Tunnetko ihmisiä, jotka ottavat vaikka hilloa tms. samalla lusikalla, jolla ovat syöneet?
Kommentit (23)
Äitini. Lapsena myös piti syödä jälkiruokakiisseliä samalta lautaselta, miltä oli syöty pääruuaksi lihasoppaa. Kuvotti jo silloin.
Asun Alankomaissa yksi tapa mitä olen ihmetellyt on se, että esim lounaalla (joka siis on yleensä leipää) kaikilla on se oma veitsi, joka käy sitten niin maapähkinävoissa, hasselpähkinälevitteessä, voissa ja mitä ikinä tahnoja pöydässä leivän päälle onkaan....
Ei ne veitset tietenkään suussa käy.
Kas kun useampia ei häiritse tämä ilmiö. Olen lapsesta asti kummeksunut noin käyttäytyviä ihmisiä. Millaisia bakteeripesiä heidän hillonsa ja muut lienevätkään.
Siis hyi kun ajattelee kuinka syljestä ne kaikki bakteerit levittäytyy koko hilloon. Miksi?! Purkista syöminen hyväksyttävää vain, jos aikoo syödä kaiken kerralla ja yksin.
Ihan yhtä kuvottavaa on se, jos buffetissa hakee uudestaan ruokaa samalle lautaselle 🤢🤮 Silti melkein kaikki (Suomessa) tekee noin. Miksi, oi miksi...
Mun tytär... On yritetty opettaa toisin, mutta ei auta.
Kyllä te olette pikkusieluisia nilkkiäisiä.
🤤
Vierailija kirjoitti:
Mun tytär... On yritetty opettaa toisin, mutta ei auta.
Etkö ole selittänyt bakteereista?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä te olette pikkusieluisia nilkkiäisiä.
🤤
Mitä? Täysin relevantti ongelma. Hyväksytkö tuon toiminnan jotenkin?
Vieraille tietenkin jokaiseen tarjoiluastiaan oma lusikka. Yksin kotona voi syödä suoraan purkista jos huvittaa mutta niitä ei sitten vieraille tarjota.
Yksin asuessa tein tuota jatkuvasti.
Nykyäänkin otan ensin puhtaalla lusikalla hilloa, sitten nuolaisen lusikan ja otan sillä samalla lusikalla jogurttipurkista. Meillä ei kukaan muu syö samaa tönkköjogurttia, joten ihan on omat eväät. Voi olla ällöä, mutta tiskaaminen on vielä ällömpää.
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä kuvottavaa on se, jos buffetissa hakee uudestaan ruokaa samalle lautaselle 🤢🤮 Silti melkein kaikki (Suomessa) tekee noin. Miksi, oi miksi...
Sehän on ihan ok jos ei kosketa ottimilla lautastaan. Siinä ei ole mitään epähygienistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on ihan ok jos ei kosketa ottimilla lautastaan. Siinä ei ole mitään epähygienistä.
Niinpä. JOS. Aika usein näkee, että ottimet osuu lautaseen. Oksettavaa. On ihan etikettisääntö, että aina puhdas lautanen noutopöydässä.
Kaverini yritti tehdä noin luonani, mutta annoin puhtaan lusikan. Hän piti minua naurettavana.
Sama ihminen kertoi, että hän vaihtaa perheensä pyyhkeet siinä vaiheessa, kun ne haisevat pahalta.
Kyllä saatan tehdä näin kotona. Purkista, josta syömme vain minä ja mies. En tietenkään tarjoaisi tätä vieraille tai tekisi näin ollessamme kyläilemässä.
Yhtä inhottavaa on, kun sillä varsinaisella hillolusikalla kosketaan hilloa otettaessa siihen omaan ruokaan.
Tätä näkee usein.
Vaimoni tekee tuota. Itse tein lapsena samoin.
Yhteisiähän ne on uskovaisten bakteerit.
Tunnen henkilön, joka pesi vauvansa kakat pepusta, huuhtaisi kevyesti kätensä, valmisti salaatin ja yritti tarjota sitä minulle. Sanoin, ei kiitos! Onneksi ehdin nähdä mitä hän teki!