Mies aloitti joka tammikuisen laihdutuksen
Viikolla käy lenkillä ja syö nakkeja ja tonalinia. Viikonloppuna mättää roskaruokaa, karkkeja, sipsiä ja kurlaa ne alas joko sokerilimulla tai oluella. Ällöttävä porsas.
Kommentit (3)
Tolla miehellä tää on ihan jatkuvaa. Ei tuo tyyli ole toiminut tähän asti, ei toimi nyt, eikä toimi jatkossakaan. Kyllä hänen pitäisi se jo muistaa.
Minä olen ehdottanut hänelle ravintoneuvojaa tai -terapeuttia. Ei kelpaa, vaikka hän elää pelkällä roskaruoalla, herkuilla ja limulla. Lisäksi olen tarjoutunut seuraksi salille. Käyn siellä itse muutenkin. Mikään ei kelpaa.
Nyt röhnötetään ja syödään nakkeja. Viikonloppuna taas mässäillään.
Ja pitäisi muistaa, että painon pudottaminen on aina aikaa vievä prosessi. Normaali suositeltu tahti on -500kcal vuorokaudessa, eli sillä saa -2kg kuukaudessa. Aika monella siinä vyötäröllä on se klassinen 10kg ylimääräistä. Eli elon laskuopin mukaan tavoitteessa ollaan juhannuksena, jos sen siis nyt tammikuussa starttasi.
Tuo on niin klassikkovirhe monella laihdutuksessa. Käydään vähän salilla tai pikku lenkillä, sitten saakin syödä kunnon päivällisen, kun "on poltettu niin paljon kaloreita". No jos hyvin käy, niin kalorit jää plus-miinus nollaan. Mutta viikonloppuna on cheat-day, herkkupäivä, you name it. Pussi irtonamuja ja saunassa sixteri olutta/siideriä/lonkeroa. Ja sitten ihmetellään mikä omassa kropassa on vikana, kun laihtumisen sijaan paino sittenkin nousee. (joskaan ei ehkä yhtä paljon kuin aikaisemmin)