Postin xxs - paketti
Onko muilla millaisia kokemuksia tästä..
Ostin nettikirppikseltä yksityishenkilöltä tuotteen ja sovittiin että lähettää xxs pakettina. Nyt on kuukausi kulunut, pakettia ei näy, seurannassa lukee vain "lähetys ei ole vielä saapunut postille" ja paketti "odottaa rekisteröintiä". Myyjä väittää tiputtaneensa paketin normaaliin Postin kirjelaatikkoon, mikä Postin ohjeiden mukaan onkin ihan pikea tapa toimia. Olen kysellyt Postin asiakaspalvelusta, sanovat ettei ko. paketista ole heillä mitään tietoja. Chatissa sanottiin että voi tulla "pimeänä" jos mennyt jotenkin seurannan ohi.
Onko muille käynyt näin ja paketti silti tullut? Mikä on inhimillinen aika odottaa ennen kuin tekee rikosilmoituksen? Maksoin 4,90 posteja juuri siksi että näen seurannasta että jotain on oikeasti laitettu postiin!
Kommentit (12)
Myyjä on ainakin tuon postimaksun maksanut, koska seurannalla tulee tuo ilmoitus.
Paketti kadonnut postissa. Myyjän pitäisi asiaa ruveta selvittelemään.
Kannattaa muistaa sekin että lähettäjä todennäköisesti on toiminut ihan oikein ja rehellisesti mutta posti hukkaa kirjeitä ja paketteja ihan järkyttäviä määriä eikä ota mitään vastuuta siitä että työntekijät varastelee niitä. Lähettäjä olisi voinut kyllä pyytää asiamiespostista kuitin siitä että paketti on jätetty kuljetukseen. Näin minä teen aina koska eihän Postiin voi luottaa tänä päivänä ollenkaan.
Olisiko kuitenkin kannattanut sijoittaa euro enemmän postimaksuihin ja ostaa tuote "normipakettina" hintaan 5,90 euroa? Olisi ollut varma seurantatunnus. Itse en ikinä käytä xxs-pakettia lähettämiseen/vastaanottamiseen. Ei siinä ole seurantamahdollisuutta ainakaan ellei lähettäjä jätä sitä postin pisteeseen, jolloin siihen tulostetaan se seuranta. Jos jätetään vain postin laatikkoon, niin se matkaa tavallisena päiväpostina eikä siihen missään vaiheessa mitään seurantamahdollisuutta erikseen laiteta. Häviää kuin pieru saharaan tuollaiset paketit.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muistaa sekin että lähettäjä todennäköisesti on toiminut ihan oikein ja rehellisesti mutta posti hukkaa kirjeitä ja paketteja ihan järkyttäviä määriä eikä ota mitään vastuuta siitä että työntekijät varastelee niitä. Lähettäjä olisi voinut kyllä pyytää asiamiespostista kuitin siitä että paketti on jätetty kuljetukseen. Näin minä teen aina koska eihän Postiin voi luottaa tänä päivänä ollenkaan.
Mä pyydän myös aina kuitin vaikka se selvästi ärsyttää joitain palvelupistemyyjiä. Olisihan se tosiaan helpompi niille jos vaan jättäisin paketin jonnekin pöydänkulmalle tai tiskin sivussa olevaan laatikkoon kuten postin sivuilla neuvotaan (jätä jonottamatta postin palvelupisteeseen), mutta todellakin haluan sen kuitin mistä näkee, että posti on vastaanottanut tavaran, jotta voin ostajalle tarvittaessa näyttää että olen sen postittanut, siltä varalta että lähetys katoaakin jonnekin postin syövereihin.
naamakirjassa kiertää Jari Tervon vitsi että ois pitänyt antaa korona postin hoidettavaksi niin se ois kadonnut aikaa sitten!
Toi xxs pakettihan on huijarin unelma. Ostat pelkän postituksen netissä helposti kotisohvalta ja väität vieneesi paketin kirjelaatikkoon mutta todellisuudessa et vie mitään. Helppo laittaa Postin syyksi hukkuminen. Älytöntä. No tästä viisastuneena en enää ikinä käytä kyseistä pakettikokoa näissä nettikirppiskaupoissa.
Voi olla että paketti on lähtenyt ilman seurannan skannausta ja posti on hukannut sen.
Tai sit myyjä vaan on ostanut postituksen mutta ei ole lähettänyt.
Mä oon vienyt tiskille ja vahtinut et lähtee seurantaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että paketti on lähtenyt ilman seurannan skannausta ja posti on hukannut sen.
Tai sit myyjä vaan on ostanut postituksen mutta ei ole lähettänyt.
Mä oon vienyt tiskille ja vahtinut et lähtee seurantaan.
Ei xxs paketissa ole seurantaa. Kulkee kirjeenä.
Ohjeiden mukaan se pakettikortti pitäisi tulostaa ja liimata pakettiin, jotta voi pudottaa kirjelaatikkoon. Jos on pelkkä helposti-koodi, pitää paketti viedä postin pisteeseen tai automaattiin. Näissä työntekijä liimaa sen viivakoodillisen tarran, jossa lähetystunnus. Mutta kyllä myyjä maksaessaan saa lähetyksestä kuitin, jossa näkyy vastaanottajan tiedot. Pyydä kopio tuosta kuitista. Jos se on ok, niin posti on jälleen kerran kadottanut lähetyksen.
Ostin xxs paketin kuljetuksen postin sivuilta netissä. Tulostin pakettikortin ja liimasin sen pakettiin.
Tuossa pakettikortissa on viivakoodillinen lähetystunnus jolla voit seurata tätä pakettia samoin kuin isompiakin paketteja. Minä kyllä vein sen maksetun paketin postiin josta sain kuitin että olin toimittanut sen ja samalla se kirjautui seuranta järjestelmään, josta voin seurata sen matkaa. Paketti meni hyvin perille.
Oletko nähnyt/saanut kuitin, josta ostotapahtuma todella näkyy?