Ei varaa teinin silmälaseihin. Mistä saa edullisimmin
Kommentit (27)
Kysy haluaako hän lasit vai piilolinssit
Ihan perus yksiteholasit ilman mitään erityishiontaa varmasti saa tuohon hintaan useammastakin paikasta. Specsavers on halpa mutta laatu vähän mitä sattuu.
Jos teini tarvitsee laseihin jotain erityistä (nuorisomoniteho, prismalinssi tai moninkertainen ohennus) niin siihen ei 120 euroa valitettavasti riitä.
Jos tulot ovat hyvin pienet, myös toimeentulotukena voi hakea.
Monissa liikkeissä voi ostaa erissä, ei tarvitse kerralla maksaa koko summaa.
Nuo specsaversin tarjoukset yleensä koskevat vain tiettyjä huonolaatuisia kehyksiä ja sellaisia linssejä, joissa ei ole mitään pinnoitteita ja niillä korjataan vain plussaa tai miinusta, mutta ei lisäksi hajataittoa. Eli jos haluat halpiskehykset joissa linssit ilman pinnoitteita joilla korjataan vain miinusta/plussaa, niin silloin tuo specsavers on hyvä. Mutta jatkuvaan käyttöön ne eivät passaa, linssit menevät nopeasti huonoon kuntoon ja kehykset väsyvät. Eikä saa valita mitä tahansa kehyksiä. Ja jos tarvitsee lisäksi hajataiton korjauksen niin eipä hinta enää olekaan mikään 10-15 euroa/lasit...
En muista mitä omista laseistani maksoin, alle 200 e mutta oliko hinta 140 vai 180 e. Silmäasemalla joskus, linssit puoleen hintaan. Kaikki pinnoitteet ja ohennukset, lievän plussan ja hajataiton korjaus. Kehykset ainoat koko kaupungin optikkoliikkeistä, jotka sopivat päähäni, kun minulla on siro naama ja kapea pää niin aikuisten taviskehykset ovat liian leveät. Kehykset olivat valikoimasta poistuva malli niin siksi ne eivät maksaneet hirveästi, alle satasen, mutta en muista oliko hinta 60 vai 90 euroa. Joka tapauksessa en saanut laseja 120 eurolla.
joo ei mihinkään specsaverille,kaveri sai hirv päänsärkykohtauksia ja kas,olikin linssit päin...ahteria.
Varaa aika toimeentulotukeen tai tee netissä hakemus. Ei tuolla summalla mitään kunnollista saa.
https://elamassa.fi/tarpit/nain-teet-hyvan-toimeentulotukihakemuksen/
Silmäasemalla alle 18-vuotiaalle puoleen hintaan ja korotonta maksuaikaa vuodeksi. Joo, ei ole kovin halpa liike.
Meillä on koko perhe ostanut Specsaversilta lasit ja oikein hyvät ovat olleet. Hyvä palvelukin.
Itse tilaan netistä, lenswaylta. Hyvät on tullut joka kerta. Halvat mutta kestävät.
Specsaversilta 19e lasit ja joku pinnoite noin 25e. On muuten kestänyt vuosikaudet samat lasit, uudet ostin vasta kun tarvitsin lisää tehoja.
sinnewwaa kirjoitti:
joo ei mihinkään specsaverille,kaveri sai hirv päänsärkykohtauksia ja kas,olikin linssit päin...ahteria.
Varaa aika toimeentulotukeen tai tee netissä hakemus. Ei tuolla summalla mitään kunnollista saa.
https://elamassa.fi/tarpit/nain-teet-hyvan-toimeentulotukihakemuksen/
Ei saada toimeentulotukea, mies sai juuri talvilomarahan, josta maksettiin vuokra, auton vakuutus ja vero, sekä ulosottomaksut.
Eli sellainen 120e on käytettävissä noihin laseihin. Ap
Favoptic! Olen 15 vuotta tilannut lasini sieltä. Suurinosa 29-70e ja ihan oikeasti, kotiin toimitettuna.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on koko perhe ostanut Specsaversilta lasit ja oikein hyvät ovat olleet. Hyvä palvelukin.
Itse ostin sieltä tarjouksen houkuttelemana lasit ja aurinkolasit vahvuuksilla. Molemmat oli hiottu päin peetä, aurinkolaseja ei voi edes käyttää ilman että alkaa pyörryttää. Oli ensimmäinen ja viimeinen ostos siitä firmasta. Kävin laseja korjauttamassa siellä ja samalla kertaa liikeessä oli lisäkseni 3 muutakin asiakasta valittamassa laseissa olleista ongelmista.
Lisäksi Specsaversin tarjoukset koskevat vain sitä karvalakkimallia eli pinnoittamatonta ja ohentamatonta peruslinssiä eikä se monelle käy. Jos on vähänkin vahvuutta, niin ohentaminen on suositeltavaa ja suuremmilla vahvuuksilla jo pakollista. Specsaversin hinnastossa taisi ohennus olla 100 euroa eikä se sisälly tarjoukseen. Myös muut erikoislinssit ovat Specsaversilla vähintäänä yhtä kalliita kuin muissakin liikkeissä.
Kierrä pari liikettä ja kysy niistä tarjoukset. Silmälasien pitää olla hyvät ja laadukkaat, koska niitä pidetään koko ajan päässä. Säästä mielumin muualta.
Vierailija kirjoitti:
Specsavers 20e
Niitä pullonpohjiahan kehtaa varsinkin teini pitää nokallaan. Miten sinusta tuli köyhä?
Älä tilaa laseja netistä, älä ainakaan ensimmäisiä silmälaseja! Linssien hionta kuuluu tehdä yksilöllisesti henkilön kasvojen ja valittujen sankojen mukaan. Tätä mallinnusta on mahdotonta tehdä kunnolla itse netissä. Väärin hiotut tai kohdistetut lasit aiheuttavat päänsärkyä eivätkä korjaa näköä tavoitellulla tavalla. Netistä tilatut lasit eivät ole juuri kummoisemmat kuin huoltoasemilla myytävät parin euron lasit.
Specsavers-lasit on huonot, ainakin ne halpisversiot.
Nekin vähät rahat meni ihan hukkaan.
Mä olen ostanut varmaan jo lähemmäs 10 lasit Nisseniltä. Ei valittamista. Uusimmat ostin ennen joulua, kun sai puoleen hintaan.
Kannattaa käydä kysymässä tarjous suoraan liikkeistä, jos on vähänkin vahvemmat tai muuten erikoisemmat linssit. Specsaversillä ja Nissenillä oman kokemuksen mukaan halvimmat lähtöhinnat. Specsaversin linssit oli paskat ja Nissenin linssit on hyvät, molemmissa kehyksiä laajalla hintahaarukalla.
Specsavers 20e