä surullista ja mitään en voi tehdä. Ex vaimoni petti ja jätti minut toisen miehen vuoksi. Tää uus mies käytännössä asuu nyt entisessä kodissani entisen perheeni kanssa. Eksäni ei antanut minulle lähivanhemmuutta, eikä minulla ollut voimia lähteä asiasta taistelemaan. Olisin ollut hyvä lähivanhempi lapsilleni.

Nyt, vaikka hän on siis lähivanhempi, niin hän hoidattaa lapsia todella paljon muualla, eniten mummon luona. Lapsistani yksi mm. valittaa minulle, ettei hänellä ole siellä tekemistä.. Lapset eivät tiedä, milloin äiti tulee hakemaan. Lapset ovat siellä myös öitä silloin tällöin.

Tämä mummon luona hoidattaminen on lähes päivittäistä. Aamulla mummo tulee laittamaan kouluun ja hakee koulusta lapset luokseen, äiti tulee sitten joskus hakemaan, myös arki-illat mukaan lukien. Perustelee töillään, mutta varmasti mukana on uuden äijän kanssa heilastelu. Töistä tulon venymisiä eksälleni tuli jo salasuhteensa aikana ennen eroa.

Lasua en voi tehdä, kun lapsilla on kuitenkin turvallinen hoitopaikka. Ottaa vaan hemmetisti päähän, kun ennen lapsilla oli hyvä koti ja vanhempi hoitamassa. Nyt on eroperhe, josta lapsetkin ovat kärsineet valtavasti. Nyt vielä tää, että joutuvatko lapset kokemaan jonkinlaisen hylkäämisreaktion, kun minä en oo läsnä, eikä äitinsäkään.

Uus äijä oli luvannut salasuhteen aikana eksälleni, että tämä on yhtä kuin lapset hänelle. Ei tunnu olevan, kun lapset on jatkuvasti hoidossa. Erosta on vuosi jo.

En voi kuin ihmetellä eksääni. Mihin hävisi avioliiton, perheen ja lasten merkitys?

Sopimukset on meillä vahvistettu lasten valvojalla ja sinänsä ne on kunnossa, mutta kun ei taida laki kieltää mummolassa jatkuvaakaan hoidattamista. Oikein se ei ole.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valivali.

Mikset toiminut ja hoitanut? Turha se nyt on valittaa.

Ja se että on tukiverkkoa on pelkästään hyvä asia.

Vierailija
2/21 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valivali.

Jos aloittaja olisi nainen,  niin kyllä hänelle sataisi positiivisia kommenttejea pilvin pimein.

Mutta kun mies uskaltaa kirjoittaa moisesta, niin hän onkin heti valittaja ja häntä aletaan syyllistää ja haukkua.

Hävettää joskus olla nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on mainio juttu että lapsilla on mummo turvallisena aikuisena äidin lisäksi. Itse vaikutat niin katkeralta ja surkealta että varmasti kokevat olonsa turvattomaksi luonasi.

Vierailija
4/21 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuolle mitään voi. Ja parempi se varmaan on että ne lapset on mummon kanssa kuin yksin, jos äiti töissä. Meillä ex mies vei parikin kertaa lapset koko omaksi viikoksi äidilleen ja vetosi töihinsä. En vaan ihan ymmärtänyt miksi ne oli siellä sen viikon putkeen, kun exällä työpäivät vaan 8h. Eikä edes käynyt lapsia siellä katsomassa. Lapset vaan oli ihmeissään myös. Olisi mieluummin antanut lasten olla täällä.

Vierailija
5/21 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö näe tuossa mitään hyvää?

Vierailija
6/21 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lähdit? Olisit sanonut naiselle, että lähde ja jäänyt lasten kanssa asumaan.

Vierailija
7/21 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ollut hyvä, MUTTA en jaksanut...mutta kumoaa aina kaiken ennalta sanotun joten tämä oli pelkkää tekopyhää pas kaa.

Vierailija
8/21 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valivali.

Jos aloittaja olisi nainen,  niin kyllä hänelle sataisi positiivisia kommenttejea pilvin pimein.

Mutta kun mies uskaltaa kirjoittaa moisesta, niin hän onkin heti valittaja ja häntä aletaan syyllistää ja haukkua.

Ap on tyypillinen luuseri.

Vierailija
9/21 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama olisiko etävanhempi nainen vai mies niin ihmettelen että silloin kun olisi mahdollisuus vaatia sitä lähivanhemmuutta niin ei jakseta tai ei kiinnosta. Jälkeenpäin sitten kitistään..

Ihmeen paljon se sinäkin tiedät exän arjesta ja aikatauluista ja mitä uusi mies luvannut.

Nyt olisi aika laittaa ne katkeruudet sivuun, keskittyä omaan elämään ja vaikka keskustella entisen vaimon kanssa voisiko lapset olla sinulla enemmän. Jos hän on niin välinpitämätön lapsia kohtaa kuten väität niin tuskin on ongelma.

Vierailija
10/21 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Tekisin paremmin mutten viitsinyt”.

Vierailija
11/21 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valivali.

Mielipiteeni ei ole mitenkään sukupuolisidonnainen. On ihan turha valittaa, jos ei ole jaksanut olla lastensa puolella.

Vierailija
12/21 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihannetilannehan tuo on lapsille. Että joku huolehtii aamuidin ja iltapäivisin.

Ja kyllä lapset ihan voi yökyläillä mummolassa.

Vierailija
13/21 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä vei aina tapaamisviikonloppuisin ja lomilla lapset vanhemmilleen. Mun mielestä se oli ihan ok, koska lapset viihtyivät siellä ja tapasivat samalla isovanhempiaan.

Vierailija
14/21 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn myös laittamassa lapsenlapsia kouluun ja auttamassa iltapäivisin.

Kuvittelin että se on kaikille huödyksi. Varsinkin kolmasluokkalaisella on haljua muuten, kun iltistä ei enää ole.

T mummo

Vierailija
15/21 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun exä vei aina tapaamisviikonloppuisin ja lomilla lapset vanhemmilleen. Mun mielestä se oli ihan ok, koska lapset viihtyivät siellä ja tapasivat samalla isovanhempiaan.

Eli etävanhempi. Ajat olivat lyhyempiä kuin lähivanhemman jatkuva lasten muilla hoidattaminen. Lisäksi lapset eivät ilmeisesti viihdy isovanhemmallaan.

Vierailija
16/21 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli etävanhempi. Ajat olivat lyhyempiä kuin lähivanhemman jatkuva lasten muilla hoidattaminen. Lisäksi lapset eivät ilmeisesti viihdy isovanhemmallaan.

Eli lasten on parempi olla yksin kotona?

Ja lapsethan puhuu juuri sitä mitä haluat kuulla.

Vierailija
17/21 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät vaan kykene hoitamaan omia lapsia vuorollaan. Riippuu lasten iästä kuinka paljon heidän on hyvä olla yksin tai keskenään. Uusperhe kun syntyy. Siihen parisuhteeseen pitää myös panostaa. Se kun ei voi olla vain lastenhoitoa. Kuinka usein ne lapset on sinun luona?

Vierailija
18/21 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa on se todellinen ongelma, mummo vai uusi mies? Jotenkin tuntuu että jos ei mies olisi kuvioissa ap viis veisaisi kuka lapsia hoitaa.

19/21 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin otsikon nähdessäni också, onko tästä välttämättä haittaa, mutta särähti korvaan, että lapsi sanoo, ettei mummolassa ole tekemistä. Tekemättömyys on pidemmän päälle passivoivaa. "Tylsyys on lapselle hyväksi"-sanonnat tarkoittaa, että lapsi oppisi itse kehittämään itselleen tekemistä ilman että aikuinen on kaiken aikaa viihdyttämässä ja järjestää ohjattua tekemistä, ei tätä. Jos lapsella on vielä harrastus, johon haluaa kunnolla panostaa, vaikka pianonsoitto, on lapselle kuormittavaa ja stressaavaa, jos mummolassa ei ole pianoa. Aikuisen silmissä lyhyetkin ajat erossa soittimesta on silloin lapsen kokemusmaailmassa pitkiä.

Vierailija
20/21 |
07.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lamisa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin otsikon nähdessäni också, onko tästä välttämättä haittaa, mutta särähti korvaan, että lapsi sanoo, ettei mummolassa ole tekemistä. Tekemättömyys on pidemmän päälle passivoivaa. "Tylsyys on lapselle hyväksi"-sanonnat tarkoittaa, että lapsi oppisi itse kehittämään itselleen tekemistä ilman että aikuinen on kaiken aikaa viihdyttämässä ja järjestää ohjattua tekemistä, ei tätä. Jos lapsella on vielä harrastus, johon haluaa kunnolla panostaa, vaikka pianonsoitto, on lapselle kuormittavaa ja stressaavaa, jos mummolassa ei ole pianoa. Aikuisen silmissä lyhyetkin ajat erossa soittimesta on silloin lapsen kokemusmaailmassa pitkiä.

Lapsi puhuu mitä isä haluaa kuulla.

Eikä sillä lapsella yksin kotona välttämättä yhtään vähemmän tylsää ole.