Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työkkäri pakottaa jatkamaan koulutusta tai työtä jota ihan oikeasti pelkää?

Vierailija
05.01.2021 |

Pelkää sitä niin paljon että saa paniikkikohtauksia ja kädet tärisee kun tekee työtä. Voiko työkkäri silti pakottaa jatkamaan karenssin uhalla? Työssä on esim vaarallisia koneita mitä pitää käyttää skarppina tai vaarallisia väkivaltaisia ihmisiä joutuu kohtaamaan.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se karenssi kestä kuin 3 kk. Jos on niin ikävää hommaa, niin irtisanoudu.

Vierailija
2/26 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi mennä myös työharjoittelemaan karenssin ajaksi ns 9€/ päivä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Työstä voi irtisanoutua vain parista syystä ilman karenssia. Se että työ sairastuttaa sinut tavalla tai toisella ei ole hyväksyttävä peruste.

Vierailija
4/26 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa keino välttyä karenssilta on hankkia lääkärintodistus. Se tuskin on ongelma, jos kerran pelkäät.

Vierailija
5/26 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se pakota töitä tekemään, ei vaan maksa karenssin ajalta, jos itse lopetat Se on sun oma valinta, mitä teet, jatkatko vai et. Jos pääset muuhun työhön, ei silä karenssillakaan ole väliä. Mikä kone nyt niin ihmeellinen on? Astianpesukone? Lattianvahauslaite? Naulapyssy? Nitoja? Imuri? Blenderi?

Vierailija
6/26 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrin lausunnolla varmaan saa vapautuksen TE-toimistossa?

Vierailija
7/26 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, työkkärin täti tulee vetämään sut korvasta sinne koulun penkille ja niittaa sut tuoliin kiinni housuista, jos livistät, tulee remmiä!

Vierailija
8/26 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai työkkäri pakota mihinkään ketään?

Jos olet työtön työnhakija, niin toki silloin pitää olla valmiina tekemään töitä.

Jos et ole työkykyinen olet ehkä sairas ja silloin sairauslomalla!

Vierailija
9/26 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarissa tarjoilija, joutuu käyttämään kahvinkeitintä ja kassaa? Hoitoapulainen vanhainkodissa? Tai päiväkodissa (lapset voi olla väkivaltaisia...)? Joutuu käyttämään astianpesukonetta ja pyykkikonetta, kuivuria, jakamaan ruokaa, täyttämään kahvinkeittimen? Mikä työ on sellainen, jossa käytetään vaarallisia laitteita ja joutuu tapaamaan väkivaltaisia ihmisiä? Ja johon voidaan joku osaamaton työllistää?

Vierailija
10/26 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina silloin tällöin joku tällaistakin kokeilee perusteena olla menemättä työhön.

Normaalisti etsitään toinen työ ja siiryrrtään suoraan siihen. Tämä vaihtoehto on monille han mahdoton ajatuksenakaan.

Eli sitten vaan hankkimaan sellainen lääkärinlausunto, jossa selkeästi lääkäri ilmoittaa, että ko. työ vaarantaa potilaan terveyden. Asia on sitten sitämyöten selvä.

Semmoinen lääkärin kirjoittama lauaunto, että ” ei voida suositella” tai ” saattaa vaikuttaa heikentävästi vointiin” yms ei riitä. Näitähön ne lääkärit mieluiten kirjoittaa mutta niistä ei ole mitään hyötyä.

Että mars vaan lääkäriin hakemaan lausunto.

Vierailija
11/26 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko työnantaja siirtää sut toisiin tehtäviin, toimistolle vaikka? Jos ei, niin pyydä irtisanomista tuotannollis-taloudellista syistä. Ja allekirjoita paperi, että lupaat olla vetämättä firmaa oikeuteen laittomasta irtisanomisesta.

Vierailija
12/26 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan täällä ole tietoinen monista teollisuuden työpaikoista kun vaaralliseksi laitteeksi ehdotetaan kahvinkeitintä? Teollisuudessa ja tehtaissa on ihan oikeasti vaarallisia laitteita ja kemikaaleja.

Vierailija
13/26 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae joku muu työ tai koulutus?

Minusta tuo työkkärin pakottaa mentaliteetti on vähän outo. Ei ne mitään pakota, karenssia tulee, jos lopetat nykyisen työn työn tai kieltäydyt työllisyystoimenpiteistä. Selkeät sovitut säännöt. Minäkin lopetin työt, koska työnantaja velvoitti tekemään ilmaista työtä, kiusasi ja työilmapiiri oli helvettiä, sain karenssin. Ei minua kukaan sinne pakottanut jäämään.

Vierailija
14/26 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kukaan täällä ole tietoinen monista teollisuuden työpaikoista kun vaaralliseksi laitteeksi ehdotetaan kahvinkeitintä? Teollisuudessa ja tehtaissa on ihan oikeasti vaarallisia laitteita ja kemikaaleja.

Ja niissä on melkoiset turvallisuuteen tähtäävät estot, jotta et laitetta oikeaoppisesti käyttäessäsi satuttaisi itseäsi. Ei sellutehtaalla pääse putoamaan sellukattilaan, sinne pitää itse kiivetä kuolemaan.

Totta, että kalatiskillä joutuu tekemisiin vaarallisenterävien veitsien kanssa, mutta aikuinen ihminen oppii kyllä muistamaan turvallisuusohjeet.

Vierailija
15/26 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja niissä on melkoiset turvallisuuteen tähtäävät estot, jotta et laitetta oikeaoppisesti käyttäessäsi satuttaisi itseäsi. Ei sellutehtaalla pääse putoamaan sellukattilaan, sinne pitää itse kiivetä kuolemaan.

Totta, että kalatiskillä joutuu tekemisiin vaarallisenterävien veitsien kanssa, mutta aikuinen ihminen oppii kyllä muistamaan turvallisuusohjeet.

Ei tässä olisikaan ongelmaa jos olisin täysjärkinen aikuinen. Mutta olen heikkolahjainen ja todella huono keskittymään joten vaikka kuinka yrittäisin niin en pysty olemaan aina 100% skarppina. 

Vierailija
16/26 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa keino välttyä karenssilta on hankkia lääkärintodistus. Se tuskin on ongelma, jos kerran pelkäät.

Suosittelen tätä myös

Vierailija
17/26 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä olisikaan ongelmaa jos olisin täysjärkinen aikuinen. Mutta olen heikkolahjainen ja todella huono keskittymään joten vaikka kuinka yrittäisin niin en pysty olemaan aina 100% skarppina. 

Sittenhän tää on helppo juttu: työkkäri ei pakota heikkolahjaisia mihinkään, mutta ei myöskään tarjoa vastikkeetonta rahaa. Hanki eläkepaperit kuten muutkin kaltaisesi.

Vierailija
18/26 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän tää on helppo juttu: työkkäri ei pakota heikkolahjaisia mihinkään, mutta ei myöskään tarjoa vastikkeetonta rahaa. Hanki eläkepaperit kuten muutkin kaltaisesi.

Entä jos olen liian heikkolahjainen hankkimaan heikkolahjaisen papereita itselleni? 

Vierailija
19/26 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään pakota. Karenssin voi antaa, mutta sinun on ennen irtisanoutumista hankittava työterveydestä tai joltakin muulta kunnon lääkäriltä todistus siitä, että et kykene tekemään sitä työtä.

Vierailija
20/26 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos olen liian heikkolahjainen hankkimaan heikkolahjaisen papereita itselleni? 

Vanhemmat joskus eivät halua ottaa selvää lapsen vaikeuksista, koska eivät kestä saada kuulla totuutta että oma lapsi olisi heikkolahjainen. Koulussa voi pärjätä ihan ok:sti vaan olemalla tarpeeksi kiltti ja hiljainen niin saa ok numerot. Missään ei tule ikinä käymään ilmi, että on oikeasti vaikeuksia selvitä päivittäisistä toiminnoista ja elämästä. Mitä tälläisille väliinputoajille tapahtuu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme