Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Salitreenarit tavoittelee isoa alavartaloa, miksi?

Vierailija
06.01.2021 |

Miksi monella kuntosalien valmentajalla on treenannut alavartalo niin suhteettoman ison kokoiseksi? Oon nyt nähnyt useiden eri kuntosalien pitämiä verkkokursseja, joissa ohjaajilla on valtavat reidet ja pakarat, mutta ylävartalossa lihasta paljon vähemmän.

Ovat toki kovassa kunnossa ja se on ihailtavaa, mutta eikö tuollainen alas painottuva lihasmassa ole erikoisen näköistä..

https://i1.wp.com/thejeansblog.com/wp-content/uploads/2016/03/barbell-a…

Itselläni ylimääräinen paino asettuu nimenomaan reisiin ja takapuoleen ja haluaisin saada kuntoiltua niitä timmimmäksi ja paremmin ylävartalon kanssa sopivaksi. Joo ei ole pelkoa, että saan vahingossa isot treenireidet, tarkoitan vain, että en sellaisia erityisemmin haluaisi tavoitella.

Miksihän tuollainen raskas alaosa näyttäisi olevan niin suosittua? Yhden isohkon kuntosalin ohjaajista 8/10 on tuollaisia paksujalkoja ja nämä 2 sopusuhtaista on itseasiassa vähän vanhempia ihmisiä.

Onko tuollainen nimenomaan nuorten ihannevartalo ja miksi ihmeessä?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, kaikki tietävät miksi alakroppaa treenataan. Miehet tykkäävät isosta takapuolesta. Olen luonnostani hoikkajalkainen ja pienipeppuinen enkä ole mistään kuullut niin paljon negatiivista kuin siitä.

Toisekseen, kuvassa ei ole massiivinen treenattu alakroppa.

Kolmanneksi, voi treenata myös niin etteivät lihakset kasva. Etenkin naisille lihasten kasvattaminen on vaikeaa, helpompaa se on vain hoikistua.

Ja mistäköhän olet "kuullut" sitä negatiivista pepustasi? Ihanko miehet ovat tulleet suoraan kadulla haukkumaan sun pientä ja piukkaa peppuasi? 😂 🙄

M

Vierailija
22/33 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, kaikki tietävät miksi alakroppaa treenataan. Miehet tykkäävät isosta takapuolesta. Olen luonnostani hoikkajalkainen ja pienipeppuinen enkä ole mistään kuullut niin paljon negatiivista kuin siitä.

Kolmanneksi, voi treenata myös niin etteivät lihakset kasva. Etenkin naisille lihasten kasvattaminen on vaikeaa, helpompaa se on vain hoikistua.

Ja mistäköhän olet "kuullut" sitä negatiivista pepustasi? Ihanko miehet ovat tulleet suoraan kadulla haukkumaan sun pientä ja piukkaa peppuasi? 😂 🙄

M

Minulle on avauduttu baareissa, tyyliin "voisit olla seksikäs jos treenaisit ittelles perseen". Ohikulkiessa on kommentoitu. Tapailukumppaneista kaksi on kyselleet että jos lihoisin, menisikö siitä yhtään takapuoleeni, koska se olisi hyvä juttu. Tuttava kommentoi firman pikkujouluissa että mekko on nätti mutta vaatisi enemmän muotoja.

Siinä nyt mitä ekana tuli mieleen vuosien varrelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

Minulle on avauduttu baareissa, tyyliin "voisit olla seksikäs jos treenaisit ittelles perseen". Ohikulkiessa on kommentoitu. Tapailukumppaneista kaksi on kyselleet että jos lihoisin, menisikö siitä yhtään takapuoleeni, koska se olisi hyvä juttu. Tuttava kommentoi firman pikkujouluissa että mekko on nätti mutta vaatisi enemmän muotoja.

Älä jauha paskaa. Miehet tykkäävät pienistä pepuista. Naiset tykkäävät isoista perseistä... Toisilla naisilla. Olet selvästi isoperseinen provo.

Vierailija
24/33 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

Älä jauha paskaa. Miehet tykkäävät pienistä pepuista. Naiset tykkäävät isoista perseistä... Toisilla naisilla. Olet selvästi isoperseinen provo.

😁😁😁 Ai että siksi treenatut isopeppuiset naiset tienaavat satojatuhansia vuodessa Instagramissa - koska miehet tykkäävät pienistä pepuista??!! Juu kyllä.

Vierailija
25/33 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Treenatkaa jalkojanne vain kehonpainolla ja pitäkää toistomäärät maltillisena, jos ette halua kovin paksuja jalkoja. Tuo resepti on toiminut minulla, tai siis on "toiminut". Haluaisin lisää massaa jalkoihin, mutta salitreeni ei kiinnosta eikä olisi oikein optimaalista muita harrastuksiani ajatellen.

M32

Juu, treenatkaa kehonpainolla jos ette halua tuloksia.

Toisaalta jos ei halua kehittyä, miksi treenata?

Täytyy olla hyvin puutteelliset tiedot kehonpainotreenistä, jos sillä ei saa tuloksia.

M32

Alavartalo ei kyllä sillä paljon kehity. Pistoolikyykyt sun muut temppuilut saattavat rikkoa polvet, mutta ovat epäkäytännöllisiä. Turvallisin ja monipuolisin tapa on käyttää kohtuullisia painoja ja suht pitkiä sarjoja. 

Kehonpainoa voi toki myös käyttää, mutta puhdas kehonpainoilu toimii lähinnä voimistelijoille tai breikkaajille, jotka eivät tarvitse tasapainoista vartaloa, vaan vahvan ylävartalon ja mahdollisimman kevyet jalat. 

Vierailija
26/33 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Treenatkaa jalkojanne vain kehonpainolla ja pitäkää toistomäärät maltillisena, jos ette halua kovin paksuja jalkoja. Tuo resepti on toiminut minulla, tai siis on "toiminut". Haluaisin lisää massaa jalkoihin, mutta salitreeni ei kiinnosta eikä olisi oikein optimaalista muita harrastuksiani ajatellen.

M32

Juu, treenatkaa kehonpainolla jos ette halua tuloksia.

Toisaalta jos ei halua kehittyä, miksi treenata?

Täytyy olla hyvin puutteelliset tiedot kehonpainotreenistä, jos sillä ei saa tuloksia.

M32

Alavartalo ei kyllä sillä paljon kehity. Pistoolikyykyt sun muut temppuilut saattavat rikkoa polvet, mutta ovat epäkäytännöllisiä. Turvallisin ja monipuolisin tapa on käyttää kohtuullisia painoja ja suht pitkiä sarjoja. 

Kehonpainoa voi toki myös käyttää, mutta puhdas kehonpainoilu toimii lähinnä voimistelijoille tai breikkaajille, jotka eivät tarvitse tasapainoista vartaloa, vaan vahvan ylävartalon ja mahdollisimman kevyet jalat. 

Olemme tainneet keskustella aiheesta täällä ennenkin. Nyt en ala siihen uudestaan. Voin kyllä heittää sinulle kirjallisuusvinkkejä, jos kiinnostaa. Mutta joo, olen samaa mieltä tuosta, että jalkoja ei kannata treenata millään älyttömillä painoilla kuten monet ilmeisesti tekevät. Pitkiä sarjoja mieluummin, jalat kasvavat hyvin pitkillä sarjoilla, kuten myös vatsalihakset. Ne ovat lihasryhminä vähän poikkeuksia.

M32

Vierailija
27/33 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan nyt vielä, että jalkojen kasvuun vaikuttaa paljon myös tehdyn työn määrä, ei se, nostetaanko isoja painoja vai ei.

M32

Vierailija
28/33 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole tikkulaihksi syntynyt, on alavartalon kutistaminen mahdotonta (ellei anoreksia houkuta). Lihaksilla saa sellua pois, joten mieluummin järeämmät reidet ja pehva, joita shortseissa kelpaa esitellä, kuin löllövät sellureidet (jotka eivät kapeiksi muutu).

Vahvasta alakropasta on hyötyä arjessa ja voimaa tarvitsevissa suorituksissa, mutta myös vaikka itsepuolustuksessa. Pystyy helpommin heittämään kiinni käyneen idiootin tai työntämään pois päälke käyneen kun on jaloilla nostanut rautaa yli 100 kilon verran.

Parempi pumpata rautaa ja antaa lihasten kasvaa kuin pelätä kropan muotoa. Sen toimivuus on tärkeämpi kuin kauneusihanne, joka on mahdottomuus omalla vartalotyypille.

Vierailija
29/33 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen ruumiinrakenne on raskas. Olen treenannut vajaan vuoden ja minulle on tullut jo tässä ajassa isot reidet ja pylly. Joku kevytrakenteinen saisi käyttää samaan lopputulokseen monta vuotta. Itse treenaan, koska pidän siitä ja haluan olla timmi. En haluaisi valtavia reisiä, mutta geenit ovat mitä ovat. Pitkillä tai luonnostaan pienillä naisilla lihakset ovat paljon kauniimmat kuin meillä raskasrakenteisilla lyhyillä suomalaisnaisilla.

Vierailija
30/33 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri jalkoihin on todella vaikea saada tehokasta treeniä kehonpainoharjoituksin, ainakin omalla kohdalla. Rasvaa palaa ja kiinteyttää jonkin verran, mutta lihas ei kasva. Pakko huuta lapsi tai mies apuun, jotta saa edes vähän lisäpainoa. Ehkä tilanne olisi toinen, jos reisilihakset olisivat pienemmät ja haluaisin vain kiinteyttää, mutta jos haluan nimenomaan trimmata nykyistä lihasmassaa ei onnistu ilman reluja painoja.

Muuten kannatan kehonpainotreenejä ja kaikkea muuta liikuntaa.

Vierailija
31/33 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Kardashian.

Vierailija
32/33 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapea lantio ja pieni perse on kauneinta naisen kropassa.

M40

Vierailija
33/33 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muhkeat reidet ja peppu yhdistyneenä kapeaan vyötäröön on naisellista.