Vihaan koronaa
Jälleen lisää rajoituksia. Taas elämä siirtyy. Niin paljon kaikkea mitä piti tehdä. Hukkaan heitettyä elämää takana jo kyllä. Niin sitten tämä.
Ei ole sanoja kun ottaa päähän. Alun hyggeily ja pysähtyminen on muuttunut patologiseksi, taudinomaiseksi flegmaattisuudeksi. Apatiaksi.
Käydään kävelyllä, avantokaan ei tunnu missään. Kotigourmetkokkiuskin viety tappiin. Ei enää kiinnosta.
Tämä on elämän kuolemaa.
Kommentit (38)
Juu en kestä tämmöistä. Haluan uimahalliin tai muuten alan hyppimään seinille. Jos eutanasia olisi laillista laittaisin hakemuksen menemään.
Sun elämänilo todella roikkuu uimahallissa polskimisen varassa? Hohhoijjjaaa
Olen kurkkuani myöten täynnä tätä touhua jo. Kun tätä rokotesekoilua seuraa ja mitään ei saada aikaiseksi mua ei enää edes itketä vaan naurattaa hemmetisti(Kuuppa alkaa jo sekoamaan kaiketi)
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä ihmisten rutinaa tästä aiheesta. Mitä ihmettä te normiarkena oikein touhuatte kun nyt ottaa noin koville?
Eikai kukaan totalitarismista nauti. Paitsi sinä.
Minä olen oikein tyyttyväinen kotonaoloon ja rauhaisaan elämään. Voisin jatkaa loputtomiin. Itsellä ollut paras vuosi.
Aivan läpeensä kyllästynyt tähän apaattiseen ja rajoitettuun elämään. Ilkkujat ilkkukoon, vaikea kai sitä on ymmärtää ihmisiä, jotka ovat tottuneet menevään ja sisältörikkaaseen elämään, jos oma aika menee lähinnä näyttöpäätteen äärellä.
Niin kukaan ei edelleenkään vastaa? Mikä nyt on se asia mikä on otettu pois että noin pännii? Tai no tuo uimahalli mutta tuo ihminen nyt tuon perusteella tuntuisi kaipaavan apuja oli korona tai ei joten...
Vierailija kirjoitti:
Olen kurkkuani myöten täynnä tätä touhua jo. Kun tätä rokotesekoilua seuraa ja mitään ei saada aikaiseksi mua ei enää edes itketä vaan naurattaa hemmetisti(Kuuppa alkaa jo sekoamaan kaiketi)
Siihen voisi auttaa jos joka uutista ja keskustelun käännettä ei seuraa. Keskittyy muuhun.
Ihan kypsä täysin turhiin rajoituksiin.. Keväästä saakka ollut lomautettuna ja sosiaalinen elämä täysin olematonta.
Miinukset:
- lomautus, jonka seurauksena rahat täysin loppu ja velkaa
- yksinäisyys : yksinasuvalle ujolle sinkulle, jonka sosiaaliset suhteet löytyvät lähinnä työyhteisöstä ja muutamasta tutusta, on kulunut vuosi ollut todella yksinäistä
- tapahtumien perumiset : edelleen mm. työyhteisön pikkujoulut ja tuttavien kanssa kesäfestari olleet tähänkin asti lähes ainoat "ihmisten ilmoille" pääsemiset ja nyt nekin oli pois
- uutisointi : jatkuva koronahysterian lietsominen tiedotusvälineissä
- kanssaihmiset : kyttäys ja syyllistäminen toisin käyttäytyviä kohtaan (maskit, jotka siis edelleen vapaaehtoisia)
Plussaa:
- saanut nyt tehtyä ensimmäisen vuoden opintoja alan vaihto mielessä, aiemmin ei ole uskaltanut asuntovelallisena heittäytyä opintotuen varaan, lomautuksen aikana pystynyt kokeilemaan riskittä onko itsestä vielä opiskelijaksi
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä ihmisten rutinaa tästä aiheesta. Mitä ihmettä te normiarkena oikein touhuatte kun nyt ottaa noin koville?
Mun mielestä kyse ei ole siitä, mitä normiarkena touhuaa, vaan sitä, mitä ei voi touhuta, vaikka haluaisikin. Mun normiarkeni on sellaista, että käyn ehkä kerran päivässä ulkona. Mutta jos mun oveni olisi lukittuna ulkoapäin ja avattaisiin vain kerran päivässä enkä pääsisikään ulos ihan milloin haluan, rehellisesti sanottuna ottaisi koville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kyse ei ole siitä, mitä normiarkena touhuaa, vaan sitä, mitä ei voi touhuta, vaikka haluaisikin. Mun normiarkeni on sellaista, että käyn ehkä kerran päivässä ulkona. Mutta jos mun oveni olisi lukittuna ulkoapäin ja avattaisiin vain kerran päivässä enkä pääsisikään ulos ihan milloin haluan, rehellisesti sanottuna ottaisi koville.
No miksi pitää keskittyä siihen mitä ei voi nyt tehdä jos sitä ei tekisi muutenkaan? Mitä se haittaa onko vaikka se uimahalli auki vai ei jos siellä ei käy ikinä muutenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi pitää keskittyä siihen mitä ei voi nyt tehdä jos sitä ei tekisi muutenkaan? Mitä se haittaa onko vaikka se uimahalli auki vai ei jos siellä ei käy ikinä muutenkaan?
Se haitta, että vapautta valita itse on rajoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä se nyt on, kun tautia ei edes yritetä tukahduttaa, vaan on tämä hybridimalli. Myös me äänestäjät olemme tollukoita, kun emme vaadi kansanedustajilta ja hallitukselta aktiivisia toimia.
Jos kaikki, myös lapset kouluissa, käyttäisivät maskeja, tartunnat vähenisivät. Jos hallitus tekisi lisäostoja koronarokotteista ohi EU:n, kuten Saksa, Ruotsi, Tanska ja Hollanti, saataisiin suurempi määrä rokotettua ja sitä kautta paluu normaaliin nopeutuisi.
Huoh
Niin. Niin. Voi kun av johtais tätä maata. Kaikki ois jo ratkaistu. Kaikki ongelmat. Juuh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian pitkälle on menty. Täytyy heti palata normaaliin. Ihmisten täytyy saada elää.
Höpö höpö, korona elämä on ihanaa kun ei tartte kyläillä, sukuloida eikä muutkaan änkeä meille kylään. Teen työni tehokkaammin etänä ja aikaa säästyy silti työmatkojen verran liikuntaan ja ulkoiluun. Voin fyysisesti ja henkisesti paremmin kuin koskaan.
Häpeä!!
En häpeä, vaan jatkan elämän nauttimisesta ja omista puuhailuista. Juuri hain 10L tervamaalia ja meinaan pesusienellä töpöttäen maalata saunamökkini takkahuoneen. Lomaa vielä viikko, joten tuo aika riittänee. Sen jälkeen alan rakentamaan lähes kivettyneistä uppotukeista sahatuista lankuista uutta pöytää.
Lisäksi kohta alkaa olla aika istuttaa kesän kukat itämään, siinä meneekin kuukaudi niiden kanssa puuhastellessa.
Vierailija kirjoitti:
No miksi teet asioita jotka koet turruttaviksi, valitse innostavampia asioita, vaihtoehtoja on edelleen paljon. Voit valita eläväsi aika normaalia elämää, vaikkei konserttiin pääse.
Osa suomalaisista on pandemian alusta lähtien noudattanut rajoituksia ja suosituksia kirjaimellisesti. Olleet siis jo 10 kuukautta tapaamatta edes läheisiään. Tämä Suomen tapa hoitaa epidemiaa on ollut kuin kilpajuoksu, jossa maaliviivaa siirretään kauemmas heti, kun se alkaa vähän häämöttää edessä. Viimeisimpänä "loistojuttuna" THL:n ilmoitus, että tavallisten kansalaisten rokotukset saattavat siirtyä loppuvuoteen. Siis ne, jotka ovat jo lähes koko viime vuoden olleet tapaamatta edes läheisiään, joutuvat olemaan tapaamatta vielä toisenkin vuoden. Pessimisti ei pety koskaan, joten ei kannata edelleenkään ajatella, että vuosi 2022 olisi yhtään sen parempi. Voihan olla, että tämän vuoden lopulla pitää alkaa rokottaa uudelleen sote-alan ihmiset, hoivalaitoksissa olevat ja vanhukset. Eli ei vieläkään tavallinen kansalainen pääse rokotettavaksi.
Osa suomalaisista luovutti jo syksyllä, kun tartuntaluvut alkoivat taas kasvaa. Mitä useammin maaliviivaa siirretään eteenpäin, sitä useampi siirtyy luovuttajien joukkoon. Minä siirryn tänään eli aion lähteä kaveriporukan kanssa baariin. Motivaationi olla lähtemättä on tasan nolla. En aio jäädä odottamaan, voisiko baariin lähteä kenties itsenäisyyspäivänä tai juhannuksena vuonna 2022. Jos saan tänään tartunnan ja tartutan jonkun muun, evvk.
Nyt ihmiset loppui se jurputus ja luovuus kukkimaan! Maailma on täynnä tekemistä.
Todella teiniä tuollainen "yhyyy ai en saa tehdä no nyt v*ttu vasta haluunkin tehdä"
Mä aloin veistämään puu-ukkoja jokaisena korona rajoitus päivänä niinkuin Vaahteranmäen Eemeli.
Nyt niitä on 232kpl, olis enemmän mutta kun kesällä oli taukoa rajoituksissa. Odotan innolla että rajoitukset jatkuisivat kesään, jotta sais 400 kasaan.
Sitten aion perustaa korona-ukko näyttelyn.