Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koronarokotteen vastustajat, mitenkäs kaikki muut rokotteet?

Vierailija
06.01.2021 |

Esim. jäykkäkouristus, kurkkumätä ja mitä näitä kaikille annettavia perusrokotteita nyt onkaan, vastustatteko myös niitä? Eikö niissäkin voi yhtä hyvin olla lisättynä jotain mätää (mikrosiru tai mitä ikinä)?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luepas vähän tarkemmin ja ajatuksella näitä "rokotevastaisten" kommentteja. Ei siinä vastusteta rokottamista, ei koronan eikä minkään muunkaan, vaan epäillään sitä onko rokote turvallinen näin nopeasti kehiteltynä. Suurin osa meistä epäilijöistä on aikanaan ottanut lapselleen ja itselleenkin kaikki saatavilla olevat rokotteet ja todennut ne toimiviksi. Tässä on samaa vastakkainasettelua kuin ilmastonmuutoskeskusteluissa eli jos et allekirjoita väittämää "ihmisen aiheuttama ilmastonmuutos" olet ihan varmasti sitä mieltä että mitään ilmastonmuutosta ei ole olemassakaan. Vaikka tosiasiassa kaikki hyväksyy ilmastonmuutoksen mutta SYISTÄ ollaan eri mieltä. Tätähän tämä on kun yksinkertaisten ihmisten kanssa yrittää keskustella, on vain joko tai eikä mitään siltä väliltä.

Juuri näin, ja lisään tähän vielä sen, että nykytiedon mukaan rokotus ei suojaa itse taudilta vaan sen vakavilta oireilta. Asia olisi ihan eri, jos rokottautumalla voisi suojata riskiryhmäläisiä.

Olen itse sairastanut koronan, enkä sen perusteella koe tarpeelliseksi ottaa rokotetta. Sairaus oli todella lievä, ja pystyin sen aikana toimimaan kotona ihan normaalisti. Riski taudin vakavaan muotoon on pieni.

Joo, älä vaan ota roketetta, mutta älä tuu mun lähelle äläkä kenekään muunkaan, kuvotus.

Älä käy ruokakaupassakaan, oksettava.

Onneksi sivistyneet ihmiset rokottautuvat ja saavat suojan.

Vierailija
22/22 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luepas vähän tarkemmin ja ajatuksella näitä "rokotevastaisten" kommentteja. Ei siinä vastusteta rokottamista, ei koronan eikä minkään muunkaan, vaan epäillään sitä onko rokote turvallinen näin nopeasti kehiteltynä. Suurin osa meistä epäilijöistä on aikanaan ottanut lapselleen ja itselleenkin kaikki saatavilla olevat rokotteet ja todennut ne toimiviksi. Tässä on samaa vastakkainasettelua kuin ilmastonmuutoskeskusteluissa eli jos et allekirjoita väittämää "ihmisen aiheuttama ilmastonmuutos" olet ihan varmasti sitä mieltä että mitään ilmastonmuutosta ei ole olemassakaan. Vaikka tosiasiassa kaikki hyväksyy ilmastonmuutoksen mutta SYISTÄ ollaan eri mieltä. Tätähän tämä on kun yksinkertaisten ihmisten kanssa yrittää keskustella, on vain joko tai eikä mitään siltä väliltä.

Juuri näin, ja lisään tähän vielä sen, että nykytiedon mukaan rokotus ei suojaa itse taudilta vaan sen vakavilta oireilta. Asia olisi ihan eri, jos rokottautumalla voisi suojata riskiryhmäläisiä.

Olen itse sairastanut koronan, enkä sen perusteella koe tarpeelliseksi ottaa rokotetta. Sairaus oli todella lievä, ja pystyin sen aikana toimimaan kotona ihan normaalisti. Riski taudin vakavaan muotoon on pieni.

Et voi taas olla enempää väärässä. Rokote suojaa tehokkaasti ainakin *oireilta*. Tietyt henkilöt ovat esittäneet kommentteja, että rokotettukkin voisi *EHKÄ* levittää tautia, mutta tästä EI OLE TODISTEITA. Kyse on siis siitä, että tämä on mahdollista, mutta ei siitä, että se olisi asian laita. Ongelma tässä on lähinnä tuon todistaminen suuntaan tai toiseen. Tutkimusasetelmaa ei oikein voida tehdä ainakaan eettisesti kestävästi tuosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla