Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummoni oli Anni Polva, joka asui lapsuutensa Tampereen Tammelassa, ja minäkin asuin Tammelassa aikuisena yhden kesän

Vierailija
06.01.2021 |

Pienenä käytiin ukin ja mummon kanssa katselemassa seutuja, joissa mummo oli elänyt, mutta en sen koomin muistanut niitä, kun itse muutin Tampereelle

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika seksistisiä ja sukupuoliroolittuneita kit joka

Olivat aikansa kuvia. Olin Tiina-kirjojen innokas lukija.

Leena Härmän, Tuittupää-sarja oli myös suosikkilukemistani.

Vierailija
22/42 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia mummomuistoja sulla on ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unto Polviander oli syntynyt Tampereella. Osaatko siis selittää, miksi häntä sanottiin ukiksi?

Tampereen seudulla isoisät eivät ole ukkeja vaan vaareja, pappoja tai taatoja. Polvianderit asuivat 30-luvulta lähtien Turussa, eikä sielläkään isoisästä käytetä nimitystä ukki.

Vierailija
24/42 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Anni asunut Lammilla?

Lammilla asuu ja on asunut montakin Lammia, mutta Polvasta en tiedä.

Vierailija
25/42 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö Anni asunut Lammilla?

Anni Polvan sukujuuret ovat Lammilta, vaikka hän itse syntyikin Pietarissa.

Vierailija
26/42 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap joku skitso.

Vierailija
27/42 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuin kiva.

En muistanut koko anni polvaa...

Täytyykin heti laittaa bookbeatista päälle äänikirja.

Juuri mietin, mitä kivaa, rentouttavaa voisi kuunnella porkkanoita kuoriessa.... Yleltä yms. Tulee nykyisin pelkkää "sontaa". Juuri anni polvaa tarvitaan korona-kaamos aikana!

Vierailija
28/42 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unto Polviander oli syntynyt Tampereella. Osaatko siis selittää, miksi häntä sanottiin ukiksi?

Tampereen seudulla isoisät eivät ole ukkeja vaan vaareja, pappoja tai taatoja. Polvianderit asuivat 30-luvulta lähtien Turussa, eikä sielläkään isoisästä käytetä nimitystä ukki.

ohiksena,

En ole ap, mutta nimityshän voi tulla jostain muulta murrealueelta. Minun ukkiani sanottiin paapaksi siksi, että ukin vanhin tytär muutti Tampereen seudulle ja lapset omaksuivat sieltä paapa nimen,  mitä  sitten myös käyttivät, kun vierailivat ko tädin kotona Etelä-Pohjanmaalla. Paapa-sana oli sitten käytössä meillä kaikilla serkuilla, millään muulla nimellä en vieläkään pysty ajattelemaan nyt jo kuollutta iso-isääni.

Vierailija
29/42 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohiksena,

En ole ap, mutta nimityshän voi tulla jostain muulta murrealueelta. Minun ukkiani sanottiin paapaksi siksi, että ukin vanhin tytär muutti Tampereen seudulle ja lapset omaksuivat sieltä paapa nimen,  mitä  sitten myös käyttivät, kun vierailivat ko tädin kotona Etelä-Pohjanmaalla. Paapa-sana oli sitten käytössä meillä kaikilla serkuilla, millään muulla nimellä en vieläkään pysty ajattelemaan nyt jo kuollutta iso-isääni.

No juuri tällaista selitystä ap:lta odotin kuulevani, mikäli hän olisi todellisuudessa kirjailija Polvan ja hänen miehensä Unto Polvianderin jälkeläinen.

Unto Polvianderin vanhemmat olivat Virroilta ja Mouhijärveltä eli läntisestä Suomesta, missä ei käytetä ukki-nimitystä.

Vierailija
30/42 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukujutut kiinnostaa korkeintaan sukulaisia. T. Sukututkimuksen harrastaja

Vierailija
31/42 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan kaikilla julkkiksilla ihan tavissukulaisia. Mullakin on yksi sukulainen tunnettu pääjohtaja, itse ihan tavistallaaja. Jos mä tänne kirjoittaisin olevani hänen lähisukulainen, sanottaisiin provoksi. Mutta kyllä hänellä on vaan meitä rahvaita suvussa. 

Vierailija
32/42 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienenä luin Tiina-kirjoja innolla ja vähän isompana niitä romanttisia kirjojakin. En tiennyt Anni Polvan turkulaisuudesta, vaikka itsekin asuin siellä. Vasta myöhemmin, kun olimme laivareissulla, äitini sanoi, että tuossa meni Anni Polviander, joka tunnetaan myös Polvana.

No, joka tapauksessa, vaikka oltiin ihan turkulaisia kaikki, niin minulla oli ukki, ja äidin puolelta pappa.

Vierailija
33/42 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse lukenut kirjat? Onko teissä samaa näköä? Kiva että muistat häntä. Moni ei edes mieti aiempia sukupolvia.

Vierailija
34/42 |
28.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää humpuukia kaikki. Joku on kaikki keksinyt jutut!

Vierailija
35/42 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vahingossa tuli tämmönen ketju vastaan niin kommentoinpa. Anni Polvianderilla oli 12 lastenlasta (yksi on nyt edesmennyt) ja KUKAAN ei kutsunut Untoa ukiksi vaan hän oli meille kaikille vaari eli tuo paljasti. Tämän tiedän koska itse olen heidän tyttärenpoikansa.

Ja jos aloittaja oikeasti on joku serkuistani tai sisaruksistani jolla muisti vähän pätkii niin pistäpä viestiä niin oikaisen tämän kommentin.

-Kalle-

Vierailija
36/42 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OT mutta olen syntyjäni tamperelainen ja minulla on sekä mummu ja pappa, että mummi ja ukki.

Vierailija
37/42 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lukenut sen paskan kirjasarjan :D

Vierailija
38/42 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut paljon Anni Polvan kirjoja. Ne ovat hauskoja ja viihdyttäviä.

Ne ovat tietysti myös aikansa tuotteita, mutta sellaisina ne pitää ottaakin.

Vierailija
39/42 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anni Polva ei kuulemma koskaan valehdellut.

Vierailija
40/42 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpönhöpön, tamperelaisella äidilläni oli ukki (karjalainen), ja ukki hän oli minullekin. Äidilläni on turkulainen mies, ja kun tyttäreni syntyi, tämä turkulainen toivoi itseään kutsuttavan ukiksi. Karjalaista perua oleva isoisäni oli minulle vaari, satakuntalainen isoisäni oli minulle pappa, samoin tytön tamperelainen isoisä on pappa. Taataksi en tiedä yhdenkään Tampereen seudulla asuvan isoisäänsä kutsuvan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan