Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2021

Vierailija
06.01.2021 |

Tähän keskustelua ja spekulointia Uuden musiikin kilpailusta 2021. Suomen euroviisu edustaja toukokuuksi valitaan Uuden musiikin kilpailun finaalissa helmikuussa. Finaalin kilpailijat julkaistaan ensi viikon keskiviikkona.
Uuden musiikin kilpailun Instagram-tilillä on jo julkaistu vihje ensimmäisestä kilpailijasta: Hän on turkulainen, joka on tehnyt musiikkia sekä suomeksi että englanniksi.
Mukana siis yhteensä 7 kilpailijaa.

Kommentit (3410)

Vierailija
241/3410 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää kyllä iskee kaikille joilla on tunteista puhumaton mies, jopa maata katsomatta.

Mutta miten voivat ymmärtää kappaleen pointin, kun eivät osaa suomea, eikä biisejä tekstitetä muualla kuin Suomessa ja Virossa? En usko, että Euroviisujen keskivertokatsoja lähtee selvittelemään lyriikoita netistä. Kyllä kappaleen sanoma tulisi tulla selvillä kertalaakista siinä kun esityksen näkee ensimmäistä kertaa semifinaalin/finaalin lavalla. Suurin osa äänestäjistä katsoo vain finaalin eikä ole perehtynyt kappaleisiin etukäteen netissä. Hc-fanit ovat vain pieni joukko.

Vierailija
242/3410 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä todella tykkäsin tuosta biisistä. Pandora ja kumppanit siis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/3410 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pandorahan puhuu suomea <3

Vierailija
244/3410 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelikoneet, työhaalarit, makkara ja PANDORA

12 pistettä

Vierailija
245/3410 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmittaa vähän tuo kohta 2:24, jolloin odottaa Pandoran kaunista ääntä ja tuleekin saippuaa.

Vierailija
246/3410 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka kuuntelukerta pettymys. Kertosäe on ärsyttävä, mutta tarttuva. Jää kyllä soimaan päähän.

Pandora saisi laulaa muutakin kuin I love uuta. C-osa on parasta, missä Pandorra laulaa muutakin. Yllättäen useammat kuuntelukerrat parantavat biisiä. Lopun "mä rakastan sua" on melkoinen töksäytys. Biisi loppuu kuin seinään.  

Venäjältä tosiaan tulossa todennäköisesti Little big, joka tekee tämän saman miljoona kertaa paremmin ja vie kaikki Suomen äänet.  

Viisuissa on kyllä tämmöiset halvat hokemisbiisit pärjänneet lähiaikoina. Vuonna 2017 Moldovan "hey mamma" tuli koko kisan kolmanneksi. Viisuissa tämmöiset helpot korvamadot saattavat olla sitten yllätysmenestyjiä. Kaikki luulevat, että ei tällä menesty, kun on liian helppo. Mutta kertauspätkässä sitten erottuukin joukosta positiivisesti.

Vierailija
247/3410 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa näitä hyvä-äänisiä naislaulajia riittää.

Suomessa laulajiksi pääsee ohutääniset piipittäjät ja nenäänsä honottavat pissikset.

Vierailija
248/3410 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelikoneet, työhaalarit, makkara ja PANDORA

12 pistettä

Pandora zero points. Mut kivaa, että meillä on nyt oma rakkauslaulu. Pandora rakastaa kaikkia suomalaisia juntteja miehiä. Nyt niistä tulee ylpeitä  ja ne voi sanoa palstalla, että ottavat palstafeministin sijaan Pandoran :)

Vierailija
249/3410 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopun "mä rakastan sua" on melkoinen töksäytys. Biisi loppuu kuin seinään.  

Perin suomalaista.

Vierailija
250/3410 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eka kuuntelukerta pettymys. Kertosäe on ärsyttävä, mutta tarttuva. Jää kyllä soimaan päähän.

Pandora saisi laulaa muutakin kuin I love uuta. C-osa on parasta, missä Pandorra laulaa muutakin. Yllättäen useammat kuuntelukerrat parantavat biisiä. Lopun "mä rakastan sua" on melkoinen töksäytys. Biisi loppuu kuin seinään.  

Venäjältä tosiaan tulossa todennäköisesti Little big, joka tekee tämän saman miljoona kertaa paremmin ja vie kaikki Suomen äänet.  

Viisuissa on kyllä tämmöiset halvat hokemisbiisit pärjänneet lähiaikoina. Vuonna 2017 Moldovan "hey mamma" tuli koko kisan kolmanneksi. Viisuissa tämmöiset helpot korvamadot saattavat olla sitten yllätysmenestyjiä. Kaikki luulevat, että ei tällä menesty, kun on liian helppo. Mutta kertauspätkässä sitten erottuukin joukosta positiivisesti.

Joo pikkaisen voisi viilata joitakin kohtia niin tää korvamato voisi pärjätä

Vierailija
251/3410 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime aikoina. Lähiaikoina viittaa tulevaisuuteen.

Joo, anteeksi.

Vierailija
252/3410 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuu Vantaalla.

Vierailija
253/3410 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa kuitenkin, että kyseessä on Suomen euroviisukarsinta UMK. Siihen nähden nää molemmat julkaistut biisit on ihan huippuja. Miettikää minkälaisia ehdokkaita Suomella on ollut karsinnoissa ja itse viisuissa. Esim.  "aina mun pitää" ja " Nuku pommiin".  

Vierailija
254/3410 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuu Vantaalla.

Eikö se mennyt Ruotsiin viettämään karanteenia poikansa kanssa?

Vierailija
255/3410 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa kuitenkin, että kyseessä on Suomen euroviisukarsinta UMK. Siihen nähden nää molemmat julkaistut biisit on ihan huippuja. Miettikää minkälaisia ehdokkaita Suomella on ollut karsinnoissa ja itse viisuissa. Esim.  "aina mun pitää" ja " Nuku pommiin".  

PKN:n Aina mun pitää kuuluu kyllä omiin suosikkeihini, mutta nämähän on makuasioita. Tykkäsin myös Softenginen Something Betteristä ja Norma Johnin Blackbirdistä.

Huonoja/tylsiä edustusbiisejä on mielestä olleet mm. Pernilla Karlssonin När jag blundar, Daruden ja Sebastian Rejmanin Look Away, Kuunkuiskaajien Työlki ellää, Jasminen Niin kaunis on taivas ja Nina Åströmin A Little Bit.

Vierailija
256/3410 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pandora, we love you :)

Vierailija
257/3410 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Little Bigin viimevuotinen viisuvideo on huikea. Pystyvätköhön tänä vuonna samaan + miten toimii lavalla?

Vierailija
258/3410 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä mikään Umk biisi ole todellakaan noussut Keiinon uuden biisin tasolle. Jos Norja tämän valitsee on heillä aika hyvä mahdollisuus päästä hyvälle sijoitukselle. Just say.

Vierailija
259/3410 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä olenko daiju mutta tulen sitä iloisemmaksi mitä enemmän kuuntelen

Vierailija
260/3410 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä mikään Umk biisi ole todellakaan noussut Keiinon uuden biisin tasolle. Jos Norja tämän valitsee on heillä aika hyvä mahdollisuus päästä hyvälle sijoitukselle. Just say.

Mistä löytyy ? viitsitkö linkata ? Koitin etsiä, mutta päädyn vaan viime vuotiseen. Kiitos jo.