UMK 2021
Tähän keskustelua ja spekulointia Uuden musiikin kilpailusta 2021. Suomen euroviisu edustaja toukokuuksi valitaan Uuden musiikin kilpailun finaalissa helmikuussa. Finaalin kilpailijat julkaistaan ensi viikon keskiviikkona. Uuden musiikin kilpailun Instagram-tilillä on jo julkaistu vihje ensimmäisestä kilpailijasta: Hän on turkulainen, joka on tehnyt musiikkia sekä suomeksi että englanniksi. Mukana siis yhteensä 7 kilpailijaa.
Kommentit (3410)
Minä olen jo vanhempi mies eikä tuon bändin tyylilaji kuulu suosikkeihini. Minä kuulen voittokappalessa räpin ja heavyn yhdistelmän. Miksei juuri sillä viedä vaikka koko potti Rotterdamissa?
Huomasiko kukaan muuten että Ilta lauloi väärin? Lauloi ”yleisönään tyhjä pitkä katu vaan” vaikka oikeat lyriikat menee ”yleisönään pitkä tyhjä katu vaan”. Mutta eipä tuo esitystä haitannut.
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvillään oululaisten suorituksesta. Monenlaista vähättelyä havaittavissa pääkaupunkiseudun valtamedioissa. Ihan kuin viihdetaidetta ei osattaisi tehdä muuallakin kuin Hesassa. Pitkin hampain puhuttiin "uudesta" bändistä vaikka on siis perustettu jo vuonna 2013. Kertoo vain siitä, että pk-seudun ulkopuolisiin taiteilijoihin ei suhtauduta samalla tavalla ja vakavuudella kuin kehä III:n sisällä olevien.
Kallion ilmaisutaitopainotteinen lukio ei ole ainoa luovuuden lähde tässä maassa...
Hyvä, Oulun kundit! TE teitte sen! Ja tuolla biisillä voi mennä vaikka kuinka pitkälle vielä.
Minusta pohjonen ja synkkä musiikki tietää aina hyvää!
Vierailija kirjoitti:
Antti oli ihan jäätävän hyvä. Hyvin tuli ekassa edituksessä esille se, kuinka hänellä on karismaa ja Erikalla ei. Erikan osuus oli täysin turha, myötähäpeää aiheuttava, muka seksikästä kiemurtelua. Itse näin vaan hyvin kömpelöä esiintymistä Antin rinnalla.
Hahhhaaahhaaaaa Vai onnistui hyvin? Koko "show" oli kuin joku lukion kevätjuhla, kotikutoista ja noloa. Antti hymyili väkinäistä hymyään ja Erika kiemurteli minkä kerkesi. Myötähäpeää oli tarjolla koko rahan edestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitus on vuodelta 2017 ja bändistä ei ole vieläkään muuta kerrottavaa kuin tuo sama, että ovat toimineet lämppäreinä ja soittavat violent poppia eli väkivaltapoppia.
Siis Blind Channel on ammattimainen lämppäribändi?
Minä oon ollu keikalla jonka lämppärinä oli joku sellanen randomi nimi kun HIM. Joten mitä sitten? Kaikki ne lämppää jossain vaiheessa. Ja on ollut muutakin kerrottavaa kaikissa medioissa koko päivän, esim. voittivat murskaäänillä UMKn.[/quote
Kiitos teinitytöille kaikista äänistä ja kannustuksesta!
Mikä ihme Suomimieslook tuo musta huppari ja haudankalpeat kasvot oikein on? Vain suomalaiset pitävät sitä jotenkin normaalina. Muiden silmissä näytetään ihan joltain valkovenäläisiltä.
Korona aikaanhan itsari biisi oikeen sopiva.. kaikki työttömäks jääneet vaan vetämään shotteja ja kuulaa kalloon...älytöntä!
Vierailija kirjoitti:
Minä olen jo vanhempi mies eikä tuon bändin tyylilaji kuulu suosikkeihini. Minä kuulen voittokappalessa räpin ja heavyn yhdistelmän. Miksei juuri sillä viedä vaikka koko potti Rotterdamissa?
Juu ja son poppia. He sekoittavat eri tyylilajeja
En katsonu tästä ketjusta oliko epävireistä laulua jo kommentoitu miten paljon täällä, mutta annanpa minäkin arvioni. Monilla artisteilla oli selviä vaikeuksia laulun kanssa, epävireistä ja latteaa. Tää paljon kehuttu Iltakin oli aika vaisu veto. Entäs sitten kehäkettu Danny? Aivan luokattoman huono, täytynee panna osittain iän piikkiin?
Ruotsin viisut samana iltana oli kuin eri planeetalta, arttistien lavakarisma välittyi hyvin kotisohville asti.
Vierailija kirjoitti:
Oskrin "lavashow" meni täysin pieleen. Hän ei yhdessä kohtaa saanut mikkiä paikalleen ja sitten ne ilmeisesti sadetta kuvaavat vesivanat olivat kummallisen näköiset. Harmi, koska kyllähän hän laulaa osaa ja biisi oli kaunis.
Ei se nyt ihan täysin pieleen mennyt, kun kansainväliset raadit valitsi toiseksi.
Katsojamääristä voi yleensä päätellä suosion euroopassa. Ainakaan vielä ei ole räjähtänyt. Kaipa nyt olisi taas suomalaisten alettava epätoivoisena jakamaan tätä linkin parkia ulkomaalaisille. Ehkä vähän liikaa tulee LP mieleen. 🥺 Muuten ok.
Vierailija kirjoitti:
Katsojamääristä voi yleensä päätellä suosion euroopassa. Ainakaan vielä ei ole räjähtänyt. Kaipa nyt olisi taas suomalaisten alettava epätoivoisena jakamaan tätä linkin parkia ulkomaalaisille. Ehkä vähän liikaa tulee LP mieleen. 🥺 Muuten ok.
Mistä katsojamääristä?
Lapsellista juomista.
https://www.seiska.fi/telkkari/mita-tampereen-hotelli-tornissa-oikein-t…
Vierailija kirjoitti:
En katsonu tästä ketjusta oliko epävireistä laulua jo kommentoitu miten paljon täällä, mutta annanpa minäkin arvioni. Monilla artisteilla oli selviä vaikeuksia laulun kanssa, epävireistä ja latteaa. Tää paljon kehuttu Iltakin oli aika vaisu veto. Entäs sitten kehäkettu Danny? Aivan luokattoman huono, täytynee panna osittain iän piikkiin?
Ruotsin viisut samana iltana oli kuin eri planeetalta, arttistien lavakarisma välittyi hyvin kotisohville asti.
Osa Ruotsin ehdokkaista oli niin geneeristä Euroviisu-poppia, että alkoi naurattaa. Mutta ammattimaisemman näköisiä esitykset kyllä oli.
Mitä te lässytätte? Ulkomaalaiset hehkuttaa Suomen biisiä täysillä!
Minä olen jo useamman vuoden ollut kyllästynyt Ruotsin euroviisuhumppaan. Välillä vähän erilaista. Kiitos
Nyt saan vihat varmaan päälleni, mutta visuaalisesti Blind Channelin esityksestä puuttui jotain. Enkä siis tarkoita, että nyt puuttuu jotain nalleja tai ufoaluksia tai temppurataa. :D Toivon, että se saadaan korjattua viisuissa esimerkiksi paremmalla kameratyöskentelyllä ja valoilla, minkä kanssa Ylellä voi olla ongelmaa. En siis väitä, että esitys oli huono laisinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Nyt saan vihat varmaan päälleni, mutta visuaalisesti Blind Channelin esityksestä puuttui jotain. Enkä siis tarkoita, että nyt puuttuu jotain nalleja tai ufoaluksia tai temppurataa. :D Toivon, että se saadaan korjattua viisuissa esimerkiksi paremmalla kameratyöskentelyllä ja valoilla, minkä kanssa Ylellä voi olla ongelmaa. En siis väitä, että esitys oli huono laisinkaan.
Joo, samaa mieltä. Mutta UMK:ssa kameratyöskentely on aina todella epämääräistä. Nytkin esim. Teflonien esitys oli kahta sekavampi jo pelkästään pomppivien kamera-ajojen takia, ja pitkitetyt lähikuvat Oskrin naamasta lähinnä kiusallisia. Toivottavasti kameratyöskentelyä ja ylipäätään visuaalisuutta hiotaan Rotterdamia varten niin esityksen teho nousee entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis mutta onko Erika käyny pumppaamassa huulia? Oudon näköseks menny
Kiinnitin huomiota samaan. Mielestäni Erika näytti ennen huulitäytteitä paremmalle.
Mikä siinä on, että niin moni nainen kokee tarvetta huulitäytteille, kun sitä ei oikeasti edes ole? Kapeammat huulet eivät tee rumemmaksi vaan voivat jopa lisätä sellaista persoonallista kauneutta, sen sijaan keinotekoisesti isoiksi pumpatut huulet saattavat tehdä rumemmaksi. Tulee semmoinen ankkahuuli-efekti, joka saa ulkonäön näyttämään plastiselta.
Vikman viime vuonna: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/02/03/kommentti-erika-vikmanin-cicci…
Vikman tänä vuonna (erityisesti sivuprofiilistä näkee eron) : https://www.is.fi/viihde/art-2000007816958.html
En ole katsonut tahi seurannut , mutta joku siis voitti.