Kannattaako sijoittaa melkein 200 sähköhammasharjaan?
Mulla ei ole koskaan ollut sähköhammasharjaa. Lapsella on joku 50 euron malli. Hammashoitaja sitä suositteli koska hammasvälit tosi ahtaat.
Jos ostan, haluan hyvän. Mutta hinta kuitenkin aika kova mokomasta! Onko sen arvoinen?
Hoidan hyvin hampaani. Ei reikiä. Mutta tottahan tuollainen vempain paremmin puhdistaa kuin tavisharja.
Kommentit (60)
Hyviä vinkkejä. Kiitos kaikille. Totta, joku kirjoitti että kannattaa hankkia tuote joka tuo iloa arkeen. Niin aion tehdä
Sairauskassan kautta saan "ilmaisen" hammashoidon joten siinä mielessä ei tule säästöä. Toki maksan kassaan muutaman kympin joka kuukausi.
Eli ostan vempaimen. Hyvä ! Ja nyt vain vielä verkkokauppaan vertailemaan
Ap
Harjoissa on kyllä eroja. Saitkin jo hyviä neuvoja hintaluokan suhteen. Harjaa käytetään kuitenkin kaksi kertaa päivässä, joten ei se lopulta niin kalliiksi tule. Ainakin Oralin harjat kestävät pitkään.
Itselläni on oral-b Genius( n150€). Aikaisemmin jouduin käymään hammaskiven poistossa jopa puolen vuoden välein, nyt riittää noin 8 kk väli. Kalliimpi harja on maksanut jo itsensä takaisin. Suosittelen kalliimpaa harjaa, erityisesti jos on ongelmia hampaiden kanssa esim reikiintymistä tai hammaskiven kertymistä
Vierailija kirjoitti:
Parin euron hintainen tavallinen hammasharja ajaa käytännössä saman asian. Kunhan pesee kunnolla hampaat aamuin illoin. Terveempiä hampaita et saa kalliilla laitteella.
Ei pidä paikkaansa. Kalliimpi sähkäri ei ehkä ole parempi kuin edullisempi, mutta ne ovat parempia kuin tavalliset harjat.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä vinkkejä. Kiitos kaikille. Totta, joku kirjoitti että kannattaa hankkia tuote joka tuo iloa arkeen. Niin aion tehdä
Sairauskassan kautta saan "ilmaisen" hammashoidon joten siinä mielessä ei tule säästöä. Toki maksan kassaan muutaman kympin joka kuukausi.
Eli ostan vempaimen. Hyvä ! Ja nyt vain vielä verkkokauppaan vertailemaan
Ap
Nuija!
Korjatut hampaat eivät ole minkään arvoiset verrattuna ehjinä pysyneisiin, ikenien kunnosta puhumattakaan. Hoidon nautinnot kaupan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Lidlin, maksoi parikymppiä. On ainakin yhtä hyvä kuin merkkituotteet, joita mulla ennen oli. Tärkeämpää taitaa olla valita hyvät terät siihen. Sopivat löydettyäni katosi hammaskivi melkein kokonaan.
Terät? Puhutaanko me nyt hammasharjasta vai partakoneeesta 😂
Kannattaa!!! Ostin itselleni joululahjaksi Gigantista nimenomaan 199 maksaneen harjan, Oral-B, en tod suosittele Braunia, ja siis mulla on ollut sähköhammasharja ekan kerran 80-luvulla (Oral), jonka jälkeen palasin joiksikin vuosiksi tavalliseen harjaan, koska raha, mutta 90-luvulta alkaen jatkuvasti.
Olen aiemmin ostellut halvempia runkoja, en kaikkein halvinta, mutta niitä noin 59e maksavia.
Mutta siis isoin syy, miksi suosittelen parempaa harjaa, on se, että siinä oleva appi auttaa todellakin harjaamaan hampaat entistä paremmin. Harjaan vain kerran päivässä laiskuuttani, joten sillä eon erityisesti väliä, että harjaan kunnolla.
Apin avulla olen havainnut, että minulla on muutamia paikkoja, jotka jäisivät harjaamatta hyvin, jos en käyttäisi appia.
Lisäksi kallis harja pyörii nopeammin ja voin sanoa, että myös hammastuntuma on selkeästi puhtaampi ja parempi, kuin halvemmassa (lue hitaammin pyörivässä) harjassa.
Minulle ei ole tullut enää vuosiin reikiä vaikka harjani olikin supervanha ja pyöri varmaan halpojakin Oraleita hitaammin :D ja vaikka harjaan vain kerran päivässä.
Mutta. En halua mitään iensairauksia ja siksi haluan pitää hampaista hyvää huolta, olen nyt 48v. Minulle tulee aika helposti hammaskiveä ja toiveena on, että vauhdilla pyörivä harja auttaa siinäkin.
Eli SUOSITTELEN! Voin sanoa, että et kadu valintaa.
Oral-B:n sovellus saa minulta suosituksen! Kannattaneen varsinkin lapsiperheiden harkita valmistajien moderneja tuotteita, joissa on uutta teknologiaa :)
Hammasharja on kulutushyödyke, ei sijoitus.
Markkinajohta Braunin harjapäät ovat kalliita, jäljitelmät surkeita. Jopa Lidlin.
Tilaan aitoja Saksan amazonilta 60% halvemmalla.
Kannattaa ehdottomasti ostaa päälle satasen sähköhammasharja. Tarjouksia löytyy kyllä. Eron huomasi myös hammaslääkärini kun aloin käyttämään parempaa harjaa
Käsiharjalla pääsee teoriassa hyvään tulokseen. Mutta kuka haluaa nauttia kymmenen minuutin tekniikkalajista kun sähköllä hurauttaa vaivatta kahdessa minuutissa.
Eli käsiharjalla jäävät likaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Parin euron hintainen tavallinen hammasharja ajaa käytännössä saman asian. Kunhan pesee kunnolla hampaat aamuin illoin. Terveempiä hampaita et saa kalliilla laitteella.
Samaa on kaikki hammaslääkärit sanoneet mullekin.
200 sähköhammasharjaa kuulostaa aika paljolta.
Ei kannata. Joku kohtuus hinnassa. Sillä loppurahalla saat jotain muuta tarpeellista.
Vierailija kirjoitti:
Jos on varaa ja pidät mallista, niin osta ihmeessä.
Jos talous on tiukilla niin halvemmallakin varmasti löytyy asiansa hyvin hoitava harja.
Mutta jos ei rahasta tee tiukkaa, niin hanki mieluummin juuri se, mikä miellyttää. Ainakin itse olen havainnut, että tuollainen ostos tuottaa iloa pitkäksi aikaa ja saa jonkun arkihomman (kuten hampaidenharjauksen) iloa tuottavaksi, kun saa käyttää ja nauttia siitä ihanasta hankinnasta.
Tämä! Mulla sama. Ostin Gigantista sen 199e harjan, vaikka sama malli (käytännössä) olisi ollut tympeän kullankeltaisena tai mustana jotain 169e, koska siellä oli tosiaan samaa metallinhohtoista sävyä yksi pinkki runko, ja se oli omaan silmääni näitä toisia paljon kauniimpi.
On ilo aukaista iltaisin peilikaapin ovi, kun se metallinen pinkki runko siellä innolla (juups!) odottelee!
Vierailija kirjoitti:
Hammasharja on kulutushyödyke, ei sijoitus.
On se sijoitus (suun)terveyteen ja jos hammasharja tuo iloa elämään niin myös ehkä elämänlaatuun.
Mutta joo ei sijoitus samassa mielessä kuin esim. osakkeiden tai rahastojen ostaminen olisi.
Vierailija kirjoitti:
200 sähköhammasharjaa kuulostaa aika paljolta.
10 snt/vrk hui kauhistus.
Tonni hammashoitoon mieluummin.
Sano "Käyttää". Sijoitus se ei ole.