Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nälkäinen varusmies

Vierailija
06.01.2021 |

Poikani aloitti maanantaina varusmiespalveluksen. Eilen laittoi viestiä että nälkä on kova. Ruuat annostellaan valmiiksi, lisää saa jos ruokaa on jäljellä - eikä ole jäänyt. Annoskoko on pieni, ei riitä normaalipainoiselle saati urheilevalle nuorelle. Sanoi että osa tupakavereista oli pohtinut jo armeijan keskeyttämistä nälän takia. Aivan käsittämätöntä touhua!

Kommentit (119)

Vierailija
41/119 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaliin ruokavalioon tottuminen vie aikansa. Armeijassa on jokaiselle riittävästi safkaa aina.

Ahmijalle ne annokset on liian pieniä.

Vierailija
42/119 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi sitä ruokaa löytyvän kun jää hävikkiä. AP poika on nirso-Petteri.

Lisäksi he kertovat, että pusseissa olevista teepusseista, pikakahvista, sokerista, maitojauheesta ja urheilujuomajauheesta valtaosa heitetään roskiin jo kasarmilla repun tilan säästämiseksi, vaikka Puolustusvoimilla on ohjeet käyttämättömän ruoan varalta.

11 kuukauden aikana 20 varusmieheltä kertyi yhdeksän banaanilaatikollista hävitykseen tai roskikseen menossa olevaa ehjää ja käyttökelpoista taistelupakkausannosta. Laatikkoihin kertyi noin 500 annosta ruokaa.

Kun yksi pussillinen maksaa kaupassa 6-7 euroa, niin pelkästään tämän noin 20 varusmiehen joukolta kerätyn kasan hinta olisi kaupassa noin 3 000 euroa.

https://yle.fi/uutiset/3-10989161

Järjetöntä että lisää ruokaa vain tarjotaan, vaikka sitä ei edes syödä.

Turha kitistä nälästä jos ei edes syö sitä ruokaa mitä tarjotaan.

Paljon ongelmia joihin pitäisi puuttua. Tämmöistä se on kun lapsen tasolla olevat nuoret suorittaa armeijaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/119 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki narisevat vanhemmat. Kysykää siltä varusmieheltänne, että syökö sitä ruokaa mitä tarjotaan. Ellei syö niin sanokaa että lopettaa nälästä itkemisen.

Vierailija
44/119 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaaliin ruokavalioon tottuminen vie aikansa. Armeijassa on jokaiselle riittävästi safkaa aina.

Normaalisti onkin. Et taida olla tietoinen tämän hetken menosta siellä?

Missä muuten itse suoritit asepalveluksesi? 

Vierailija
45/119 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi sitä ruokaa löytyvän kun jää hävikkiä. AP poika on nirso-Petteri.

Lisäksi he kertovat, että pusseissa olevista teepusseista, pikakahvista, sokerista, maitojauheesta ja urheilujuomajauheesta valtaosa heitetään roskiin jo kasarmilla repun tilan säästämiseksi, vaikka Puolustusvoimilla on ohjeet käyttämättömän ruoan varalta.

11 kuukauden aikana 20 varusmieheltä kertyi yhdeksän banaanilaatikollista hävitykseen tai roskikseen menossa olevaa ehjää ja käyttökelpoista taistelupakkausannosta. Laatikkoihin kertyi noin 500 annosta ruokaa.

Kun yksi pussillinen maksaa kaupassa 6-7 euroa, niin pelkästään tämän noin 20 varusmiehen joukolta kerätyn kasan hinta olisi kaupassa noin 3 000 euroa.

https://yle.fi/uutiset/3-10989161

Järjetöntä että lisää ruokaa vain tarjotaan, vaikka sitä ei edes syödä.

Turha kitistä nälästä jos ei edes syö sitä ruokaa mitä tarjotaan.

Paljon ongelmia joihin pitäisi puuttua. Tämmöistä se on kun lapsen tasolla olevat nuoret suorittaa armeijaa.

Onko maitojauhe sinun mielestäsi ruokaa? Missä kävit itse asepalveluksesi? 

Vierailija
46/119 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaa sitten siviilipalvelukseen.

Vierailija
47/119 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika lähti maanantaina kans inttiin. Yhden viestin laittanut tähän mennessä : Hyvin menee!

Vierailija
48/119 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika menee inttiin vasta kahden vuoden päästä. Onneksi korona silloin ohi.

On pitkä ja laiha niin jos laihtuisi niin sitä läskiä ei ole.

Vierailija
49/119 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 19 vuotias ja siviilipalveluksessa tällä hetkellä. Olen ruokatauolla ja syön ranskalaisia ja lehtipihviä. Taitaa poikaasi vi*uttaa.

Säälittävä luuseri olet, et mikään mies.

Nyt kahvitauolla. Voileipäkakkua ja kahvia.

Vierailija
50/119 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se armeijaruoka on ainakin joissakin paikoissa ollut liian köykäistä ja yksipuolista. Poikani kävi intin kolme vuotta sitten ja ihmettelin touhua- että miten nuoret jaksavat noilla eväillä liikkua. Monet tuntuivat korvaavan sitten energiavajeen herkuilla ym. Ymmärrän koulutusmielessä leireillä tarjottavan niukemmin sissimuonan, mutta en kuukausikaupalla jatkuvaa nuukailua. Monipuoliset ja riittävät eväät kuvioihin niin kohenee monen terveydentila ja kunto.

Vierailija
51/119 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monkikohan ylipainoinen täällä kommentoi, että nössöt varuspojat eivät kestä nälkää. Mikä on teidän tekosyy olla ylipainoinen?

Koittakaapa vetää muutaman viikon kuuri alikaloreilla ja siihen kuntoilua päälle. Aerobista ja keskikovaa lihaskuntotreeniä. Perse ylös hop!

Vierailija
52/119 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalorit on ruuista laskettu. Nykynuoriso on tottunu liian hiilihydraattiseen ja liikakaloriseen ruokavalioon. Oma mieheni on puolustusvoimilla töissä ja syö intti ruokaa töissä välillä ja maksaa siitä itse mielellään ja hyvin jaksaa. Monet valittaa sotaharjotuksistakin ja marsseista. Jotkut tekee sitä työkseen. Saa olla ulkona ja liikkua. Mikäs sen mukavampaa.

Vierailija
53/119 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiditkö näitä nälkiintymisjuttuja tänne kirjoittavat? Olisitte käyneet intin niin tietäisitte että kaikesta purnataan aina ja kaikille.

Vierailija
54/119 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monkikohan ylipainoinen täällä kommentoi, että nössöt varuspojat eivät kestä nälkää. Mikä on teidän tekosyy olla ylipainoinen?

Koittakaapa vetää muutaman viikon kuuri alikaloreilla ja siihen kuntoilua päälle. Aerobista ja keskikovaa lihaskuntotreeniä. Perse ylös hop!

Kerro inttijutut inttikavereillesi. Muita ei sankaruutesi kiinnosta.

Vierailija
55/119 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalorit on ruuista laskettu. Nykynuoriso on tottunu liian hiilihydraattiseen ja liikakaloriseen ruokavalioon. Oma mieheni on puolustusvoimilla töissä ja syö intti ruokaa töissä välillä ja maksaa siitä itse mielellään ja hyvin jaksaa. Monet valittaa sotaharjotuksistakin ja marsseista. Jotkut tekee sitä työkseen. Saa olla ulkona ja liikkua. Mikäs sen mukavampaa.

Kapiaiset eivät edes tee mitään fyysisesti, kulkevat auton kyydissä paikasta toiseen, eivätkä todellakaan majoitu teltoissa ja syö kuivaruokaa pusseista maitojauheen kanssa. 

Lisäksi saavat sen 8-16 siistin istumapäivänsä jälkeen kurvata kauppaan ostamaan mitä mieli sattuu tekemään. Paskapuhetta koko "minun mieheni"-lätinäsi noin muutenkin on. 

Vierailija
56/119 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma mieheni on puolustusvoimilla töissä ja syö intti ruokaa töissä välillä ja maksaa siitä itse mielellään ja hyvin jaksaa. Monet valittaa sotaharjotuksistakin ja marsseista. Jotkut tekee sitä työkseen. Saa olla ulkona ja liikkua. Mikäs sen mukavampaa.

On täysin eri asia huitoa leppäkepillä kannon päältä kuin itse römytä siellä mättäillä kymmenen kilon varustuksen kanssa.

Vierailija
57/119 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen lopettaa intin koska ei saa tarpeeksi mäkkärisafkaa ja se on ok, mutta sotaa pakenevat ovat kaikkein kauheimpia pahiksia.

Vierailija
58/119 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma mieheni on puolustusvoimilla töissä ja syö intti ruokaa töissä välillä ja maksaa siitä itse mielellään ja hyvin jaksaa. Monet valittaa sotaharjotuksistakin ja marsseista. Jotkut tekee sitä työkseen. Saa olla ulkona ja liikkua. Mikäs sen mukavampaa.

On täysin eri asia huitoa leppäkepillä kannon päältä kuin itse römytä siellä mättäillä kymmenen kilon varustuksen kanssa.

Monettako vuotta traumasi on jatkunut?

Vierailija
59/119 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti onkin. Et taida olla tietoinen tämän hetken menosta siellä?

Missä muuten itse suoritit asepalveluksesi? 

Rajalla 96-97,.

entäs sinä?

Vierailija
60/119 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää jauhako pskaa ettei inttiin muka kuole nälkään. Kyllä kuolee.

........

Varusmiehillä on nälkä ympäri Suomen – näin vastaa Puolustusvoimat

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/varusmiehilla-on-nalka-ympari-suome…

Puolustusvoimat kritisoidusta maastoruokailusta: Jos ruuan määrässä tulee ilmi puutetta, siitä pitää ilmoittaa

https://yle.fi/uutiset/3-11522484

Puolustusvoimat tarkentaa maastoruokailuohjetta kritiikin jälkeen – "Osa varusmiehistä on kokenut, ettei ruoka tahdo riittää"

https://www.ksml.fi/paikalliset/2952756

Koronan vuoksi pakkiruokailussa olevat varusmiehet ovat valittaneet nälkää.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006622130.html

Tuoreet varusmiehet joutuivat heti kahdeksi viikoksi pakkiruokailuun ja moni laihtui kilokaupalla – Varusmiesliitto huolissaan ruuan riittävyydestä

https://yle.fi/uutiset/3-11488284

Neljä kuukautta pelkkää pakkiruokaa – Moni varusmies on kyllästynyt korona-ajan kurittamaan ruokahuoltoon, joka aiheuttaa jopa nälän tunnetta

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006614227.html

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan