Vieraana ystäväni luona hirveä haju ympäriinsä!!!
Miten mainita ystävälle kun järkyttävä löyhkä tuntuu nenässä joka huoneessa, pihalla ei niinkään pahasti. He itse eivät tunnu sitä huomaavan, vaan ihan normaalisti elävät näin löyhkäävässä talossa!!!
Kommentit (61)
Talossa niin puhdasta, että haistat oman mädännäisyytesi?
Jos se oletkin sinä, joka haisee?
Kohtelias vieras kirjoitti:
No siis vaikea tunnistaa tuota hajua ku se on niinku kaikki pahat hajut yhteensä, seksi ja paska ja ruoka ja hyi helvetti.. meneekö ystävyys jos mainitsen!
Ja sinä olet tietenkin sinkku?
Vierailija kirjoitti:
No siis vaikea tunnistaa tuota hajua ku se on niinku kaikki pahat hajut yhteensä, seksi ja paska ja ruoka ja hyi helvetti.. meneekö ystävyys jos mainitsen!
Ja sinä olet tietenkin sinkku?
Miten tämä liittyy mitenkään tähän tilanteeseen? Tiedoksi vain että minulla on ollut monia suhteita, ja tiedän kyllä millainen on seksin haju.
Lähde kotiin. Tuttu asui tyytyväisenä hometalossaan. Yökyläilyn jälkeen vaatteet piti pestä useampaan kertaa, haju ei meinannut lähteä millään. En puhunut mitään, kaipa asia heille ennen pitkää selviää.
Mummo tai pappa on unohtunut peräkamariin.
Hei, meillä oli viikonloppuna orgiat. Kaikki ruiskittiin huolella sukupuoleen katsomatta. Nytkin on Anderssonit naapurista täällä ”päivälevolla” meidän kanssa. Laita pyykkipoika nenään ja tule mukaan, saat vähän piiskaa ja pysyt poissa palstalta!
T. Isäntäväkesi
Olen rakennusalalla töissä ja pomoni aina kauhistelee kuinka siinä ja siinä kohteessa on huono ilmanvaihto. Mutta en ole voinut sanoa, että hän itse haisee homeelle ja kävin kerran hänen kotonaan hakemassa yhdet avaimet lomakaudella, se haisi just sille mille mun syntymäkotitalo, missä on todettu pahat kosteusvauriot.
Vierailija kirjoitti:
Onko vanha talo? Jos rakenteista ”vuotaa” hajuja vanhoista rakennusmateriaaleista?
Tai onko heillä paljon nuhaa, päänsärkyä, väsymystä...? Mahdollinen kosteusvaurio?
Pyykkäävätkö harvoin/matalissa lämpötiloissa? Jos ajan myötä hikeä, rasvaa ja likaa on pinttynyt vaatteisiin ja kaikkiin tekstiileihin? Ja jos eivät koskaan pyyhi seiniä, roskiskaappia, uunin takaa jne.? Vaikka siivoaisivat roskat ja näyttäisi siistiltä, bakteerikuorma voi olla silti valtava.
Tai eivätkö vain tuuleta koskaan? Jos on ilmanvaihto-ongelmia?
Jos ymmärrät syyn, nii helpompi ehkä sitten nätisti vihjata asiasta, jos on siis sellainen syy, johon voivat vaikuttaa.
Ystväni kyllä ihmetteli molempien lasten ihottumaa, mutta arveli että se olisi vain atooppista ihottumaa, myös miehellään on sitä polvitaipeissa ja nivusissa. Voisiko sillä olla yhteys hajuun?
Tosiaan ihan sisitiltä täällä muuten näyttää, en keksi mitään syytä mistä tämä löyhkä voisi tulla!
Exän sisaren kodissa haisi aina jääkaappi ihan jäätävälle märätykselle. Jääkaapin edessä oli pöytä ja kun pöydän ääressä kahviteltiin ja aukaisivat jääkaappia, pöllähti sieltä aina hirveä haju siihen pöydän luokse. Ja aina sama juttu, ei niin, että siellä olisi ollut joku kaalilaatikko tmv. voimakkaasti tuoksuva ruoka, se haju oli pilaantuneen oloinen. Ja siinä pöydässä se lähinnä jääkaappia oleva paikka oli "vieraan" istumapaikka. Yökötystä sai pidätellä. Heitä itseään ei ilmeisesti haju vaivannut. Oli se keittiö muutenkin vähän raskasilmainen, kun heillä oli tapana käyttää puhtaat astiat koneesta ja kerätä tasoille, tiskipöydälle ja -altaaseen, liedelle likaiset astiat ja ruoanlaittovälineet.
Sinuna alkaisin kaivella hajun syitä vähän tarkemmin. Että ei vaan olisi mitään hämäriä salaisuuksia. Käy tutkimassa kellari / ullakko ja syynää roskikset ja muut. Haistele myös ne lattiakaivot, voisiko tulla sieltä? Entä lavuaarit?
Syynä voi olla koirien tai lasten kuseskelema sohva. Isännän piereskelemä perseenhajuinen sohva. Kaappiinkätketyt likaiset kosteat vaatteet. Sängynalle heitellyt kondomit. Syitä löytyy...
Vierailija kirjoitti:
Olen rakennusalalla töissä ja pomoni aina kauhistelee kuinka siinä ja siinä kohteessa on huono ilmanvaihto. Mutta en ole voinut sanoa, että hän itse haisee homeelle ja kävin kerran hänen kotonaan hakemassa yhdet avaimet lomakaudella, se haisi just sille mille mun syntymäkotitalo, missä on todettu pahat kosteusvauriot.
Nenä tottuu moniin hajuihin ajan kanssa. Siksi asukas ei välttämättä huomaa itse mitään. Ja siksi toisen täytyisi kertoa asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Onko vanha talo? Jos rakenteista ”vuotaa” hajuja vanhoista rakennusmateriaaleista?
Tai onko heillä paljon nuhaa, päänsärkyä, väsymystä...? Mahdollinen kosteusvaurio?
Pyykkäävätkö harvoin/matalissa lämpötiloissa? Jos ajan myötä hikeä, rasvaa ja likaa on pinttynyt vaatteisiin ja kaikkiin tekstiileihin? Ja jos eivät koskaan pyyhi seiniä, roskiskaappia, uunin takaa jne.? Vaikka siivoaisivat roskat ja näyttäisi siistiltä, bakteerikuorma voi olla silti valtava.
Tai eivätkö vain tuuleta koskaan? Jos on ilmanvaihto-ongelmia?
Jos ymmärrät syyn, nii helpompi ehkä sitten nätisti vihjata asiasta, jos on siis sellainen syy, johon voivat vaikuttaa.
Ystväni kyllä ihmetteli molempien lasten ihottumaa, mutta arveli että se olisi vain atooppista ihottumaa, myös miehellään on sitä polvitaipeissa ja nivusissa. Voisiko sillä olla yhteys hajuun?
Tosiaan ihan sisitiltä täällä muuten näyttää, en keksi mitään syytä mistä tämä löyhkä voisi tulla!
Voi olla, mutta toki mahdollisia syitä on monia muitakin.
”Myös erilaiset ihooireet ja atooppisen ihottuman paheneminen ovat yleisiä.”
Lähde: https://www.sisailmayhdistys.fi/Terveelliset-tilat/Terveysvaikutukset/S…
Onko vähän imelä haju? Asuin aikoinaan talossa, jossa oli hirveästi turkiskuoriaisia ja siellä haisi kamalalta.
Ominaishajunsa on, niin eivät huomaa mitään.
Roskapussit, likaiset vaatteet ja likaiset ihmiset. Pesemättömät viemärit ja muutkin pinnat piiitkältä ajalta.
Onko joku lattiakaivo kuivunut? Vessassa tai suihkutilassa?