Vieraana ystäväni luona hirveä haju ympäriinsä!!!
Miten mainita ystävälle kun järkyttävä löyhkä tuntuu nenässä joka huoneessa, pihalla ei niinkään pahasti. He itse eivät tunnu sitä huomaavan, vaan ihan normaalisti elävät näin löyhkäävässä talossa!!!
Kommentit (61)
Noniin, kiitos kaikille kannustuksesta! Otin sitten lopulta puheeksi tämän, ja tilanne on nyt jotenkin kiusallinen. He eivät edelleenkään haista mitään, ja on nyt yhdessä mietitty mistä voisi johtua. Ehdottivat myös että mulla on koronan aiheuttamia aistiharhoja, tai vaikka mätää poskionteloissa, ja tuntuu kyllä pahalta tällaiset syytökset. Pelkään että ystävyys loppuu tähän, tai ainakaan eivät kutsu enää koskaan kylään.. olemme siis nyt kotimatkalla, ja jäi aika omituiseen tilaan keskustelu. Auttaakohan tähän edes aika tai mikään..
Uskallanko laittaa vielä viestiä että nyt en haista enää pahaa hajua kun en enää ole heidän talossaan?
Vierailija kirjoitti:
Onko joku lattiakaivo kuivunut? Vessassa tai suihkutilassa?
Tämä! Me ihmeltiin meidän uudessa kodissa, että miksi alkoi haista kamalalle ja epäiltiin, että johonkin on kuollut hiiri tai koira ripuloinut. Mitään ei löytynyt ja hajua oli tosi vaikea paikallistaa.
Kunnes käytiin teknisessä huoneessa, jossa oli lattiakaivo päässyt kuivumaan.
Vaginan tuoksuinen tuoksukynttilä, kannabis?
Meillä haisee likainen ilmanvaihto. Minullakin kesti pitkään paikallistaa ongelma, jynssäsin jo seiniä ja kattoa, pesin monta kertaa kaikki tekstiilit ja vaihdoin pesuaineita yms. Asialle ei voi tehdä mitään nyt talvella - ilmanvaihtoputkiston voi puhdistaa vain kesäaikaan ja on melko arvokasta (n600€) joten talvi ollaan nyt sitten tässä hajussa. Itse sisällä ollessa hajua ei minusta juuri huomaa edes mutta aina tullessa ulkoa sisälle, se iskee nenään.
Talo 11v vanha eikä ilmanvaihtoa ole koskaan vielä puhdistettu muuta kuin suodattimia vaihdettu aina ajallaan. LVI-asiantuntija kertoi että tällä seudulla ne pitäisi puhdistaa vähintään 10v välein mutta mielellään 5v. Enpä tällaistakaan tiennyt 😕.
Kohtelias vieras kirjoitti:
Noniin, kiitos kaikille kannustuksesta! Otin sitten lopulta puheeksi tämän, ja tilanne on nyt jotenkin kiusallinen. He eivät edelleenkään haista mitään, ja on nyt yhdessä mietitty mistä voisi johtua. Ehdottivat myös että mulla on koronan aiheuttamia aistiharhoja, tai vaikka mätää poskionteloissa, ja tuntuu kyllä pahalta tällaiset syytökset. Pelkään että ystävyys loppuu tähän, tai ainakaan eivät kutsu enää koskaan kylään.. olemme siis nyt kotimatkalla, ja jäi aika omituiseen tilaan keskustelu. Auttaakohan tähän edes aika tai mikään..
Uskallanko laittaa vielä viestiä että nyt en haista enää pahaa hajua kun en enää ole heidän talossaan?
Laita ihmeessä viesti ja kerro mitä sait vastaukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Aika epäkohteliasta on käydä vierailemassa mutta ei puhu mitään vaan palstailee.
Siis puhun kyllä ja keskustelen, mutta juuri tällä hetkellä he ovat päivälevolla tuolla makuuhuoneesssaan. Kävin sielläkin aiemmin, mutta ei näkynyt että lakanatkaan olisivat erityisen likaiset, vähän rypistyneet tosin. Voiko näin paha haju tulla muusta kuin esim ruumiista? Onkohan tässä talossa kellaria yms.. en tohdi kysyä kun sitten kysyisivät miksi kysyn ja joutuisin paljastamaan herkkänokkaisuuteni...
Ruumiit.. Kellari... Help, sähän oot oikeessa kauhun talossa...
Meillä haisi työpaikalla joskus ilmanvaihtohormiin kuolleet linnut.
En usko että heillä koronaa, sillä ovat käyttäneet maskeja koko ajan, kylläkin kangasmaskeja jotka eivät suojaa yhtä hyvin kuin ne ns. oikeat kirurgiset suojaimet. Ja kyllä näin myös pyykkikorissa niitä maskeja että siitä päätellen myös ihan pesevät niitä maskeja eivätkä käyä aina vain samoja.
Kävit sitten etsimässä hajunlähdettä pyykkikorista?
Siskoni luona uudessa omakotitalossa haisi hirmu pahalle. Syyksi löytyi jääkaapin takana kuollut hiiri.
Tosin hiiri kuivettuu kahdessa viikossa, sitten haju loppuu. Meilläkin on ollut sama juttu vanhassa talossa.
Vierailija kirjoitti:
Home
Vanha talo ja hiiriä kuollut rakenteisiin.
Haiseeko ystäväsi vaatteet?
Talo ei kai ole erityisen vanha, ehkä kymmenisen vuotta? Puutalo on. Minun täytyy keksiä jokin syy halata ystävääni että voin haistaa hänen vaatteitaan.
Voisko olla provo, ei kai kukaan halaa vain haistaakseen toisen vaatteita?
Jos se haju kerran tuntuu kaikkialla, niin se tulee jostain seinistä tms.
Lakanoista: mun kämppis vaihtaa lakanat monen kuukauden välein, mutta ei meidän kämpässä silti haise pahalta. Sen huoneessa en tosin ole käynyt haistelemassa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä haisee likainen ilmanvaihto. Minullakin kesti pitkään paikallistaa ongelma, jynssäsin jo seiniä ja kattoa, pesin monta kertaa kaikki tekstiilit ja vaihdoin pesuaineita yms. Asialle ei voi tehdä mitään nyt talvella - ilmanvaihtoputkiston voi puhdistaa vain kesäaikaan ja on melko arvokasta (n600€) joten talvi ollaan nyt sitten tässä hajussa. Itse sisällä ollessa hajua ei minusta juuri huomaa edes mutta aina tullessa ulkoa sisälle, se iskee nenään.
Talo 11v vanha eikä ilmanvaihtoa ole koskaan vielä puhdistettu muuta kuin suodattimia vaihdettu aina ajallaan. LVI-asiantuntija kertoi että tällä seudulla ne pitäisi puhdistaa vähintään 10v välein mutta mielellään 5v. Enpä tällaistakaan tiennyt 😕.
Meillä puhdistettiin marraskuun lopulla ettei tarvitse kesä olla.
Mua inhottaa käydä muutamien sukulaisten kotona kylässä. Lattiat niin läiskäiset, roskaiset ja tahmeat. Wc pönttö kuvotus. Vessojen peileistä ei näe omaa kuvaa lian läpi. Lähmäiset ikkunat. Sohvatkin niin tuhruiset, että joutuu istumaan ihan laidalla, koska yök.
Ihan 30-40vpariskunnat, perheelliset talot.
Yhden perheen lapset kävivät meillä ja keskenään kovaan ääneen ihmettelivät, kun meillä vessassa raikas tuoksu, eikä pistävä haju.
Jos haluat jatkaa ystävyyttä, niin kannattaa unohtaa koko asia. Älä ainakaan laita viestiä että haju loppui kun lähdit talosta, itse loukkaantuisin tuosta ainakin.
Tämä koko ketju kyllä kertoo minusta siitä, että suhtauduit asiaan neuroottisesti etä saanut sitä millään mielestäsi. Hieman vaikuttaa oudolta.
Tajuan että talo voi haista oudolta, ja talonväki ei sitä huomaa.
Mutta. Se että kävit katsomassa pyykkejä ja roskiksia, on vähän outoa.
Musta olisi loukkaavaa, jos kaveri nuuskisi ympäriinsä tuolla tavalla.
Eihän se sulle kuulu, jos ei tarvinnut edes jäädä yöksi. luulin että olit jollain pitkällä jouluvierailulla. Miten kauan tarkkaan ottaen olit siellä?
Minua kiinnostaa tuliko tähän pakopelihenkiseen aloitukseen ratkaisua?
Oliko kellarissa ruumis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä puhdistettiin marraskuun lopulla ettei tarvitse kesä olla.
Riippuu kai missä päin suomea asuu. Meillä on jo talvi marraskuussa: lunta ja jäätä katolla ja pakkasta. Joten eivät alkaneet hommiin. Eli pitää olla siis kesäinen sää eikä lunta katolla.
Eivät tuuleta koskaan? Alkaa kyllä kaikki hajut muhia kämpässä jossa kaikki luukut pidetään aina kiinni.
Ap., lähde pois sieltä haisemasta sexin ymt. hajuinesi. Haiset todella pahalle, hyi, hyi.
Ap, ota asia puheeksi. Se on suuri palvelus isäntäväelle, kun vaikuttavat itse tottuneen hajuun.